Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B7 päivävalot ledeillä, mihin etuvastus?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B7 päivävalot ledeillä, mihin etuvastus?

    Otsikko sisältää kysymyksen... mihin olette laittaneet päivävalojen ledien yhteydessä etuvastuksen? Valot on törkeän hienot ja toimivat lamppujen varoitusjärjestelmän kanssa, mutta vastus kuumenee merkittävästi. Toistaiseksi olen pitänyt sitä sen "valoluukun" takana sisäpuolella niin ettei se pääse koskemaan muihin johtoihin tjsp, mutta siellä sisällähän sitä ei myöskään jäähdytä mikään. "Luukku" taas tiivistää sen umpion sisäosan niin ettei siitä reiästä pääse pölyä sisään, joten vastuksen vieminen ulkopuolellekin arveluttaa. Kai näitä muutkin on laittaneet, kun on niin kipeen siistit? :)

    #2
    Eipä tuossa ole oikein muuta kuin reikä vaan umpioon ja siihen läpivientitiiviste. Sitten voikin sommitella minne parhaaksi katsoo. Itsellä on vastukset puskurintakana.

    Comment


    • #3
      Mä taas halusin välttää ylimääräisten reikien tekoa, joten toteutin vastuksen laiton umpiolle tuleviin johtosarjoihin alla olevien kuvien mukaisesti. Onpahan helpompi palauttaa originaaliksi, jos jostain syystä tarvetta. Lämpiämisen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, koska vastukset asennettu "ilmavasti".
      Attached Files

      Comment


      • #4
        Samalla tavoin on mulla kytketty kuin Jarkolla; toiminut jo lähes kaksi vuotta.

        Ihmetyttää mikä porukkaa pelottaa tuossa lisävastuksessa; halutaan ledit DRL:iin, mutta vierastetaan lisävastuksia.

        Tällä tavoin ainakin järjestelmä toimii eikä tule turhia herjoja FISiin.

        Comment


        • #5
          Omassa kulkineessa vastukset roikkuu "ilmavasti" siellä luukun sisäpuolella. Pari vuotta olleet asennettuna eikä ole sulattanut mitään.

          Comment


          • #6
            Mistä porukka on noita sarjoja tilannu ja minkä sarjan väri on mahdollisimman lähellä orkkis ksenoneita?

            Comment


            • #7
              No voi rähmä, ei tullu mieleenkään laittaa vastuksia noin. Toisaalta touko -nimimerkillä on näköjään kestänyt jo pari vuotta tuolla samalla ratkaisulla ku mullakin eli en nyt tiedä jaksaako rueta enää säätämään. Näkeekö johtosarjasta selvästi mitkä johdot ulkopuolella on ne päivävalojen vai näkeekö liittimestä suoraan mihin pinneihin ne menee? Vai miten se pitäs selvittää?

              Gousti, tässähän tommonen setti:
              http://www.benzinfabrik.de/de/led-ta...tt_q7_tfl_set/

              Väri on käytännössä täydellinen ja ledin mallin vuoksi valaisee heijastimen, joten valo leviää sen kautta. Todella hienot.

              Comment


              • #8
                Itsellä on benzinfabrik.de:n valmistetta.

                Comment


                • #9
                  Sävystä en tiedä, mutta tuossa on ainakin yksi setti:
                  http://cgi.ebay.de/SMD-LED-xenon-Tag...item2a0c1b5190

                  Varmaan joku 4500 kelviniä vois olla aika lähellä xenonien sävyä, ellei oo vaihdettu sinertävämpiä polttimoja.

                  Comment


                  • #10
                    Onko kukaan tilannut esim. dealextremestä?

                    http://www.dealextreme.com/c/car-led...sort=relevence

                    Löytyykö tuolta sopivan kantaisia? Virittelee sopivan vastuksen rinnalle ja pitäisi toimia ok. Samat kiinalaiset ne nuo germaanienkin sarjat tekee.

                    EDIT: BA15S kantaisia näyttäisi löytyvän! Samallahan tuolta kannattaa ottaa myös parkit.
                    Viimeksi muokannut apophis; 2.5.2011, 23:09.

                    Comment


                    • #11
                      Onko kellään tullu katsastuksessa noista snomista vai oko porukka aina vaihtanu ne pois ennen katsastusta?

                      Comment


                      • #12
                        Tuli laitettua heräteostoksena tilaukseen kasa erilaisia dealextremen LED valoja. Päivävalot, parkit ja rekisterikilven valot. Muutama erilainen vaihtoehto samalla. Yhteensä $30 kustansi.

                        Vastukset pitää hankkia muualta, mutta mitäs valoja B7 audi osaa vahtia? Minulla ei ole ajotietokoneviikseä eli FIS näytössä on aina vakiotavarat. Ei ole tullut kokeiltua ilman lamppuja, eikä yksikään lamppu ole auton omistusaikana vielä palanut.

                        Elikkäs osaako se jokatapauksessa näyttää mitkä lamput ei ole auton mielestä kunnossa?

                        Ilmeisesti noin 8 Ohm on sopiva DRL : lle, parkeille 33 Ohm ja samaa luokkaa rekisterikilven valoille?

                        Kuinkas se auto osaa noita vahtia, eli valittaako vain virtojen päälle laiton yhteydessä vai myös kesken ajon, jos lamppu menee rikki? Nimittäin jos laittaisi vastuskytkentään sopivan konkan ja vastuksen, niin silloin tarkistuksen yhteydessä virta kulkee normaalisti ja kun konkka on täynnä, niin virta ei enää kulkisi -> ei turhaan polttaisi watteja siinä vastuksessa?
                        Viimeksi muokannut apophis; 3.5.2011, 22:52.

                        Comment


                          #13
                          Kyllä se ilmoittaa kesken ajonkin, mikäli joku lamppu ottaa ja sammuu.

                          Comment


                          • #14
                            Elikkä vastukset pitää laittaa ainakin päivävaloihin. Tutkiiko se myös parkkeja ja rek. kilven valoja?

                            Comment


                              #15
                              Kyllä tutkii. Parkkeihin löytyy toimivia Canbusseja, eli ei tarvitse erillisia vastuksia. Rek. kilven valot taas tarvitsee vastuksen.

                              Comment


                              • #16
                                Apophis, jos sulla ei ole FIS:iä niin ei tarvi laitella vastuksia päiväajovaloihin. Minulla ollut jo pari vuotta ledit siellä ja toiminut
                                ihan OK...
                                (katsastuksen ajaksi olen vaihtanut normihehkut tilalle)

                                Comment


                                • #17
                                  Dealextreme toimitti tavarat ja tänään oli asennushommia. Eli päivävalot, parkit ja rekisterikilven valot vaihtuivat ledeihin. Ja vastuksia ei laitettu, kun ei ole ajotietokoneen viikseä, eikä siis FIS:ssä polttimoiden vahtia.

                                  Nyt jäi ylimääräisiksi varaosiksi toiset parkit ja rekkarikilven valot, niistä voi ottaa korvaavia ledejä, jos menee rikki.

                                  Päivävalojen kirkkaus ja valoteho ei oikein vakuuttanut, mutta ne onkin vain päivävalot. Parkit oli vähintään yhtä kirkkaat kuin hehkuversiot.

                                  Tilatut tavarat:

                                  http://www.dealextreme.com/p/t10-1-2...r-dc-12v-51356
                                  http://www.dealextreme.com/p/t10-2w-...r-dc-12v-51372
                                  http://www.dealextreme.com/p/1156-4w...r-dc-12v-51369
                                  http://www.dealextreme.com/p/39mm-wh...r-dc-12v-44896
                                  http://www.dealextreme.com/p/39mm-0-...b-dc-12v-51038

                                  Ja tietenkin nyt oli valikoimaan tullut parempi vaihtoehto, jota ei vielä tilatessa ollut:

                                  http://www.dealextreme.com/p/5-4w-27...pair-12v-80816

                                  Kuvia (klikkaamalla isommaksi):

                                  Tavarat



                                  Parkit ennen ja jälkeen



                                  DRL ennen ja jälkeen

                                  Viimeksi muokannut apophis; 25.5.2011, 22:12.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Suosittelen noihin polttimoihin elektroniikansuojalakkaa niin ei mene pimeäksi heti ensimmäisen kosteuden tullen. Näin kävi omille parkeille, joten ostin uudet ja lakkasin tuolla Bilteman moottorimuovi spraylla (soveltuu eletroniikan suojaukseen). Puhdistus eletroniikkapuhdistusspraylla ennen lakkausta.

                                    Comment


                                      #19
                                      Tämä on varmaan todella hassu kysymys, mutta kun aihe kiinnostaa, niin kysyn kumminkin. Noita vastuksia siis laitetaan jotta FIS ei turhaan hälytä palaneesta polttimosta, mutta eikö olisi helpompaa vain ottaa tuo varoitus pois käytöstä? Mitä ite kattelin VCDS:llä omaa autoa, niin siellä long coding osiossa on raksit päällä cold diagnotics ruuduissa ja jos ne ottaa pois, eikö homma toimi sillä? Mitään haittaa tuosta ei pitäisi olla, kun eihän se varoitus toimi nyt muuten kun vastuksen hajotessa.

                                      Comment


                                        #20
                                        Oikein. Sokotissa pystyy tuon ainakin tekemään.

                                        Comment


                                          #21
                                          Minun käsittääkseni tuo poistaa vain startatessa tehtävän tarkastuksen, eli tuo palaneen polttimon hälytys tulee ajaessa kuitenkin ruutuun.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Olisihan tuo helppo ja mukavaa noin, mutta toimiessaankin, voisiko sieltä poistaa tarkistuksen vain tietyiltä valoilta? Olisi kuitenkin hyvä, että järjestelmä osaisi edelleen varoitella kaikista muista lampuista.

                                            Comment


                                              #23
                                              Ainakin itselläni ne näkyy valokohtaisesti. Eli siellä oli kymmenisen ruutua, jokaiselle valolle omansa. En sitten tosiaan tiedä poistaisiko vain starttatessa tulevan ilmoituksen, eikä kyllä jaksaisi alkaa nyppimään polttimoita irti testiä varten. Mutta luulisi että poistaa koko diagnostiikan.

                                              Tarkoituksena itsellä vaihtaa rekkarivalot ledeihin, joten siinä vaiheessa viimeistään selviää.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ja tänne sitten pikaisesti ohjetta mites ko. operaatio VCDS:llä suoritetaan...;)

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Ulkomuistista meni näin:

                                                  Module 9, eli Central Electronics -> Coding -> Long Coding Helper -> ja sieltä käy läpi kaikki bytet (en muista mikä) ja napsii tarpeellisen Bitin pois päältä.

                                                  Itse en ole pahemmin mitään ohjeita lukenyt, aika itseään selittävä toi Long coding helper on. Sieltä vain selailee asioita ja laittaa rasteja ruutuun, tekee uuden koodin napista ja ottaa sen käyttöön. Olen itse ottanut printcreenit muutoksista talteen, joten muistaa mitä on muuttanut.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Tuli tuossa tehtaalta ohjeistusta kun kokeiltiin uutta canbus led mallia B7 Audin rekkarivaloihin niidenkään pelaamatta.
                                                    Tehdas ilmoitti että muuta mahdollisuutta ei ole kuin laitella lisävastusta vain enää.

                                                    Eli jos ei koodaamalla poltinrikkotunnistusta saa pois niin ainut mahdollisuus on sitten lisätä irtovastuksia jos ei canbus polttimotkaan auta.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Onko täällä tietäjiä paikalla? Tarkoituksena oli kytkeä päiväajovalojen etuvastukset siististi johtosarjaan umpion ulkopuolelle, mutta huomasin, että päiväajovaloilla, parkeilla ja vilkuilla on yhteinen maa. Onnistuuko kytkentä?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Maahan on kaikilla yhteinen. Auton runko viimeistään.

                                                        Eli vastuksen toinen pää maahan tai vaikka auton runkoon. Ja toinen kyseisen lampun virtajohtoon.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          No niinpä tietenkin, en taas hätäpäissäni ajatellut. Kiitti vinkistä, saankin siis vietyä vastuksen mukavasti johonkin etäälle umpiosta.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Osaisiko joku kertoa mikä numero tuossa umpion ulkopuolisessa liittimessä on se päivävalojen +12v? Kivasti sykkyrässä niin vaikee seurata johtoa, löytyyhän se kun kaivaa tietenkin. Mutta jos jollain olisi muistissa niin ei tarviisi kaivella :)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X