Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 mistä virtaa konetilan puolelta?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 mistä virtaa konetilan puolelta?

    Kyseessä -96 A8 4.2. Olen asentamassa DLR -valoja (päiväajo ledit). Asennussarjan releen kytkentä parkkivalon johtoon varastamalla ei aiheuta ongelmia Check Controliin (ei aiheuta vikailmoitusta esim. polttimo palanut tms.).

    Ongelmana on löytää konehuoneen puolelta joko virtalukon ohjaama tai suoraan akkuun kytkeytyvä +12V -jänniteliitäntä. Rintapellin läpi ei saa vedettyä pientäkään kaapelia jalkatilan sulakerasiasta purkamatta puolia konehuoneen apulaitteista (mm. lasinpyyhkijöiden koneisto tai pääjarrusylinteristä puhumattakaan).

    Onko kokemuksia tai vinkkejä?

    Sähkökaaviosta olisi apua.
    jaaskelainen.olli@kolumbus.fi

  • #2
    Täytyy myöntää, etten tiedä a8 mallista yhtään mitään, mutta ainakin a6 c4ssä löyty kätevästi, kun katto ohjekirjasta miten auto olis tarkotus apuvirralla käynnistää... niihin nastoihin vaan sit piuhat kiinni. +nasta lähti vielä näppäräsi kymppimillisellä auki ja sinne alle sai sit rinkula-apicon.

    Samaa ittekkin vähänaikaa mietin enneku ryhdyin tekemään.

    Comment


    • #3
      Ohjekirjan mukaan apukäynnistys kaapeleilla suoraan takaboxin akkuun.

      Mahtaako konetilan puolella ECUn laatikossa, jossa myös sijaitsee lisää sulakkeita, olla joku karva, josta voi varastaa turvallisesti n. 2-4 A virran?

      Comment


      • #4
        Ok, a6 on akku takapenkin alla, niin siksi näppärästi valmiit ja tuhdit läpiviennit.

        Comment


          #5
          No laturilta nyt aina pitäs löytyä jatkuva virta?
          A8:ssa ei tainnut tosiaan löytyä plussa napaa erikseen.

          Comment


          • #6
            Ei löydy läpivientiä sisälokasuojan takana (valojohdot vedetty sieltä?) ?

            Comment


            • #7
              Eiköhän siitä konetilan boksista löydy 15 ja 30 kun vain mittailet sulakkeiden johdoista.

              Comment


              • #8
                A6 ja A8 on sähköiltään eri laitteita eli A8:ssa on akku peräkontintin poskessa jne. Jos et tunne A8 niin älä arvaa tai kerro C4 patentteja. 96 mallissa ei ole CAN väylät eli homma on tehtävissä. Mm. Akku-apupiste on kontissa ja itse konetila on tyylikkäästi (V8) täysin koteloitu. Itse varastaisin sähköt yksinkertaisesti etuparkeista (ilman relettä) koska LED on matalawattista ja A8 parkit on autocheck ulkopuolella. Vedä sähköt per valo molemmilta puolilta (varmuuden vuoksi) sakemannin toispuoleisen seisontaparkin takia joka siellä pakollinen. Eli laita vilkku päälle ja parkki palaa vain siihen suuntaan.

                Comment


                • #9
                  Pistelehän tarkempaa kertomusta aiheesta jos ja kun saat valmiiksi. Kamera käteen asennuksen ajaksi. ;)

                  Comment


                  • #10
                    Todennäköisin vaihtoehto on ottaa virta DLR-valoille laatikosta, jossa ECU sijaitsee. Avasin sen taas tänään, mutta en ehtinyt mittailla tarpeeksi, kun alkoi sataa. Siis äkkiä laatikon kansi kiinni.

                    Hankkimani DLR-valot (ledit) ovat Motonetista Philipsit, jotka mahtuvat hyvin etupuskurin "pikkuritiläluukkuihin". Tarkoitus on asentaa ne direktiivin mukaisesti niin, että kun parkkivalot syttyvät - ledit sammuvat.

                    Kun saan sähkötyöt valmiiksi, liitän asennuksesta kuvat tälle foorumille

                    Comment


                    • #11
                      Otin virtalukon ohjaaman +12V -jännitteen konetilan puolelta laatikosta, jossa ECU sijitsee, 15A -varokkeen jälkeen johtimesta no 32 ja laitoin siihen perään vielä uuden 5A -varokkeen. Ledit toimivat, niinkuin pitääkin ja olen tyytyväinen. Liitteenä kuva rosvoliittimestä.

                      Kävin Espoon Audi Centerin "marmoritiskiltä" ostamassa muuhun asiaan liittyviä pikkunippeleitä ja pyysin selvittämään, mitä laitetta tuo kaapeli "32" käyttää. Asiaa luvattiin selvittää ja kolmen tunnin jälkeen vastaajaan jätettiin viesti: "Tietokoneelta asia ei selvinnyt, joten varaathan sähkömiehelle ajan, niin selvitämme, mitä sen kaapelin perässä on".

                      Jos jollakin on parempaa tieto, niin kertokoon.

                      HEIPPS: Miten se jpeg kuva liitetään tähän keskusteluun?

                      Comment


                      • #12
                        Johdon väri jos olisi.... kytkentäkaavion mukaan on lambdojen lämmitys.
                        Viimeksi muokannut evinrude; 5.5.2011, 20:20. Perustelu: vastaus alla olevan tiedon perusteella

                        Comment


                        • #13
                          Johdon väri on kelta-musta. DLR -valojen virrankulutus 14 V -jännitteellä max 0,9 A; 12 V 1,1 A

                          Comment

                          Working...
                          X