Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C4, syöttö päiväajovaloille

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C4, syöttö päiväajovaloille

    Eli mistä sais sähkön valoille siten, että aina kun auto on käynnissä ni virta tulee ja sammuksissa ei tule?

    Selviäis yhdellä avautuvalla releellä, johon ohjaus parkeilta.

  • #2
    Eikös sen virran voi ottaa mistä vaan jatkuvasta virrasta kun ohjaus tulee joka tapauksessa parkeilta.

    Comment


      #3
      Itse en löytänyt konehuoneen puolelta mitään kohtaa joten vedin lisäsulakeboksin kautta johdon kuskin jalkatilaan jossa löytyy sitten sopiva 15A merkitty terminaali.
      Tuo parkeilta otettava ohjaus olisi nykysääntöjen vastainen , päiväajovalot kuuluu syttyä automaattisesti samantien kun auto käynnistetään, suomessa saavat sitten myös palaa yhdessä parkkien kanssa.
      Itse heitän vesilintua noilla valoilla- syytä en tiedä mutta tuntuvat kovinkin närästävän kanssa-autoilijoita- vähän väliä joku urpo räpsii valoja oikein urakalla vastaantullessa yms. Luulevatko ettei ole valot päällä vaiko ovat sitä mieltä että häikivät, sitä en tiedä. Hyväksytyt valot kaikkien sääntöjen mukaan asennettuna kuitenkin kyseessä.

      Comment


        #4
        No harvoin ne ledivalot siellä puskurin alareunassa on kovinkaan kauniit. Mitä muuta iloa niistä oikeasti on?
        Ei ne polttoaineen kulutusta tiputa niin paljoa, että sen kovinkaan äkkiä hintaansa tulis kattamaan.

        Mitäs jos ottas D+:sta herätteen releelle?

        Comment


        • #5
          Siis aion käyttää avautuvaa relettä, eli kun parkit syttyy ni päivävalot sammuu. Eli virta pitäis saada aina ku auto käy, ja parkin heräte katkasee virran päivävalolta.

          Oon kyllä itekki nähnyt erittäin amismaisia asennuksia, mutta tarkoitus olis yrittää tehdä mahdollisimman fiksun näköinen lopputulos erittäin matalilla valoilla ja jotta valot ei olisi ulkonäöllisesti liian pistävät ni siinä vois jonkinlainen kromilista/teippi tasottaa ulkonäköä.

          Ja valojen asennuksen hyötypuolia, mielestäni järkeviä, on kyllä löytynyt.
          1. Xenonien käyttöikä 2kertaistuu
          2. Mittariston valojen käyttöikä 2kertaistuu
          3. Parkkien käyttöikä 2kertaistuu
          4. Vilkut ja jarruvalot erottuvat paremmin päivänvalossa.
          5. Valoviiksi 0-asennossa näkyy mittarilukema ja ilmastoinnin näyttö huomattavasti paremmin päivänvalolla. (Saksassahan ei tieten oo valoja päivällä pidetty)
          6. Ja jotku jopa väittävät kulutuksen laskevan, mutta se nyt on meikäläiselle yksi lysti viekö auto desin suuntaan tai toiseen. Ajotapa se kuitenki aika olennainen tekijä on kulutuksessa.

          Mikä on D+ ?

          Comment


          • #6
            Tuo mittarivalojen himmeneminen ottaa itellä niin paljon päähän että jotenkin pitäisi saada nolla-asennossa valot päälle. Ja nimenomaan ajovalot, jotta ulkonäkö pysyy alkuperäisenä. Todella ärsyttävää kun radion näytöstä ei kirkkaalla säällä näe mitään, ja jos käy tuhannen valikon takaa säätämässä niin illan tullessa on taas liian kirkas. Eli ihan normi ajovaloautomatiikka hakusessa, miten lie suomiautoissa toteutettu?

            Comment

            Working...
            X