Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 A6, ilmastointi oikkuilee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • C4 A6, ilmastointi oikkuilee

    Eli profiilin auto ja ilmastoinnin kanssa ongelmaa. Toimii moitteetta sillon ku ei tarvi (ulkona kylmempää ku säädetty sisälämpötila), naksahdus kuuluu ja kompura lähtee pyöriin. Sitte ku ulkona on ~20 astetta, aurinko paahtaa ja autossa alkaa oleen kuuma (sisälämpötila säädetty 19astetta) ni ilmastoinnin kompura ei lähdekään pyöriin vaikka hiutale AUTO-asennolla syttyy.

    Olen myös miettinyt kuuluisko kyseisen auton mittaristossa näkyä ulkolämpötila? Tutun vuotta uudemmassa quattrossa näkyy. Tässä se mittaristonkenttä on pimeä. Puskurissa kuitenkin näkyi olevan sen näköinen anturi että se vois juuri tuota ulkolämpötilaa mitata?

    Eli onko (viat) nyt yhteydessä toisiinsa?

    Talvella saatto hiutaleen kuva syttyä AUTO-asennolla -10 asteen pakkasellaki, en tullu sillon kattoneeksi lähtikö kompura pyöriin.
    Autossa myös Webasto mikäli vikaan millään tavalla vaikuttaa.

    #2
    Eivät liity toisiinsa. Rastitettava lisävaruste on ulkolämpömittari ollut. Jos on anturi puskurissa, niin luulisi mittarinkin löytyvän. Aukaise mittaristo ja kato, onko siellä ulkolämpömittari asennettuna, siis siellä keskellä alhaalla. Jos on, niin se voi olla särki. Tai sitten on anturi päreinä. Molempia löytyy mm. eebaystä.

    Lähteekö kompura oikeesti pyörimään, vai lähetetäänkö vain pyyntö magneettikytkimelle (naks)? Siis hihnahan pyörii koko ajan... Kannattaisi ehkäpä vikakoodit lukea siitä kylmästöinnin näytöltä.

    Comment


      #3
      Tuo ulkolämpömittarin polttimo on sen verran hankala tavan tallaajalle vaihtaa että saattaa vain olla jonkun edellisen jäljiltä pimeänä. Vaatii kolvin kuumennuksen ja markan lampun että saa kuntoon.

      Comment


        #4
        Jos automaaginen ilmastointi, niin huoltovalikoista saa helposti selville, miksi kompura ei käy.

        Comment


        • #5
          Täytyypä katsoa ne vikakoodit huomenna.

          Kompura kyllä lähtee pyöriin kun naksahdus kuuluu, sen huomaa jo moottorin äänestä tyhjäkäynnillä.
          Ja magneettikytkin toimii, se tuli testattua jakopäähuoltoa tehdessä.
          Kompura lähtee aina pyöriin ku rele naksahtaa, sillon kun ei lähe niin ei kuulu edes naksahdusta.
          Eli jokin ei anna releen kytkeä. Mitkähän anturit siihen vaikuttaa? Kai se ulkolämpötilan jostaki mittaa, mikäli näissä ei ilmastoinnin pitäis kytkeytyä alle +5 asteessa.

          Pitää tuo mittaristoki jossain välissä tarkistaa.

          Comment


            #6
            Kytkemiseen vaikuttaa ulkolämpötila, ilmastoinnin oma paineanturi, moottorin kierrokset ja ilmeisesti jostain haistelee myös hihnan luistamisen.

            Eli checklist: Sulakkeet, vag-comilla koodit, ilmastoinnin näytöltä vikakoodit ja hihnan kunto. Nuo kaikki tietenkin vasta kun on varmuus että järjestelmässä on ainetta riittävästi.

            Comment


              #7
              Noiden lisäksi on vielä kick-down ja moottorin ylikuumeneminen. Hihnan luistamisen se näkee vertaamalla kompuran ja moottorin kierrosnopeuksia. Jos tuossa on vielä multivika-anturi lämpöanturina, niin virheellinen ylikuumenemistieto klimalle on täysin mahdollinen.

              Ei oikeastaan tarvitse muuta kuin vilkaista sitä huoltovalikkoa. Se kertoo kyllä kaiken tarvittavan näin alkuun. En tosin muista komboa, millä pääsi huoltovalikkoon. Oliskohan tuohon malliin yhtäaikaa pohjaan ilmavirta ylös + sisäkierto eli oikeanpuolimmaiset ylin ja alin nappi. Lämpötilanapeilla voi sitten selata kanavia ja sisäkierto toimii ENTERinä.

              52 kanava kuitenkin taitaa kertoa tuon ikäisessä kompuran syyn kompuran sammuttamiselle. Vika päällä siis sieltä katsomaan, jos varsinaisia vikakoodeja ei kanavalta 01 löydy.
              Viimeksi muokannut jasso; 27.4.2011, 10:12.

              Comment


                #8
                http://www.audiworld.com/tech/int5.shtml

                Vassokuu.

                Comment


                  #9
                  Tuo ulkolämpömittarin polttimo on sen verran hankala tavan tallaajalle vaihtaa
                  Höpsis hopsis, minäkin olen yhden tuollaisen vaihtanut, että ei se kovin hankalaa voi olla. :-)

                  Comment


                    #10
                    Niin minäkin mut eihän tässä tavan tallaajia ollakaan :)

                    Comment


                      #11
                      Minä en alkanu arpomaan lämpömittarin korjauksen kanssa, kun kerhotoveri tarjos 10e hintan korjatun vaihto-osan.
                      On noi mun juotosyritykset ollut niin hirveetä katottavaa.

                      Comment


                      • #12
                        Sulakkeet tietty katottu ekana. Apulaitehihna justiin vaihdettu.

                        Kanavalta 01 ei mitään näy, mutta kanavalta 52 herjaa:
                        Engine Coolant Temperature (ECT) warning light switched

                        Seuraavasta en voi tietää koska tuo segmentti ei näytössä toimi:
                        f3 Ambient Temperature Sensor at Fresh Air Blower (G109) less than 27 degF (-3 degC)

                        Aineiden määrästä ei takuita, mutta sillon ku kompura pyörii ni ilma tuntuu konekylmältä. Ed. omistajan mukaan viime keväänä täyttö tehty, siihen ei vält. luottaa ja onpa voinu joku vuotoki tietysti tulla.

                        Tosiaan tänäänki ku kylmällä autolla lähin ni kompura pyöri max 10min, jona aikana moottorin lämpö nousi 90asteeseen.
                        Termostaatti just vaihdettu 87asteinen ja ku kone lämpiää ni viisari kyllä jököttää justiin karvan verran vaille 90asteessa.

                        Comment


                          #13
                          Eli multivika-anturilta tulee ylilämpötieto, ilmeisen virheellinen sellainen. Se estää kylmäkoneen käytön.

                          Tuo toinen koodi viittaisi ilmakanavassa olevaan pakkasvahtiin, joka estää kennon jäätymisen. Se toppaa kompuran myös hetkeksi.

                          Comment


                          • #14
                            Kaippa se multivika-anturi pitää vaihtaa.

                            Tänään ulkolämpötila 13astetta ja kompuran kans ei ongelmia.
                            Eikös se virheellinen tieto näy kanavalla 26:

                            26 Analog/Digital value, Engine Coolant Temperature (ECT) Warning Light

                            Ajellessa tuota arvoa seurailin ja pysyi lämmettyä tasaisesti 46 tai 16 (pari segmenttiä pimeänä ni varmuutta ei oo).

                            Comment


                              #15
                              Vag-Comillahan nuo näkisi eikä tarvisi arvailla.

                              Comment


                                #16
                                Multivika-anturin ylilämpötieto on ilmatoinnille menevä piuhan maadoitus runkoon, joten liittimen irrottamalla sitä ei pitäisi enää olla.

                                Comment


                                • #17
                                  Täällä kans c4 a6 ilmastointi oikkuilee! pukkaa kylmää ainoastaan Lo asennossa, laittaa vähänkään lisää esim 18,5c niin pukkaa tosi lämmintä niin kauan että on perse ja niska limassa..eli nousee varmasti sen yli 18,5 astetta..Oon tuore Audin mies niin ei oikee tieto audeista hallussa, eli jos katon viat siitä ilmastointinäytöltä nii laitan sisäkierron päälle, nuolta ylös tulee 01c sit uudestaan sisäkiertoa nii alkaa rullaan numerot ku lottoarvonnassa..pitääkö ne kaikki 01c --> käydä itse läpi vai antaako se kaikki koodit kerralla? on nimittäin aika paljon vikakoodeja jos pitää, ku äkkiä vilkasin nii ainaki 01, 02, 03 välkytteli numeroita

                                  Comment


                                  • #18
                                    01c ruudussa ja uudestaan sisäkiertoa, niin latoo kaikki vikakoodit peräkkäin.

                                    Esim. 15.3, 15.1 jne. Kynä vaikka kätöseen ja merkkaamaan muistiin.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kiitti! otin koodit ylös,aika listan lykkäs! 02.3 06.3 08.3 08.6 11.3 11.6 11.7 13.3 13.6 13.7 15.3 15.6 15.7

                                      Liekkö kova urakka edessä et saa ilmastoinnin pelittään?

                                      pitänee alkaa kahtoon mitä ne tarkottaa..osaako kukaan kertoa mitä on sitte nuo joka numeron takana olevat lukemat, otin neki ylös esim 20c näytti 12,2..kokeilin samaa joidenki numeroiden takaa ajossa niin lukemat hyppi kierrosten mukaan, sitä isompi luku mitä korkeammat kierrokset?
                                      Viimeksi muokannut cobhc89; 4.5.2011, 19:53.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Näyttäs aika paljolti läppämoottori jumpalta...

                                        Comment


                                        • #21
                                          Viestissä numero kahdeksan on linkki jossa lontooksi kerrottu nuo mikä anturiarvo löytyy minkäkin numeron takaa (Esim. 17 takana on ajonopeus) ja vikakooditkin ovat samalla sivulla alempana. Toivottavasti noilla pääset alkuun.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Missä sijaitsee läppämoottori?

                                            Comment


                                            • #23
                                              http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=30905 Tuolta löytyy kattava ketju ja ohjeet moottoreiden huoltoon.

                                              Moottoreita on useampi. Muistaakseni lämpötilansäätö moottori on konehuoneen puolella rintapellin lähettyvillä. Sitten loput kaksi jotka ohjaa ilmaa ylös, alas ja keskisuuttimille löytyy, kun poistat hanskalokeron.

                                              Siitä on jo aikaa kun tuon jumpan tein... suosittelen tuon linkin lukemista. Siellä on kuvia moottoreiden sijainnista.
                                              Viimeksi muokannut ViKi81; 4.5.2011, 20:43.

                                              Comment


                                                #24
                                                Mulla temppuili kans ilmastointi viime kesänä. Ajossa pysyi päällä muttei paikoillaan käydessä ja silloin viaksi paljastui palanut flektin sulake kuskin jalkatilasta. Tai olla 50 vai 60 ampeerinen lattasulake.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  No jos ohjeet osittain jostain Youtubesta niin miksei. Täällä on hyvät ohjeet tarjolla, mutta jos ilman ohjeita ite lähtisin tuota tekemään niin hermot olis palanu 100 kertaa ja joku osa olis tullu pakottamalla pihalle jossain vaiheessa :)
                                                  Ohjeitten kerakin tulee varmasti kohtia, että "Miten **tussa se tuon on tuolta saanu irti" :)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Mulla oireilee kanssa automaagi-ilmastointi... Jos painaa auto- tai * -nappeja, tulee näyttöön lumihiutale hetkeksi. Samalla käynnistyy syylärin flekti ja kompura, mutta sammuu viimeistään parin sekunnin kuluttua.

                                                    Ilmastoinnin kompura ja kuivain on vaihdettu keväällä, huuhdeltu ja katsottu aineet ja paineet viimeksi tänään.

                                                    Vagcomin vikakoodi:
                                                    01270 - A/C Magnetic Clutch (N25)
                                                    42-10 - Speed Deviation too High - Intermittent

                                                    Ilmastoinnin näytöltä:
                                                    01c: 29.4: Belt slip detection "hard", sporadic

                                                    52c:
                                                    g1,g2,g3: System function OK
                                                    d1: Engine Speed (RPM) greater than 6000

                                                    Mistähän tuo päättelee moottorin kierrosluvun olevan tapissa? Huoltomies väitti mittailleensa magneettiventiiliä että olisi kunnossa, sitä ei kuitenkaan vaihdettu. Nosti kätensä pystyyn että loppuu osaaminen, silloin ei ollut vielä mulla tuota ilmastoinnin näytöltä luettavaa dataa tiedossa.
                                                    Viimeksi muokannut tambu; 20.7.2015, 20:40.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Just pari kuukautta sitten fixasin samalla vikakoodilla olleen kamppeen jossa oli (ihan omin kätösin vieläpä) vaihdettu ohjainpaneeli ja siinä väärä koodaus. Yksi bitti VCDS:llä eri asentoon ja lähti välittömästi toimimaan.

                                                      Sen verran tuoreessa muistissa että voin vilkaista jos kelit sallii ylihuomenna Pyynikin kerhokahvikeikkaa.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X