Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B6 A4 ilmastointivika..?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B6 A4 ilmastointivika..?

    Morjens,

    tarinahan menee niin että käytin auton ilmastoinnin huollossa jo hyvissä ajoin 18.03. jolloin myös samassa kuussa aikaisemmin ostin auton. Totesin, että parempi käyttää jo hyvissä ajoin kun viimeisimmästä ilmastoinnin huollosta alkoi olla huoltokirjan mukaan aikaa jo parisen vuotta.

    Tänään sitten marketissa käynnin yhteydessä oli auton sisätilat ehtinyt lämmetä auringon johdosta jo niin mukavasti, että takin heiton sijasta päätin alkaa kokeilemaan ilmastointia. Viimeisimmän omistajan myyntipuheiden mukaan muistelin, että Econ-nappi "sammuttaa" ilmastoinnin väkisin ja säästää samalla polttoainetta joka oli siis ollut koko ajan päällä. Tuumasta toimeen ja nappia painamaan, mutta eipä kyseisen namiskuukkelin merkkivalo lakannut palamasta joten eikun nöyrästi ohjekirja käteen ja lukemaan. Lukemalla sain vielä vahvistettua, että kuuluisi Econ-tilan lähteä pois samasta napista..mutta kun ei!

    Joutuuko jo pahimmassa tapauksessa varautumaan useamman saturaisen ilmastointiremppaan, vai mitä sitä tekisi..?

  • #2
    Itsellä sama vika a8. Ei muuta kuin vikakoodit lukuun näin alkuun.

    Comment


    • #3
      Jep, huomenna aika varattu vikakoodien lukuun. Saa nähdä. että mitä tulee eteen.

      Ilmeisesti puutteellisesti suorittaneet aikaisemmin AC-huollon kun eivät ole testanneet..

      Comment


        #4
        Eikös Econ napin pitäs nollautua myös, kun käyttää virrat pois?
        Nykyautoissa tosiaan saa Econ napilla ilmastoinnin pois käytöstä.
        Onko siitä sitten hyötyä niin enpä tiedä. Eihän se kompura siellä koko ajan ole käytössä vaikka econ nappia ei käyttäiskään. Ennemmin se on kuumille keleille tarkotettu, kun se kompura tarvitaan sisäilmaa jäähdyttään. Nämä alle 10 asteen lämpötilat ei kompuraa vielä vaadi, jollei nyt pakastinta halua autostaan.

        Pahimmassa tapauksessa tietysti voi olla satkujen remppa edessa, mutta ehkä ensin koodit ja ehkä paineiden tarkistus.

        Comment


        • #5
          Vikakoodit luettu ja paineanturin todettu olevan rikki. 70€ kustantaa ja tunti töineen.

          Maaliskuun AC-huolto (100€) meni sitten hukkaan, kun järjestelmän joutuu kuulemma tyhjentämään ja täyttämään uudelleen jne. =/

          Comment


          • #6
            Eikös ne anturit ole semmosella liitännällä ettei karkaa kuin pikku pihaus - ainakin joku ilmastoinnin antureista on tuommosella liitännällä, tiedän kun kerran lainasin omastani jotain ilmastoinnin anturia erään toisen samanlaisen B6:n vianselvitykseen.

            Comment


            • #7
              Jusutus: Mulla oli itellä sama homma. Ilmastointi meni automaattisesti Econ tilaan kun oli kaasut loppu ja sitten selvisi myös, että korkeapaineanturi oli mennyt rikki. Mulla meni yhteensä 356€ ilmastointihuoltoon, et saat täältä kyllä täydet sympatiat!=)

              Comment


              • #8
                Lainaan vanhaa ketjua kun osui juuri sama vika omalle kohdalle. A4 B6 1,9 Tdi Quattro on kyseessä.

                Mulla herjaa korkeapaineanturin olevan rikki. Vaihdoin uuden anturin, mutta oireet jatkuu ja vikakoodi pysyy. Outoa on että merkkiliike ei löytänyt vikakoodia, mutta VAG-orientoitunut harrastajakaveri sen löysi hetkessä. Osan hain kyllä merkkiliikkeestä joten kyllä sen pitäisi olla oikea ja kyllä se paikalleen sopikin.

                Kun otin anturin pois niin kokeilin painaa hiukan putkessa olevaa, ilmeisesti takaiskua. Kyllä se pihisi eli ainetta on.

                Pitääkö olettaa, että uusi osa on viallinen, vai onko monellekin sattunut niin että esimerkiksi joku johto on mennyt itsekseen poikki?

                Kiitos etukäteen vastauksista!

                Comment


                • #9
                  Itseäni ihmetyttää sellainen vika, että tyhjäkäynnillä ja vaikka polkisi kaasuakin pysähdyksissä, ei tule kylmää.. kun pääsee liikkeelle niin sitten puhaltaa kylmää.. vikakoodeja ei ole.. ei kai tällänen ole ominaisuus?

                  Comment


                    #10
                    Millä luettu vikakoodit?
                    Onko ilmastointihuoltoa tehty lähiaikoina, eli onko ainetta tarpeeksi?

                    Comment


                    • #11
                      Jep kuulostaa vähän aineen vähyydeltä tai sihdin tukkoisuudelta.

                      Comment


                      • #12
                        Tai flektin toimimattomuudelta. Tosin siitä taitaa koodi tulla.

                        Comment


                        • #13
                          Koodeja ei ole luettu vagcom:lla vaan eri lukijalla, joka on kyllä näyttänyt koodeja ennenkin ihan oikein..
                          Täyttö huolto ollut viime kesän lopussa.. Miten flektin toimimattomuus näkyisi? kyllä se siellä aika ajoin hurisee :)
                          Ja jos vähiin on päässyt niin vuotohan siellä varmaan on :S
                          Viimeksi muokannut aanelonenturbo; 23.4.2014, 20:59.

                          Comment


                          • #14
                            Sähköflektin pitäisi pärähtää pyörimään kun ilmastoinnin kytkee päälle, jos siis kaikki muu on kunnossa ja aineet ok.

                            Comment


                            • #15
                              joo pyörii kyllä, kiinnitin siihen huomin kun otin ilmastoinnin pois päältä ja laitoin takaisin päälle.. kiitoksia avuista jo tässä vaiheessa.. mutta mutta, oliskos sit vaan aineet vähissä? tuntuu vaan oudolta, että heti liikkeelle lähdettyä puhaltaa kylmää vaikka pysähdyksissä polkee kierroksia ei kylmää puhalla.. outoa..

                              Comment


                              • #16
                                Aineethan siellä varmaan vähissä on.

                                Comment


                                • #17
                                  En löytäny nopealla tsekkauksella ETKAsta mutta kai tässäkin sihti on. se samalla vaihtoon tais saat kohta mennä uusiksi kun sihti kumminkin tukkeutuu joskus.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mikäs tämä sihti on? ja missä sijaitsee?

                                    Comment


                                    • #19
                                      suodattaa ilmastointimömmöjä. En tiedä millainen ratkaisu on B6:ssa, mutta beevitosessa näyttä tukkeutuessaan tuolta. Maksaa ilmastoinhuollossa vitosen, laakkosella parikymppiä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        okeiii.. siis paisuntaventtiili.. kö.. melkeen vien huoltoon ja vaihdatan tuon ja kuivaimen samaan syssyyn.. olikohan toi mutikka jossain letkun välissä vai, nooh oli missä oli.. kiitoksia vaan avusta, hyvänhän noita on uusia aika ajoin.

                                        Onko mitään räjäytys kuvia saatavilla yleensäkin audeihin helposti jostain? Kontio puhui ETKA:sta, onko nämä jotain huippukalliita ohjelmia vai ? :D
                                        Viimeksi muokannut aanelonenturbo; 24.4.2014, 21:59.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tuo on kuristin, joka saa aikaan paine-eron kylmälaitoksessa.
                                          Löytyy A4 b5/b6/b7 koppaisista akkukaukalon puolelta, muoviverhoilun alta apukuskin puolella.. Toinen alumiiniputkista, joissa on mutteri avataan ja vedetään pitkä kärkisillä pihdeillä pois. Kiinnittyy putkessa olevaan mietoon prässäykseen (Prässäys näkyy putken ulkopinnalla).

                                          Tuo kuristimen sihti suodattaa vain ns. epäpuhtaudet (metalli jne) joita syntyy esim mekaanisesta liikkeestä kompressorilla... ja estää niiden aiheuttamat ongelmat. Ei sillä ole muuta virkaa.

                                          ETKA:sta lisää haulla..!!!

                                          Comment


                                          • #22
                                            Moi. Autosta luin eilen vikakoodit ja herjas koodia P0538 (A/C höyrystimen lämpötila-anturin piiri korkea). Missä siis vika eli jos rupeaa osia vaihtamaan niin mitä pitää vaihtaa? Audi A4 B6 2004 kyseessä. Vika ei oo hälyttävä mutta pitää asiasta kuitenkin kysyä :)

                                            Comment


                                              #23
                                              Siis toimiko ilmastointi kesällä? Yritä saada vikakoodit ulos VCDS:llä.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Toimii kesällä ilmastointi. Niin siis tuon vikakoodin (P0538) ainoastaan tarjosi. Nollasin vikakoodin ja huomenna taas katson onko tullut takaisin. Itselläni Carlyn ohjelmisto puhelimessa, josta vikakoodit + muut tiedot pystyn katsomaan

                                                Comment

                                                Working...
                                                X