Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80TDI flekti onkelmaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80TDI flekti onkelmaa

    Rupes audia vaivaamaan kelien lämmettyä koneen ylikuumeneminen ja flektit ei toimi.Sulakkeet oon penkonut läpite ja ehjiä oli. Missä sijaitsee flektin anturi? Mistä sitä vikaa voisi seuraavaksi penkoa.
    Autona siis Audi 80 1.9 TDI -92

  • #2
    Eiköhän se löydy jäähdyttäjän alakulmasta.Kokeile hyppy langalla yhdistää ne anturille menevät piuhat,jos flekti näin pyörii on anturi entinen.

    Comment


    • #3
      No löysin sieltä yhen anturin siihen menee 3 piuhaa niitä kun yhdistelin johdolla niin reunimmaisetkun yhdisti niin ihan kuin olisi rele naksunut.eli ei ole anturissa ilmeisesti vikaa?

      Comment


      • #4
        Kokeile antaa suoraan flektille 12v virtaa.

        Comment


        • #5
          Joo pitää kokeilla huomenna kun koulusta pääsee. Onkohan tossa jotain entisen omistajan patetteja kun flektin piuhat menee semmosee siniseen peltiin ja siinä 3 johtoa kiinni 10/13 mm mutterin alla?

          Comment


          • #6
            kyllä flektit pyörii toisesta tosin irtos yksi siipi ja täristi niin vitusti joten jätin sen pois kytkennöistä.pysyyköhän tuo yhdellä flektillä viileenä?entäs mistäs sitte vois etsiä vikaa.
            Viimeksi muokannut vote; 11.4.2011, 16:30. Perustelu: kirjoitus virhe

            Comment


            • #7
              Nonni nyt löyty vika tai ainenkin nyt saa hyppylangalla FLEKTIN pyörimään. Vikana oli hapettumat/ruosteet.
              Mutta nyt kun toinen flekti on kytketty pois niin kysymys kuuluukin että riittääkö tuo yksi flekti pitämään lämmöt aisoissa? missä lämpötilassa sen kuuluisi hörähtää pyörimään?

              Comment


              • #8
                Voisko olla jotain muutakin vikaa jos diesel ylikuumenee?

                Vesi kiertää varmasti, esim. vesipumppu ok?

                Yhden flektin pitäis kyllä kaiken järjen mukaan riittää.

                Comment


                  #9
                  Riittää yksi flekti.
                  Ihmetyttää myös, että on jäähdytysongelmia.
                  Ei Golffin 1Z:ssa näillä keleillä flekti tai flektit pyöri vielä.
                  III Golffissa on vain yksi flekti, jos ei ole ilmastointia. Ilmastoinnin kanssa on kaksi ropellia. Toinen on hihnavetonen.

                  Termari jumissa?
                  En kyllä muista mikä oli flektinkatkasijan lämpötila, mutta olisko se ollu jopa 102 astetta tms? VOin muistaa ihan höpöjä.

                  Comment


                  • #10
                    Varmaan menee samalla tavalla kuin bensavehkeessä, jolloin ykkösnopeus 95 astetta ja kakkosnopeus 102.

                    Comment


                    • #11
                      En tiedä oliko sitten ilmaa järjestelmässä kun nosti niitä lämpöjä. kun ei ole enää nostellut mutta oli tuon flektikin mukava saada toimimaan.

                      Comment


                      • #12
                        Joo palaillaanpa astialle. Eli itellä audi 80 2.3 ja tuntuu että ei flekti lähe ollenkaan pyörimään. lisälämpömittari asennettu ku vakio ei toimi. Kaupunki ajossa näyttää päälle 100 astetta ja ei hörähdäkkään.. Lisäksi vielä että lämpimällä koneella startti saattaa kestaa jotain 10s. kieppille. :(

                        Comment


                          #13
                          Nostellaans aihetta ylös vaihteeksi.

                          Olen pitkään ihmetellyt, miksi ei flekti pyöri. Lämmöt nousee samaan tahtiin kuin bensakoneisessa 80:ssä ja toimii moitteetta. Ongelmia ei ole ilmennyt ja lämmöt ovat normaalisti 90-100 asteen välissä. Hyppylangalla flekti pyörii nätisti, molemmilla nopeuksilla. Syylarissa oleva lämpötila-anturi on vaihdettu, kahta lämpötila-anturia on kokeiltu tähän mennessä syylariin, eivätkä kumpikaan flektiä herätä. Sulakkeet yms kunnossa.

                          Onko 1Z:ssa jossain toinen anturi flektille?

                          Comment


                            #14
                            Kuinka korkealle lämmöt nousee paikallaan käyttäessä ? Joissakin malleissa mennään yli sadan ennen kun flektit käynnistyy, jäähdyttimessä on kuitenkin eri lämmöt kun kannessa. Jos nostaa ajossa lämpöjä niin syytä hakea vikaa termostaatista tai kannentiivisteestä.

                            Comment


                              #15
                              Normaalisti siellä 95-105 asteessa kaupunkiajossa sekä joutokäynnillä, joka tietysti normaalia kasikymppisille. Ajossa lämmöt pysyy siellä 90-asteessa niinkuin kuuluukin olla. Tosiaan mitään ongelmia ei ole koskaan tuottanut 2 vuoden aikana, käy nätisti eikä ole tuhoa saanut aikaiseksi, ei isoja huolia ja murheita asian suhteen. Mietityttää vain ajoittain, miksi ei mokoma hörähdä koskaan omin avuin, vaikka välillä aihetta asiaan olisi. Jatkan lisää ihmettelyä ja tuumailua....

                              Juuri vaihdettua: Jakohihna ja kiristin, syylarin lämpötila-anturi, termostaatti, vesipumppu....

                              Comment


                              • #16
                                Nostellaas vähän. Alustajumppaa tehdessä alkoivat flektit pyöriä itsekseen pellinalla, eikä autolla oltu ajettu kokopäivänä.
                                Flektit pyörivät muutaman minuutin ja sammuivat, sitten satunnaisesti päälle ja pois. Nyppäsin töpselin irti, etteivät turhaan pyöri, kun ei ylikuumenemisongelmaa ole viileillä keleillä.
                                Syylärin alareunassa oleva anturi varmaan rikki?

                                Comment


                                  #17
                                  Todennäköisesti. Ota siitäkin töpseli irti, niin selviää lisää.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X