Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 S6 kattoluukku temppuilee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • C4 S6 kattoluukku temppuilee

    Kyselin jo toisessa topicissa mutta ei ilmeisesti ole kukaan törmännyt. Eli ongelma seuraavanlainen;
    Päivällä käynnistin auton, ja huomasin että luukun kytkin oli luukku ylös-asennossa, mutta luukku kiinni.
    Oli edellisenä päivänä vissiin unohtunut. Nyt tuota luukkua ei saa pysymään auki, ja ainoa liike mitä se tekee,
    on että käyttää luukkua hetken ylöspäin auki, ja menee kiinni.

    Ja jos kytkimen asentoa vaihtaa mihin kohtaan vain, käy luukku auki ja menee kiinni. Myös kun laittaa kiinni asentoon,
    ensin auki ja sitten kiinni. Katon sisään luukku ei mene ollenkaan, vaan tekee tuota edellä mainittua senkin puolen asennoilla.

    Luukku toimi aivan oikein vielä edellisenä päivänä kun autolla viimeksi ajoin.

    Mitäs tuolle osaisi tehdä? Koitin liitintä käyttää irti katkaisijasta, ja pyöritellä avaimella moottoria muttei yrittänytkään pyöriä?
    Pitääkös tuokin kalibroida jotenkin kohdilleen tms? Pikaista apua kaivataan..
    Ja mistäs löytyy tuon luukun sulake, jos käyttäis sitä irti? Ja jostain luin uudempaan koppaan vinkkejä että purkaa se kytkin ja puhdistaa sitä?

  • #2
    Eikö kukaan tosiaan osaa heittää mitään mistä katsoa?
    Onko luukussa mitään raja-antureita mistä tulee tieto luukun asennosta,
    vai pelaako koko homma vain tuon luukun esivalintakatkaisijalla?

    Moottorin käytin irti ja virrattomana, katkaisijan liitintä koittanut puhdistaa,
    sulaketta virtojen ollessa pois päältä ja päällä eikä mitään vaikutusta millään.
    Olisiko sitten se lasien ja luukun rele tuolla kuskin jalkatilassa viallinen?
    Tuo relekkin maksaa uutena 250e niin ei paljon huvita turhia ostella.

    Comment


    • #3
      ...no tee vielä sama mikä ittellä autto pari vuotta sitten; akusta piuhat irti. Ja takasin.

      Jostain helekutin syystä alako toimimhan kattoluukku sen jälkhen. Tämän vinkin sain ko. automerkin parissa työskentelevältä korjaajalta, joka totesi oireet kuultuaan, että "halpa tapa testata...". Ja toimi tuossa omassani siis tuo "temppu" (mennee melekein wintoosan tyyliseksi supportiksi...;o) )

      edit: ja oireet oli siis samansuuntaiset kuin sinulla; ensin jätti auki ja kun manuaalisesti rullasin kiinni veivillä, niin sen jälkhen toimi just kuten sinulla nyt. Ja pelkästhän akun irrottaminen järjestelmästä ja takasin laittaminen autto mulla.

      Comment


      • #4
        Pitääpä testata tuota. Vaikka luulisi että kun kattoluukun sulaketta käyttää irti ajaisi saman asian, mutta voihan siellä olla joku toinen ohjaus myöskin tuolle. Sitte toivomaan että alkuperänen hälytin toimii sen jälkeen :D

        Comment


        • #5
          Sulla on siinä varmaan tuo mukavuustoiminto jossa kaukosäätimellä saat samalla painalluksella ovet lukkoon, ikkunat kiinni ja kattoluukun suljettua. Samalla menee häly päälle. Kaikkia noita käsittääkseni hoidellaan keskuslukituksen pumpun yhteydessä olevan ohjausyksikön avulla. Ensimmäiseksi kurkistaisin tuonne kuskin oveen menevien sähköjohtojen kunnon. Sieltä haitarikumin sisältä johdot haurastuu ja kuoret rapisee pois. Aiheuttaa mitä ihmeellisempiä sähköoireita kun johdot koskettelee toisiaan...
          Mulla (omassa C4:ssa) kattoluukku eli ihan omaa elämäänsä avautuen ja sulkeutuen itsekseen :-)

          Comment


          • #6
            En usko että on tuota mukavuustoimintoa, ei ole ainakaan ikkunat nousseet ylös. Ja tuo ei ole itsestään avautunut tai sulkeutunut,
            aloitti suoraan vaan tuon "enpäs aukeekkaan" vaiheen.. Mutta katsotaanpa tuokin.

            Comment


            • #7
              No ainakin, jos tarttee kalibroida, niin tässä topicissa on vastaus siihen, jotta miten: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...5&postcount=13

              Itte tutkin tuota asiaa, kun kuulin, että voi joku päivä olla kattoluukku auki ja pakkasukko penkillä.

              Comment


              • #8
                Kokeilin tuota akun irroitusta, ei mitään vaikutusta. Nyt tosin teki kerran tuon ylös-alas-liikkeen itsekseen hetki akun kytkemisen jälkeen.
                Pitäisiköhän tuota koittaa veivillä pyörittää katon sisään? Osaisi vaan sitten pyöritää luukun oikeaan nollakohtaan sen jälkeen.

                Comment


                • #9
                  Sain käsiini varmasti toimivan katkaisijan ja kokeilin sillä, sama edestakaisin aukeilu jatkui.
                  Eli katkaisijassa ei vika ole. Mitään ehdotuksia? Mistä tuolta mahdollisesti löytyy jotain antureita tms.
                  mistä luukku tietää asentonsa? Ja uskaltaako tuon mennä veivillä käyttämään sisällä ilman että mikään sekoaa?

                  Comment


                  • #10
                    Voi sen vetää veivillä sisään, ei se siitä sekoa. Veivillä vain herkästi särkee sen 6-kolon moottorin kulmavaihteesta.

                    Comment


                    • #11
                      Tuli tuossa mieleeni kun omassa autossa on jälkiasennusxenonit, joista Autocheck on herjannut aina syttyessään.
                      Nyt tuo Autocheck ei ole valoista kyllä maininnut mitään pitkiin aikoihin. Tietääkö joku kytkentäkaavoja tunteva että onko tuolla mitään yhteyttä kattoluukkuun?

                      Comment


                      • #12
                        Sain vihdoin aikaiseksi muun värkkäilyn ohella ja otin näkösälle nuo jalkatilan releet.
                        Ei kyllä löytynyt sieltä tulpakokoista relettä, ainoa sellainen löytyi konehuoneesta ja
                        sekin ETKAn mukaan on jarruvalojen yms. rele. Vai enkö nyt osaa katsoa tuolta oikein?

                        Tuossa kuvat molemmista reletauluista:
                        http://www.kotinet.com/henkka/S6/releet1.jpg
                        http://www.kotinet.com/henkka/S6/releet2.jpg

                        Comment


                        • #13
                          Sähkölasien ja kattoluukun tuplareleen kokoinen control module majailee (ainakin omassa C4:ssa, jossa ei ole kattoluukussa preselectiä) tämän potkulevyn takana; http://personal.inet.fi/koti/kkoski/...rol_module.jpg

                          Comment


                          • #14
                            Ok, pitääpä huomenna kurkata sinne. Itellä on kyllä esivalintakytkimellä.

                            Comment


                            • #15
                              Elikkäs tuommoset löyty sieltä jalkatilan paneelin takana:

                              http://www.kotinet.com/henkka/S6/releet3.JPG
                              http://www.kotinet.com/henkka/S6/releet4.JPG

                              Eikai se ainakaan tuo Votexin purkki ole? Tässä kun on tehdasasenteinen häly
                              niin on sen purkki tuo.

                              Comment


                              • #16
                                Sähkökuvat viimein sai kaivettua niin toi preselect näemmä ihan erilainen kuin apinamallin luukku ohjaukseltaan; http://koski.homelinux.com/huoltokir...ct_sunroof.jpg
                                Kukapa tietää mihin toi J245 Control Module on tungettu fyysisesti, ei näemmä tuolla jalkatilan paneelin takana.

                                Comment


                                • #17
                                  Jonkin aikaa tuossa googlettelin hakusanalla J245, ja joitain boksien kuvia tuli esille.
                                  Olisikohan mahdollisesti joku takapenkin alla olevista? Pitänee huomenna tarkistaa sekin.

                                  Tai näkeekös karppa enemmänkin noita sähkökuvia? Lähinnä tuota J245:n kaaviota tuosta edemmäs että mihin kaikkialle sillä on yhteyksiä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Nyt rupesi luukku toimimaan oikein. Käytin tutulla huollossa ja oli siellä sitten purkaneet moottorin irti autosta, ja ajaneet äärilaitoihin useampia kertoja
                                    ja jotain muutakin ilmeisesti, ja nyt se toimii taas kuin ennen.

                                    Comment

                                    Working...