Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 1.8t 1997 autom. - Ajonesto-ongelma?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 1.8t 1997 autom. - Ajonesto-ongelma?

    Hei kaikki!

    Vaimon Audi alkoi tänään kiukuttelemaan - käynnistyy nätisti, mutta ei pysy käynnissä kuin muutaman sekunnin. Viaksi epäiltiin aluksi bensapuolta: bensapumppu, e10 jne...

    Tässä illan mittaan nettiä selaillessa on kuitenkin tullut sellainen olo, että vika voisi olla ajonestossa. Startatessa kun ei mittaristossa pala kuin abs ja akkuvalo. Aikaisemmin siinä kuitenkin vilkahti se keltainen "avaimenkuva". Lisäksi km-mittarit ovat pimeinä. Myös se inforuutu siinä keskellä on pimeä, se jossa näkyvät öljynpaine ym. symbolit ja joka kehotti automaattilaatikkoisessa painamaan jarrupoljinta.

    Virtaa on, ja on lisäksi kokeiltu myös apuvirralla.

    Olisiko tuohon jotain kotikonstia, vai meneeko avaimet / ajoneston puola vaihtoon? Olisi kiva saada se edes kerran käyntiin, täältä kun on huoltamolle 30 km matka, ja atomaattia ei vissiin kannata suuremmin hinailla?

    Kiitos jo etukäteen!

    #2
    Ihan kun ois mittaristossa häikkää kun ei toimi ajoeston valo ja infonäyttö. Ajonesto on mittaristossa.

    Comment


    • #3
      ettei ois joku yhteinen jännitteensyöttö mittarille ja immo-boksille nyt poissa pelistä.

      tarkista kaikki sulakkeet ihan irtikäyttämällä (jos sattuisi vaikka olemaan ihan vaan hapettumaakin).

      yleismittarilla sitten pitäisi mitata että kaikkialle tulee käyttöjännite ok.

      hinaamiseen en ota kantaa, mutta omistajan käsikirjassa on varmaankin maininta turvallisesta hinausmatkasta ja nopeudesta.

      Comment


      • #4
        Hei,

        ja kiitos vastauksista! Tosiaan näyttäisi siltä, että vika ei ole pelkässä ajonestossa - mittariston taustavalot, bensamittari ym. näyttää myös olevan pimeenä. Lisäksi automaattilaatikon valitsimen valot eivät näytä palavan.

        Voisko toi tosiaan johtua jostakin sulakkeesta, ja jos näin olisi, niin mikähän sulake? Kun toi ohjekirja on mulle väärällä kielellä...

        Ohjekirjasta tosiaan varmasti olisi apua, mutta mulle toi Saksan kieli on vaan pikkanen este :).

        Comment


          #5
          käy suosiolla vaan kaikki sulakkeet yksitellen läpi. Sulakekaaviossa on aika ylimalkaset jaottelut.

          Comment


          • #6
            Hei,
            kävin iltatöikseni ne sulakkeet läpi, ja kaikki näytti mun silmään olevan kunnossa. Pitää varata autolle huomenna lääkäriaika ja koittaa saada se raahattua jollain konstilla pajalle.

            Comment


            • #7
              Hei taas,

              auto seisoi torstaista asti paikallaan, ja huoltokin varattiin. Tänään koitin kuitenkin piruuttani vielä sahata sitä käyntiin, ja PAM, kerrasta valot mittaristoon ja auto käyntiin!
              Voisiko toi kerätä esim. kosteutta jonnekin, joka johtaa virtakatoon ja kuivuttuaan toimii taas. Vai kotitonttuko sen korjasi...

              Comment


                #8
                yrititkö käynnistää kaikkien sulakkeiden irroituksien jälkeen? Sulakkeiden irrotus on "bootannu" mittariston.

                Comment


                • #9
                  Hei,

                  sehän tässä ihmetyttääkin, että irrottelin sulakkeet pariinkin otteeseen => ei startannut.
                  akunkengät irti pari tuntia => ei startannut.
                  Kiroilua ja mökötystä pari päivää ja auto seisoo paikallaan auringossa => starttaa.
                  Jotenkin vaan tuntuis siltä, että joku paikka ois kastunut ja sittemmin kuivunut. Itekin kun ajattelin että virrattomuus ja sulakkeiden irti otto vois "bootata" systeemin, mutta ei se ainakaan välittömästi tapahtunut.

                  Oisko mahdollista, lauennut varashälytin ajaisi auton johonkin "vikatilaan"? Viimeisellä onnsituneella matkalla koira kun oli laukaussut hälyttimen. Tosin senkin jälkeen auto ajettiin vielä kotipihaan, mutta seuraavana päivänä ei suostunut liikkumaan.

                  Comment


                    #10
                    Ei se varashälytin oikeen tommosta voi aiheuttaa.

                    Comment

                    Working...
                    X