Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Webaston kytkentä / T90

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Webaston kytkentä / T90

Eli oon täs ny vähä tapellu telestartin kans ku en tahdo saada pelkkää puhallusta toimiin, aina lähtee webasto joukkoon. Vänkärin jalkatilaan ku kattoo ni näkee kuinka yksinäinen violetti johto ilmeisesti menee ilmastoinnin näytön johtoihin. Saako tuota edes pelkälle tuuletukselle? Kaukosäätimesta on paineltu niin että vihree ledi syttyy, eli tuuletus on päällä.

Ohjeis oli että violetti johto pitäs liittää siihen ajastinkellon liittimen tyhjään nastaan mutta mitää violettia ei edes näy ajastinkellon johtonipus vaan se on ilmeisesti vedetty tuonne näytön suuntaan. Auton sisälle se kyllä lähtee ku konetilan puolelta seuraa johtoa. Onko joku laittanu webastoa telestartin kans tän ikäseen et osais ees vähä neuvoa?

Tälläsen löysin mut en oikeen osaa tulkita. Sivulla 28 on jotain. Violetti muuttuu kytkimen jälkeen ruskeeks. Mikä tuo kytkin on? Järki menöö..

http://www.vw-bus-t4.de/getfile.php?...moTop.pdf&d=sh

Autos ei siis ennestään oo ollu muuta ku ajastinkello. Kesä/talvikatkasinta ei oo ollu koskaan.
    Viimeksi muokannut horch; 17.3.2011, 17:42.

Vastataan ny itelle ni ei mee niin sekavaks :)

Eli vänkärin jaloista löyty johtosarja joka siis tulee ajastinkellolle. Kaks ruskeeta joista toinen ei oo kiinni missään, punanen ja musta. Violetti ei siis tuu kellolle asti vaan on jalkatilasta vedetty ilmastoinnin ohjainlaitteelle. Onko kytkentä tehty oikein ku on vedetty tuo violetti suoraan ohjainlaitteelle? Tuo violetti oman käsityksen mukaan on just se ratkaseva lämmityksen/tuuletuksen suhteen.

http://i288.photobucket.com/albums/l...ri/Kuva269.jpg

Musta johto käsketään täs katkasemaan. Kysees on just samanlainen kytkentä mitä mulla nyt just on. En täysin ymmärtäny mitä tapahtuu jos mustan jättää katkasematta mutta ainaki tuo T70 on lähteny lämmittään ku kaukosäätimestä on laittanu päälle. Voiko tuo vaikuttaa siihen ettei tuuletus pelaa (jos siis täs nyt on edes mahdollisuutta saada tuuletusta)?

http://i288.photobucket.com/albums/l...ri/Kuva276.jpg

Comment

Eli sinulla on sekä ajastinkello että Txx radio-kaukosäädin? Ja haluat nyt saada pelkän tuuletustoiminnan toimimaan?

Olen asentanut painonapin, mutta en vaihtokytkintä. Jos luet nuo manuaalit muutaman kerran kannesta kanteen niin löytyy kyllä esimerkkejä mitä voi ja mitä ei voi tehdä. Muistaakseni radio-kaukoohjaimen kanssa vaihtokytkin tuuletus/lämmitys ei toimi. Tästä en ole varma, vaan pitäisi taas lukea ne manuaalit kannesta kanteen.

Valitettavasti minulla ei ole noita asennusohjeita nyt käsillä.

Comment

Olen antanut itseni ymmärtää että jos vedät violetin ja ruskean yhteen vaikka sen painonapin taakse niin menee tuuletusmoodin ilman lisälämmitintä. Tämä on sitten omalla vastuulla...

Comment

Eli sinulla on sekä ajastinkello että Txx radio-kaukosäädin? Ja haluat nyt saada pelkän tuuletustoiminnan toimimaan?
          Jep, kello ja T90. Sillä tavalla haluisin että voisin kaukosäätimestä valita että käyttääkö lämmitystä vai tuuletusta. Jos se siis on mahdollista ilman mitää nappia. Se täs vähä ihmetyttää ku se violetti on vedetty ilmastoinnin ohjainlaitteelle. Onko se oikee johto ilmastoinnin "käskyttämiseen"?

Webasto on ollu asennettuna jo ku ostin auton eikä siitä oo mitään ohjeita tai kaavioita. Tuo mustan johdon katkasu viä mietityttää. Osaako joku sanoa siitä tarkemmin? Oon kyllä lukenu että joku johto pitää katkasta jos on kello ja telestart molemmat.

e: Eli tämän takia se violetti ihmetyttää. Täs violetti johto tulee tyhjänä kellolle asti johon siis pitää liittää mukana tullut johto ja laittaa se tyhjään nastaan. Mistä se ilmastointi voi saada sit käskyn jos katkasen violetin ja vedän sen tonne kellolle?

http://i288.photobucket.com/albums/l...ri/Kuva277.jpg

e2: Kuka lie tuon webaston laittanu ni tuntuu et jotenki asennukses on oikastu. Kaavioita ku oon katellu ni oon ymmärtäny se pitäs olla MUSTA johto joka tulee ilmastoinnin ohjainlaitteelle releeltä. Korjakkaa jos oon vääräs.
          Viimeksi muokannut horch; 17.3.2011, 17:41.

Comment

Nojoo, sen verran selvis ny ku kattelin ni vihreevalkoseen releen alle oli liitetty violetti johto joka siis tulee sisälle ilmastoinnin ohjainlaitteelle. Webastolta tuleva violetti johto oli katkastu ja jätetty tyhjäks. Otin sen violetin irti siitä vihreevalkosesta ja liitin sen webastolta tulevaan violettiin. Sitte katkasin sisällä sen violetin ja liitin sen siihen ajastinkellon tyhjään nastaan.

Kytkentä on nyt juuri niin ku kuvas. Nyt ei tietenkää sisäpuhallin lähde puhaltaan koska siltä on johto katkastu. Kaukosäätimellä ku laittaa lämmityksen päälle ni webasto lähtee lämmittään ja hetken päästä rele naksahtaa mut näyttö ei siis syty. Ja ku laitan tuuletukselle ni webasto pysyy hiljaa mutta rele napsahtaa heti. Eli nyt toimii juuri niin ku pitää mut nyt pitäs tietää minkä johdon vedän siihen katkastuun johtoon jotta näyttö saa käskyn. Anyone? :)

Comment

vihreä/valkoinen ohjaa näyttöä

Comment

Hetken sai johtojen kans takuta mut nyt pelaa. Tuuletus/lämmitys vaihtuu nyt säätimestä ja puhallus toimii niin ku pitää. Tosiaan se vihreevalkosesta violetilla johdolla haarotettu johto oliki ihan oikein kytketty.

Comment

Working...
                X