Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t 163hp "oem lastuttaminen" 190hp

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8t 163hp "oem lastuttaminen" 190hp

    Yritin hakea aiheesta, mutta ei osunu haku sanat kohalleen tai aiheesta ei ole kukaan kirjotellu. Jota kyllä epäilen. :)

    Eli kiinnostaisi hankkia A4 uusi moottorinohjausboksi joka on 190heppaseen moottoriin alunperin. Romiksella niitä näkyy olevan vaikka kuinka ja ei hirveitä maksa. Onnistuukohan sen vaihto? Eihän noissa koneissa pitäisi kauheita eroja olla? Vai miten tuo pieni piristys on tehty? Autohan on A4 B6 ja vuosimalli 05.

    Mitähän moottori koodeja on 190 heppasissa? BEX, muita? Nykyinen on BFB.

  • #2
    On niissä aika paljon eroja, ahdin, toinen välijäähdytin, suuttimet noin yhtäkkiä muisteltuna. Mutuna sanoisin että tuollaisella päivityksellä et hirveästi tehoa lisää saa, ja miten sitten itse auto reagoinee "vieraaseen" ecuun?

    Comment


    • #3
      Voisiko joku kaivaa varaosa numeroita? Suuttimien erot? turbon ero?

      Kuulerit löytyy molemmilta puolin jo valmiiksi joten siinä ei ole eroa tämän auton kohdalla.

      En näe mitään esteitä miksi ei boksi toimisi ku kyllähän niitä virityksiä tehdään muutenki. Vaihdetaan ohjelmaa tai jopa juotetaan uusia osia boksiin. Sitä en tiiä suostuuko mikään liike sitä boksia autoon naittaan.

      Comment


        #4
        Tässäpä linkki mistä löytyy eroavaisuudet.
        http://www.autowiki.fi/index.php/VAG_BEX-moottori

        Comment


        • #5
          Tyhjentävä vastaus tuli tuossa linkissä. :)

          Ei ole mitään ideaa päivittää konetta. Hintaa kuitenki kertyy helposti stage3 verran. Turbo, suuttimet, kytkin, boksi.. ääh, unohetaan koko juttu. :)

          Comment


            #6
            Enpä nyt tiedä siitä tyhjentävästä, tuolla kuitenkin kerrotaan erot BEX koneen ja muitten välillä ja olihan siellä osanumeroitakin näkyvillä.

            Tietty jos halusit vastausta siihen että pystyykö sen ECU:n saada toimimaan autossasi niin sitä tuolla ei ole.

            Comment


              #7
              Eiköhän se fiksumpi olisi kuitenkin ihan normaali lastutus.

              Comment


              • #8
                Ajatuksena oli lastuttaa. Mieleen vain juolahti, että jos sais aluksi sen 190heppaa niin siihen vois sitten laittaa uuden ohjelman niin pääsee kolmannellesadalle. :)

                Comment


                  #9
                  Eipä se homma ihan niin toimi. Softan pitää olla raudalle sopiva. Et voi ensin laitella jotain boksia, ja sitten kuvitella että turbon kapasiteetti riittää vieläkin pidemmälle lastulla joka ei ole sille tarkoitettu.

                  Se on vähän kuin laittaisi A4:ään S4 ECUn, siihen lastun, ja sitten RS4 ECUn ja vielä lastun perään.

                  Comment


                  • #10
                    Eipä tietenkään, mutta jos alusta saakka lueskelit niin tässähän kyseltiin koneiden eroja.

                    Comment


                      #11
                      Minä en ainakaan ihan vielä ole selvillä, että onko hakusessa koodilla tehoa vai raudalla tehoa? Jos molemmilla, niin puukottamaan joutuu varmaan kuitenkin koodia, niin miksi turhaan vaihtaa boksi?

                      Comment

                      Working...
                      X