Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mittarivalot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mittarivalot

    Syksy tulee ja illat pimenee kuten myös A4 -96:n mittaristo. Yritin etsiä tietoa aikaisemmista viesteistä mutta tuloksetta joten kysymykseni kuuluu: kuinka irroitetaan A4:n mittaristo lamppujen vaihtoa varten?

    Kiitoksia etukäteen..!

    #2
    Maksoi Laakkosella kaikki polttimot + työ muistaakseni n. 40 euroa.

    Et tuota kysynyt, mutta ajattelin vain tiedottaa ettei niin älykallis operaatio teettää huollossakaan. :)

    Comment


    • #3
      Mittarivalot

      Hyvä tietää. Missä laakkosellä kyseinen homma tehtiin?

      Comment


        #4
        Anteeksi! Muistin väärin tuon Laakkosen.
        Siis tuohon hintaan tehtiin Bosch Car Servicellä Lahdessa (ent Autoexpert Rantanen) joka sijaitsee Autotalo Laakkosta vastapäätä Aukeankadulla.

        Comment


          #5
          Tere!
          Hajoitin tuossa eilen vahingossa mittariston pleksin. Joudinpa sitten irroittamaan koko mittariston, jotta saisin tuon ikävän kolhun edes tyydyttävällä tavalla korjatuksi.
          Irroitus sinänsä on aika helppoa,jopa tällaiselle autoista mitään tietämättömälle.
          1. Vedä ratti niin pitkälle itseesi päin kuin vain mahdollista.
          2. Paina ratti ala asentoon.
          3. Irroita ratin päällä oleva "haitaria" (leveä U väärin päin)suojaava suojus vetämällä sitä itseesi päin. Suoja on kiinni klipsillä ylhäältä molemmin puolin ja alhaalla on muoviset koukut jotka pitävät suojaa kiinni alaosastaan.
          4. Kun suoja on irroitettu näet edessä alhaalla kaksi ruuvia (ristipää ainakin minulla)
          5. Irroita ruuvit ja vedä mittaristoa alapuolelta itseesi päin sen verran että mittaristo irtoaa.
          tähän ei kannata hirveästi käyttää voimaa, tulee aika helposti pois päin.
          6. Kun olet saanut vedettyä mittaristoa riittävästi, ottavat sinisellä (oik) ja keltaisella (vas) olevat piuhat (liittimet) hiukan kiinni.
          7. Molemmissa liittimissä on muovi klipsi alaspainettuna lukitsemassa liittimiä. Nosta varovasti liitintä pitävää klipsiä ylös ja kun klipsi on ylhäällä lähtee liitin helposti irti.
          8. Liittimet irti molemmilta puolilta ja mittaristo kääntämällä pois.

          Tällä lailla... helppo homma.

          Takaisin laittaessa kannattaa oikean puoleinen (sin) liitin liittää ensin. muuten alkaa ahdistamaan aika lailla ja ratin suojus otta osumia aika herkästi :O) (mulle kävi näin)

          Asiasta kolmanteentoista...tietääkö joku mistä sais uuden pleksin? ja voiko mittariston tausta "pahvit" vaihtaa esim valkoisiin? Mistä näitä saa? Mitä maksaa?
          Mittaristosta löytyi seuraavanlaiset numerot 8D0 919 033 C (vasemmalla iso 3c ja samat vähän pienemmällä)

          Kiitokset etukäteen tiedoista, joista olisi hyötyä!

          "semmoista se on....hiihto kesällä"

          Comment


          • #6
            Mittarivalot ei näytä pimeällä mitään. Kun sain polttimot irti ja kokeilin niiden toimivuutta niin ne toimivat. Sulaketta suomenkielisen ohjekirjan mukaan ei ole mittariston valoille. Olisikohan sitten piirilevy entinen.

            Comment


              #7
              EKKE: Oliko noissa polttimoissa värilliset "huput" päällä (ja onko sulla myös oranssin värinen valo mittaristossa?)?
              Olisi myös kiinnostusta tuohon valkotaustaiseen mittaristoon, kun pitäisi pari valoa vaihtaa muutenkin. Jos ei mistään tuollaisia löydy, niin ei kai auta muu kuin viedä johonkin kopiointi firmaan tuo musta tausta.

              Comment


              • #8
                Mittarivalot ei näytä pimeällä mitään. Kun sain polttimot irti ja kokeilin niiden toimivuutta niin ne toimivat. Sulaketta suomenkielisen ohjekirjan mukaan ei ole mittariston valoille. Olisikohan sitten piirilevy entinen.
                Voisiko mittarivalojen säädin olla sökö tai hapettunut? Totta sellainen ysikymppisessä on?

                Comment


                • #9
                  Mittarivalojen säädin voi olla sökö. Koita laittaa väliaikaisesti hyppälanka sen yli.

                  Comment


                    #10
                    Jiip!
                    Mulla on kaikki muut valot ledeillä paitsi matkamittari,joka on lampulla ja siin on värillinen (punainen) lamppu. Hupusta en mene vannomaan :O)
                    Valkoinen "mittaristo" on vielä etsinnässä. Kyllä se vielä jostain astuu esiin.
                    Huviksenin testailin tuota taustan irroitusta ja ei tuo kovin hankalalta näyttänyt.
                    Pistän tänne infoa jahka löytyvät.


                    Tuosta valon säätimestä...jossain täällä Foorumissa kai oli juttua,että valosäätimen "pohja" joka on jotain keraamista "pilijutskaa" voi kuulema murtua ja näin ollen lopettaa toimintansa.

                    Comment


                    • #11
                      Mittarivalojen säädin voi olla sökö. Koita laittaa väliaikaisesti hyppälanka sen yli.
                      Jep. Säädin oli sökö. Hyppylangalla alkoi toimimaan. Kiitti vinkistä!

                      Comment


                      • #12
                        Mittarivalot

                        Kiitokset Ekke:lle vinkistä.
                        Mittarin irroitus oli helppoa kuin "heinän teko". Nyt on taas kaikki valot mittarissa tallella.

                        Comment

                        Working...
                        X