Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

airbagin boksin uudelleen koodaus

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• airbagin boksin uudelleen koodaus

kyseessä tosin vw

vaihdoin samalla numerosarjalla olevan boksin jumiutuneen tilalle, mutta autossa on vain yksi bägi ja uusi boksi on koodattu kahdelle bägille.

joten vcds antaa koodia pelkääjän bägistä resistanssi liian iso ja valo palaa.

tiedän kuinka tuon voi kiertää, mutta tekisin tuon ennemmin niin kuin kuuluu.
    olen kuulut että vcds:llä voi koodata (soft coding?) boksin uudelleen yhdelle bägille.

tässä en ole onnistunut.
    katsoin minkä koodin vanha yhden bägin boksi antaa ja kokeilin sitä vaihtaa uudelle boksille, mutta taidan olla hieman hakoteillä... vai

olisko jollain jotain vinkkiä kuinka tuo hoituu?

resetointi työkalu on tulossa joten vanhankin boksin saa ehkä takas henkiin.

Onko onnistanut? Veikkaisin jotta vw:n ollessa kyseessä,ei airbag ohj.laitteita pysty koodaamaan kuin kerran,Audin puolella sitten useammin.

Comment

Mihin perustat tämän väitteen?

Comment

Perustuu työhöni, vw:n airbag ohj.laitteet voi koodata vain kerran.ja koskee uusia osia.

Comment

Onpas kummallista. Mikähän mahtaa olla syynä ettei VW:n purkkeja voi koodailla uudestaan? Tuskinpa niissä kuitenkaan juurikaan eroa ole Audin osiin.

Comment

Tämä tieto perustuu vain omiin kokemuksiini, ja mitä olen työssäni tavannut, olen näitten vw konsernin tuotteiden parissa touhunnut 25 vuotta, voi olla että nämä vag-com järj. ym. muut kuin tehtaan omat testerit on "viisaampia" koodaamaan vaikka näitä ohj.laitteita, en niistä tiedä. Tämä on vaan tehtaan ohje.Volkkarin airbag ohj.laitteita koodatessa on oltu tosi tarkkana,jottei mene väärä koodi, ja pilalle koko laite.Audin puolella se kyllä onnistuu useita kertoja, syytä en tiedä itsekkään.

Comment

VW:ssä on ollut joskus muinoin yksi airbagien boksin kehitysaste buginen ja herkkä kippaamaan lopullisesti. Siksi VAGcomissakin oli pitkään oletuksena kanavan 15 skippaus vikakoodien luvussa. Mutta sekin oli siis yksittäinen kehitysversio, jota tavattu vain tietyssä mallisarjassa ja muutenkin kaukaista menneisyyttä. Perustuisikohan tuohon tuo tehtaan ylivarovainen ohjeistus? Tai pikemminkin olisikohan vääntäytynyt jossain informaatioketjun vaiheessa muotoon "varo kaikkia bokseja"...

VW:n boksit on minusta kyllä ~identtisiä kaikkien muiden VAGineiden kanssa perusrakenteeltaan. Koska ensinnäkin VAG ei niitä itse tee tai kehitä, vaan ovat Boschin tms. tuotteita ja useamman kuin yhden alusta alkaen täysin erilaisen järjestelmän kehittämisessä ei ole taloudellisesti tai muutenkaan mitään järkeä. Muutenkin kaikki koodaus on aina uudelleen kirjoitettavaan muistiin. En keksi miksi eivät antaisi koodata useammin. Väärillä syötteillä voi toki saada huonosti koodatun boksin lopullisesti nurin.

Ja tämä nyt siis omaa pohdintaa. Kun en ole alalla töissä, niin en todellakaan halua mitenkään inttää suoraan vastaan.
              Viimeksi muokannut jasso; 3.3.2011, 18:00.

Comment

soittelin yhdelle kaverille joka kovasti oli puhelimen päässä sitä mieltä, että onnistuu, mutta en ainakaan itse niillä ohjeilla siinä onnistunut.

tutkitaan kun keritään...

Comment

Working...
                X