Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 1.8 (AEB) virta ongelmat -> akku sökö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi A4 1.8 (AEB) virta ongelmat -> akku sökö

    Laitan tänne asiasta miten olen tämän jutun itse kokenut, Auto on 1.8TQ vm.98. Käynnistin autoa Su iltana ja sehän lähti käyntiin pariksi sekunniksi pakkasta oli ja akku oli ollut latauksessa, no ei siinä mitä, audi kävi tosin semmosen 30 sek ihan suhkot hyvin kylmiltää, mut sit alko tippumaan pyttyjä ekaks 3 pytyllä sit lopussa 2.lla vaan ja tässä vaiheessa kaasua oli semmonen 1/4 päällä. No se sammu siihen paikkaan eikä lähtenyt enää käyntiin vaik miten yritti pyörittää ja akku on ollut muutenkin nyt vähän kovilla niin se ei oo enää täydessä terässä vaikka se on ostettu 2009/11, noh ei siinä mitä sitten koitti ma

    Ma tuli kaveri jeesiin pyöritettiin apuvirralla silleen ihan reilusti eikä ees yrittänyt, mulla on kiinteenä autossa tietsikka mis on vcds no se ei tietenkään suostunut käynnistyy joten purin sen irti ja korjasin sitä sit ma illan samalla purin sytkä yksikön irti ihan vaan lämpeemään kun epäilin ettei tuu kipinää. Kattelin viel kaikki sulakkeet ja bensapumpun toiminnat kaikki OK sillä saralla

    Ti testipäivä purin sit tulppa puolen auki tulpat puoliin ja koneen päälle et saa maita sytkä kiinni, akku oli ollut yön latingissa, ja ilman tulppiakin pyöri vähän vaivasesti, mut kipinä oli hyvä eli ei sillä puolen ongelmaa, no soitto kaverille jos sais uuden akun ja uusi akku tuli parin tunnin odottelun jälkeen. Akku kiiinni pyöritystä n. 5min ei inahdusta webasto päälle n.20min ja uusi yritys nyt n.3min pyörityksen jälkeen kävi lupailee ja lopulta lähti pienen kaasun avustuksella tulille ja nyt lähtee ihan normaalisti käyntiin ilman komervenkkejä, hyvä näin, oli muutamassa välissä hermo vähän kireellä kun ei tuo vekotin oo riemunpäivää nähnyt.

    Summasummaarum, autossa ollut akku meni oikkariin kesken käynnin heti käynnistyksen jälkeen ja jätti vikamuistiin kaasuläpästä ja se jäi 1/4 asentoon kun se sammu ja se asetus jäi just sil hetkellä muistiin. Akku on nyt lämöisessä eikä sen jännite nouse 12,5 v ylemmäs vaik millä sitä ladataan sen sisäinen purku on jotain ihan omaa luokkaa, eli jos tulee vastaavia ongelmia niin kokeilkaa heti toisella akulla ettei auton oma elektroniikka säry kun jännitteet menevät alle 10,5v, nyt tässä tilanteessa se oli lähellä. ollaan taas kokemusta viisampina.
Working...
X