Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

penkinlämmitin ylikuumenee ?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• penkinlämmitin ylikuumenee ?

Kuskin penkinlämmitin tuntuu kun pyrkisi grillaaamaan takapuolen, vaikka 1'sellä tuo teho (asteikko 1-6) niin penkillä ei pysty istumaan hetken päästä.

Aikaisemmin olen talvisaikaan melkein jatkuvasti pitänyt lämmittimen 3-asennossa, silloin penkki mukavan lämmin olematta kuuma.

Onko kokemuksia mistä mahtaa johtua ja onko yleinenkin vaiva?
    Ja tietysti, onko helppoa ja halpaa tapaa korjata?

Voi olla että anturi on penkistä rikki, koita seurata vag-com:illa ilmastointilaitteesta miten lämpötilat nousee penkeissä. Jos ei nouse tai on -100°C tjms. voi olla että anturi on rikki.

Comment

Itellä samanlainen ongelma enteili vastuksen katkeemista. Persettä rupes polttaan aina samasta kohtaa vaikka kytkin oli nollan ja ykkösen välis. Onneks ei verhoilu palanu puhki.

Comment

Joo ei pitkään perse lämpene.Kohta menee vastus,ainakin minulla meni.

Comment

Matkalla töistä kun yritin oikein tarkkaan "perse-anturilla" tunnustella, niin tuntuu kun itse istuinosa ja ehkä myös selkänoja ei lämpenisi ollenkaan ja vastaavasti reisi-sivutuet lämpenee niin perhanasti...

Olisiko niin että istuinosan vastus on jo mennyt rikki, ja joku anturi siinä seuraa lämmön nousua ja pitäisi sitten lopettaa lämmittämisen kun oikea taso saavutettu (1-6 siinä säätöpyörässä). Ja nyt kun ei istuinosa lämpiä ollenkaan niin anturi ei käske lopattaa lämmittämistä lainkaan josta johtuen vielä kunnossa olevat vastukset lämpenevät liikaa?

Näköjään ei ihan harvinainen ongelma, mitens olette tämän korjanneet? Vai oletteko korjanneet?

Comment

Vaihdoin koko vastuksen istuinosaan. Onnistuu kyllä itte jos työkalut vähääkää pysyy käsis.

Comment

Mitään hienoa kuvitettua "kädestä-pitäen" ohjeistusta tällaiseen vastuselementin vaihtoprojektiin ette kuitenkaan ole löytäneet mistään päin nettiä?

Comment

Penkki irti autosta, repii penkin muovit pois, verhoilu lähteen varmaan ihan vääntelemällä irti. Itse korjailin emännän golffista juuri lämmittimet, oli johdot poikki, tinaa ja kolvia, ja taas toimii kuin uutena. Kun korjaa niin ei tarvitse purkaa niin paljoa, riittää että saa verhoilua raotettua jotta kolvilla mahtuu vikakohtaan. 30min projekti / penkki

Tuo ylilämpeneminen viittaa termariin joka on penkissä. Jos on vähänkään kuin golffissa, 2 johtoa menee vastuksella ja toiset 2 menee termarille. Eli yleismittari käteen ja mittaamaan arvoja penkin liittimistä.

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=94884 nelosgolffin kuvia tuolla, lienevät sovellettavissa tähänkin.
                Viimeksi muokannut jjj84; 24.2.2011, 17:48.

Comment

Kiitokset hienoista ohjeista, olin kuitenkin niin hättäinen että sopisin jo että vien LMSälle Mietoisiin korjattavaksi. Ei ollut niin kauhean hinnakas homma kuitenkaan (ainakaan arvion mukaan).

Pelkään tuon penkin "avaamista" kun ei tiedä tarkkaan mitä tulee vastaan, ei ole ärsyttävämpää kuin rikkoa muutamia muoviklipsejä ja kiinnikkeitä kun ei tiedä tarkalleen miten kuuluu avata.... ja sen jälkeen penkkiverhoilut sitten repsottaa joka suuntaan... ja itse miettii joka kerran kun autoon astuu että kannattiko säästää? :)

Comment

Jotain ohjeen tynkää- selbstverstendlich auf deutsch!
                    http://www.audifieber.de/audiforum/t...en-mit-Bildern

Comment

Minulla vähän vastaavaa ongelmaa Q7 kanssa. teholla 0, 1 ja 2 ei lämpene penkki ollenkaan mutta kolmosella hanuri liekittyy hetkessä... Selkänojan kohta ei lämpene ollenkaan. Oliko porukalla nuo vastukset rikki vai jokin muu?
                      Aluksi epäilin ohjelmisto vikaa (Quussa nuo säätyy MMI:n kautta) koska myös apparin penkissä tismalleen sama vika...

Comment

B6 teki samoin, kuskinpenkissä poltti toisen pakaran vaikka lämmitys asennossa 1 ja nyt ei enää lämmitä, onko tekemätön paikka vaihtaa lämmitysvastus istuinosaan, vai suosiolla purkaamolta uutta penkkiä tilalle?

Vanhasta sitten olkkariin nojatuoli.

Comment

3B passattiin vaihdeltiin aikoinaan se NTC (vai PTC) vastus, oli siitä kyrvähtänyt lanka irti. Penkki keittiön pöydälle ja verhoilut irti ja uusi NTC paikalleen kolvilla, taitaa vielä nykyäänkin toimia...

Comment

Ei ollut tekemätön paikka vaihtaa B6 sporttipenkkin vastus. 100% siististi meni verhoilukin takaisin paikalleen.

Comment

Working...
                            X