Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 4E OEM webaston lukituksen poisto ei onnistu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A8 4E OEM webaston lukituksen poisto ei onnistu

    Auto on A8 4E (D3) 4.2 TDI. Ongelma on seuraava. Webasto karstoittui pahasti ja käynnistyi muutaman kerran nihkeästi ja lakkasi käynnistymästä. Riittävän monesta yrityksestä johtuen webasto lukitsi itsensä. Nyt webastoon on laitettu "korjaussarja", ts. uusi hehku, palopesä jne mitä siinä nyt lie onkaan, mutta laite ei suostu poistumaan lukitusta tilasta eikä nollamaan siis vikakoodeja. Uudet vikakoodit menevät heti staattisiksi (kokeiltu ilmeiseti piuhoja irroittamalla).

    Lukituksen poistoa kokeiltu A8:n ohjeiden mukaan adaptoida arvoa 1 kanavalle 007. Arvo palaa välittömästi 0:ksi.

    Soitin normaali webastohuoltoon ja sieltä todettiin, ettei heidän laitteensa pysty OEM webaan, joten ratkaisu ei löydy sieltäkään.

    Jonkun dokumentin löysin, missä puhuttiin ei oemista ja lukituksen poistosta irroittamalla power piuha ja syöttämällä heater signal on kaksi minuuttia. Luonnollisesti auto on menossa nyt kasaan, joten tuotakin on äkkiseltään hankala yrittää.

    Kenelläkään ajatuksia lukituksen poistoon?

    #2
    Minulla on läppärissä Webasto Thermo Test ja sillä pääsee varmuudella noihin vuosituhannen vaihteen ja vanhempiin OEM ja jälkiasennus lämppäreihin käsiksi. Sitä en tiedä onko noin uudessa sit jotain aivan muuta.

    Comment


      #3
      Sama vika oli omassa, eli vikakoodit napsahti heti päälle. Vikojen nollauskaan sulaketta poistamalla ei auttanut, vaan meni heti estotilaan.

      Piirikortin käännyttäminen kolme päivää sercap huoltopalvelulla hoisi homman, sen jälkeen se toimi kuin uutena taas. Ainakin Thermo Top C ja E-malleissa on kuulemma aika yleistä että menee komponentteja tuosta piirikortista.

      Minkäikäinen tuo webasto on, ja on se Thermo Top C/Z? Missä tuo laite sijaitsee kasissa, pääseekö sen kanteen kiinni sen verran että saa noukittua piirikortin sieltä irti helposti?

      Comment


        #4
        Ei siihen pääse mistään kautta käsiksi. Sercapilläkin tuossa korjausyrityksessä menee sitten pari viikkoa ja väylämallin kortti on kuulemma hankalampi korjata.

        Comment


          #5
          Ja Webaston ThermoTestillä ei onnistu vapautus. Tosiaan kun oli virrat päällä ja liitin irti, oli mukavuusväylä tietysti poikki josta jää vikakoodi. Tämä(kään) vikakoodi ei enää poistu, vaikka väylä toimiikin.
          Eli ohjainlaite on kyllä valmista kamaa. Miikka saa kertoa uuden hinnan jos pystyy ääneen lausumaan. :)

          Comment


            #6
            Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
            Miikka saa kertoa uuden hinnan jos pystyy ääneen lausumaan. :)
            Ei pysty, liian hapokasta. Liekö sitten alkuperäinen paskaantuminen jo jotenkin ohjainlaitteesta johtuvaa. Tässä vaiheessa vituttaa kuin pientä oravaa kun hampaat on kipeenä ja käpy jäässä. Se olisi se ohjainlaite pitänyt ottaa sieltä irti.

            Sinäänsä vikakoodit eivät nollaannu millään lukittu tilassa, mutta kyllä se lukko sieltä pitäisi pois saada, jos ohjainlaite olisi kunnossa.

            Comment


              #7
              Minunkin lämppärissä silloin koitettiin nimenomaan ThermoTest-ohjelmalla sitä lukitusta poistaa, mutta pamahti heti päälle. Jos muistan oikein ei edes lähtenyt nakuttamaan pumppua tai mitään.

              Tuskinpa siinä hirveästi häviä jos lähettää sen kortin sercapille. Saa kuntoon jos saa, ja ellei saa niin tokkopa siitä nyt rikkinäisempää tule?

              edit: eli auto läjitettiin takaisin, ja lämppäri on jossain tuhannen komponentin takana piilossa? Otan osaa.

              edit²: Onko se lämppäri nyt sitten muuten normaali Thermo Top C näköinen, mutta siinä on oma piirikorttinsa ja näinollen se on Thermo Top Z? Vai onko tuo joku aivan muu malli?

              edit³: http://www.soldportal.de/index.php?s...andheizung&p=1 199€ "uudesta" ei vissiin ole kovin paha?

              Comment


              • #8
                Onko aidolla Ross-Techin kaapelilla ja softalla koitettu?

                Meillä saatiin Portterin Webasto viime syksynä vasta sen avulla pois vikatilasta.

                Comment


                  #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja A6tonen Näytä viesti
                  Onko aidolla Ross-Techin kaapelilla ja softalla koitettu?

                  Meillä saatiin Portterin Webasto viime syksynä vasta sen avulla pois vikatilasta.
                  Aidolla VAS testerillä kokeiltu.

                  haraldh: ei tullut tarkemmin katsottua möykkyä kun oli irti hallissa. Eikä tuo ETKA pirulainen kerro tarkkoja speksejä.
                  Edit: Thermo Top C on laite.
                  Viimeksi muokannut pulla; 15.2.2011, 15:13.

                  Comment


                    #10
                    Mulla laitettiin tuo samainen lotjakkeen Webaston lukitustila syksyllä marmorilla kuntoon.

                    Juurikin sama homma, eli liiallinen käynnistys-yrittäminen lukitsi koko keksinnön. En sitten tiedä onko tuolla joku hevimpi versio ohjelmasta, vai oliko tämä sitten sellainen lukko, jonka olisi saanut tolla WTT-ohjelmalla ja kunnon kaapelilla itsekin hoidettua. Korjauksen hinta oli se normi: "80euroa vikakoodien luvusta kiitos!"

                    mm. tänään olisi voinut hieman vituttaa, jos tuo kamiina ei toimisi
                    Viimeksi muokannut Tolkkju; 15.2.2011, 15:03. Perustelu: lisätty vittuilu

                    Comment


                      #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja Tolkkju Näytä viesti
                      Mulla laitettiin tuo samainen lotjakkeen Webaston lukitustila syksyllä marmorilla kuntoon.

                      Juurikin sama homma, eli liiallinen käynnistys-yrittäminen lukitsi koko keksinnön. En sitten tiedä onko tuolla joku hevimpi versio ohjelmasta, vai oliko tämä sitten sellainen lukko, jonka olisi saanut tolla WTT-ohjelmalla ja kunnon kaapelilla itsekin hoidettua. Korjauksen hinta oli se normi: "80euroa vikakoodien luvusta kiitos!"

                      mm. tänään olisi voinut hieman vituttaa, jos tuo kamiina ei toimisi
                      Ihan normaali lukitus kyseessä, boksissa vaan vikaa kun ei poistu.

                      Comment


                        #12
                        Jere, oliko toi webasto pumpulla vai erilinen pumppu?

                        Comment


                          #13
                          Tuota noin, Miikka, sun autossa on takuu voimassa

                          Comment


                            #14
                            Minä joudun itse ne hakemaan ja pitää olla tarkat selitykset, lisäksi se takuu näin 100tkm jälkeen jo nihkeämmin korvaa.

                            Comment


                              #15
                              Miten niin itse hakemaan? Autossasi on täysi tehdastakuu. Jos huollossa käskevät itse hakemaan, puhuvat asiaa tietämättömyyttään tai laiskuuttaan.
                              Dokujen mukana tuli erillinen takuusertifikaatti missä asiat lukevat.

                              Comment


                                #16
                                Ei ole tehdastakuu, tuossa on PerfectCar Pro, joka on audin (VVD:n) käytetyn auton takuu ja se ei näy kuten jatkettu tehdastakuu suoraan järjestelmästä. Joten kaksi kertaa asiaa kysyttyäni vastaus on ollut hyvin tyly: Ei toimi, sun pitää hakea itse niitä korvauksia.

                                Comment


                                  #17
                                  Tilannepäivitys. Päädyin uuteen OEM webastoon tepon kautta hankittuna. Ei senkään toimintaan saattaminen ollut aivan triviaali juttu, uusi veba rupesi pätkimään kun lähti täydelle teholle, oli sitten polttoainelinja melko tukossa. Talvilaadun olisi mun mielestäni kyllä pitänyt ne kovatkin pakkaset kestää sameutumatta, mutta niin vaan se oli tässä n. kuukaudessa mennyt tukkoon. Varmaan valmiiksi jo ollut melko rajoilla.

                                  Nyt sitten pitää purkaa kortti tuosta vanhasta ja laittaa korjausyritykseen...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Touareg-09; webaston lukituksen poisto

                                    Eli jos joku muistaa tai jaksaa katsoa mikä kanava mistä lukitus otetaan pois... Vagcheckerillä otan tuon lukituksen pois eli ei ole vcds:ää ja siksi tuo kanava pitää tietää..

                                    Comment


                                      #19
                                      42 on monessa mallissa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        3 eli sama kuin vw T5... 42 näytti jotain muuta mutta touranissa se oli muistaakseni tuo 42

                                        Comment


                                          #21
                                          Just. 3C:ssä, 4F:ssä ja Octaviassa on 42.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X