Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Paljonko lisälämmitimesi nostaa lämpötilaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Paljonko lisälämmitimesi nostaa lämpötilaa?

    Tänä aamuna oli -20°C ja Webasto Thermo Top E (se 4,2 kW malli) nosti A4 B6 avantin sisälämpötilaa noin 0°C asti 40 min lämmitysajalla. Yleeensä jos on -10°C nousee lämpötila +10°C tienoille kabiinissa 40 min lämmityksen jälkeen. Eli pakkasella pikkuwebasto nostaa lämpötilaa karkeasti 20°C 40 minuutin poltolla.

    Miten teillä muilla?

    Onhan se varmaan niin, että jos termostaatti falskaa menee lämpöä syylärin kautta harakoille. Pitäisi varmaan mennä tunnustelemaan syylarin letkuja lämmitysjakson jälkeen.

    #2
    Moottorin- vai sisälämpötilaa? Mulla taitaa olla Thermotop-C 5.2kw.
    Mulla Caddyn saa puolessa tunnissa jo lämpöseksi sisältä.
    Moottorista en tiedä mutta ehkä 40-50 astetta?

    Comment


      #3
      Sisälämpötilasta olin kiinnostunut. Eikös tuo Caddy ole kaksipaikkainen edessä, ja väliseinä taakse? Sen tilan tuollainen 5,2 kW lämmitin varmaan lämmittääkin nopsaan.

      Comment


        #4
        Eilen auton sisällä -17 ja ~20 min lämmityksellä +8. B6 1.8t Avant ja B4WSC.

        Ysikympissä Thermo Top Z/C (5 kW) ja B4:n automaatti-ilmastointi. Sisätilat lämpeää toooodella hitaasti. Ei ole anturia, joten ei ole tietoa lämpötilasta. Voisi joku kerta muistaessaan katsoa diagnostiikasta.

        Comment


        • #5
          Tänä aamuna ulkona -24.5. Auto lämmityksessä ~30min. Sisätilat n.+15.

          Lämmittimenä Webasto Thermo Top C 5.2 kw.
          Viimeksi muokannut goodis; 12.2.2013, 20:10.

          Comment


            #6
            Sisälämpötilasta olin kiinnostunut. Eikös tuo Caddy ole kaksipaikkainen edessä, ja väliseinä taakse? Sen tilan tuollainen 5,2 kW lämmitin varmaan lämmittääkin nopsaan
            Ei vaan 5 paikkanen hlöauto, eli lämmitettävää tilaa on paljon.

            Comment


              #7
              Tämän otannan perusteella pitää huomenaamulla tunnustella syylärin letkuja. Olen melko varma että termari falskaa sillä jos tuo toinen B6 avant lämpiää tuolla tavalla on kyllä jotain vialla ja auto muutenkin lämpiää mielestäni hitaammin kuin edellinen AVFq.

              Comment


              • #8
                No mitäs sulla haraldh on jäähdytysnesteen lämmöt?

                Mulla ei ole sisällä ollu lämpömittaria mutta vois senkin vaikka tällä viikolla mittailla.

                Jäähdytysnesteen lämmöt oli n. 60 mittarin mukaan kun käänsin virrat päälle.

                Pakkasta oli ulkona -28, auto seissyt n. 16 tuntia ja webasto ollu n. 55min päällä.

                Mulla on kanssa toi "pieni webasto", ei se enää häävisti tunnu näillä ilmoilla sisätiloja lämmittävän.

                Comment


                  #9
                  Ei tuossa pakkasessa oikein viitsi viritellä läppäriä lukemaan lämpötiloja aamuisin. Pitäisi varmaan ainakin kerran kokeilla, ehkä huomenaamulla. Viisari ei ainakaan nouse ollenkaan 40 min jälkeen -20°C pakkasessa käynnistyksen yhteydessä. Tuntuu siltä että kaupunkiajossa ei nousekaan ellei avita webastolla.

                  Huomenaamulla viisaampia kun ollaan tunnusteltu syylärin letkuja ja mitattu veden lämpöjä. Onko teillä muilla syylärin letkut kylmät/haaleat/kuumat webasto-session jälkeen muuten kylmästä lähtien?

                  Comment


                  • #10
                    Tänä aamuna ulkona -24.5.

                    Lämmitystä reilu 50min, vaihdekepin kohdalla -2 ja tauspeilin kohdalla +15.5.

                    Reilun 15km työmatkan jälkeen pelkääjän penkillä lämmintä +0.5 :)

                    Comment


                      #11
                      Lähtötilanne -16°C autossa, 40 minuutin lämmityksen jälkeen +4°C. Tämä siis T100 anturista mitattuna joka on avainreiän kohdalla. Ylävesiletku ei ainakaan tuntunut lämpimältä, alavesiletkuun ei oikein pääse käsiksi helposti. Suurinpiirtein sama mittaustoleranssien sisällä, eli 20°C nosto 40 minuutissa.

                      Vag-com näytti kuumetta, eli veden lämmöt oli +38,7°C kunnes pamahti suoraan 105°C näyttöön ja llmastoinnin flekti meni melkein täysille. Pitää vaihtaa tuo lämpöanturi näköjään samalla.

                      Comment


                      • #12
                        Goodis,

                        Millaiset asetukset sulla on siinä auton lämppärissä että saat tuollaiset lukemat sisälle puolessa tunnissa?
                        Onko ilmastointi tyyppiä normi vai ilmastointi plus?

                        Comment

                        Working...
                        X