Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Type89 2.8 coupen bensamittari menee tappiin ajovalot päällä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Type89 2.8 coupen bensamittari menee tappiin ajovalot päällä?

    Ilmeisesti maadotuksissa jotain häikkää, kun bensamittari vetää tappiin ajovalot päällä ja kun ajovalot on pois päältä niin menee takas nollaan.

    Satunnaisesti saattaa lähteä "toimimaan" ajossa eli nousee puoleen väliin, myös lämppömittari nousee silloin, kun bensamittari toimii.

    Ennen kyseistä vikaa coupen akku sanoi sopimuksen irti ja vaihdoin uuden tilalle, kylläkin pienemmän.

    Tehty jo:

    Mittariston jänniteregulaattori vaihdettu.
    Mittaristo purettu leegoiksi, puhdistettu ja juotokset käyty läpi.
    Kuskinpuolen jalkatilassa olevat maakaapelit putsattu kosketuspinnoista.
    Viiksipaketin liittimien irroitus ei auttanut asiaa, eli vika ei viiksessä.
    Sulakejumppa -->kaikki toimii eikä polta mitään.
    Mittaristoa kokeiltu toisessa kasikympissä --->toimii.
    Termari vaihdettu --> alkoi lämpömittari toimiin satunnaisesti.

    Mihin kohti on siis maadoitettu mittaristo ja ajovalot, kun ei edelliset toimenpiteet auttaneet, vai onko vika täysin jossain muualla?

    Suurempaa tietoutta kaivataan.

    Näin offtopicina, myöskään sisävalot ei syty kun avaa oven vaikka virta tulee ovikytkimiin, mutta ei taida vaikuttaa mittariston ongelmiin.

    Kiitos jo etukäteen jos, joku tietää ratkaisun!
    Viimeksi muokannut kesju; 30.1.2011, 23:47. Perustelu: otsikon korjaus

    #2
    Kaukaa haettua mutta kuitenkin: imusarjassa pitäisi olla ECUn referenssimaadoituskohta. Mulla oli jonkin aikaa ongelmana että kesken ajon kun oli paljon virrankulutusta päällä (valot, huurteenpoisto, pyyhkijät) nousi lämmöt mittarin mukaan 120 asteeseen- ei tarttenut kuin sammuttaa koneen ja startata niin yleensä näytti mittari 90 astetta. Sitten alko olemaan ongelmia starttaamisen kanssa- luulin että akku sökö ja vaihdoin uuden tilalle, seuraavaksi kärähti starttimoottori. Vaihdoin uuden tilalle joka ei suostunut toimimaan. Tuohon kun laittoi extra-maadoitusjohdon startin pultista auton koriin niin startti alkoi toimimaan ja mittaristongelmat hävisivät, bensamittarikin nousi jo täyteen asti kun tankki oli täynnä yms. Mulla nuo maadoitusongelmat olivat luultavasti alkaneet kun kytkinlevy vaihdettiin...
    Eli suosittelen tarkistamaan koneen maadoitukset

    Comment


      #3
      Coupe on aina type89, ei B4:)

      Comment


      • #4
        Vaara ohi. Otsikko päivitetty.

        Comment


          #5
          Niin joko vika selvisi? Ja jos selvisi, niin missä oli vikaa?

          Comment


          • #6
            Eihän se vielä mihinkään selvinnyt. Tuli eilen käytyä koneen maadotuksia läpi, mutta eipä auttanut asiaan.

            Uusi mielenkiintoinen ominaisuus löytyi eli, kun autosta on virrat pois ja laittaa parkit päälle niin bensamittari nousee 3/4 tankkiin asti. Pitänee ottaa uudestaan nuo ajovalot vielä lähempään tarkasteluun.

            Comment


              #7
              Mittaristoa kokeiltu toisessa kasikympissä --->toimii.
              Testasitko toisen kasikympin mittaristoa omassasi? Varmista vielä, että mittariston liittimissä on kunnon kontakti. Omassa ysikympissä ei kerran latausvalo toiminut, mutta alkoi pelaamaan liittimiä heiluttamalla. Maadoitusongelmalta tuo vaikuttaa.

              Comment


              • #8
                Enpä hoksannut kiireissäni testata tuota toista mittaristoo omassa. Pitää huomenna käydä vielä nuo mittaristoon tulevat kaapelinivaskat yksitellen läpi. Mittariston omat liitännät on jo tullut aika moneen kertaan sorkittua läpi ja putsailtua.

                Comment


                • #9
                  Vika korjattu. Vihdoin. Ratkaisu oli vetää uudet johdot tankilta mittaristoon.

                  Comment

                  Working...
                  X