Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 1.8S öljynpainevalo palaa tyhjäkäynnillä, muuten ei

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 1.8S öljynpainevalo palaa tyhjäkäynnillä, muuten ei

    Eli valot palaa velipojan autossa. Anturit 2kpl, kummatkin tuossa suodattimen jalassa kiinni vaihdettu, lisäksi öljy ja suodatin. Onko muita mahdollisia vikapaikkoja tiedossa? Voisiko tuon alapaineanturin johto olla viallinen?

  • #2
    Öljynpaine joutokäynnillä mitattu?

    Comment


    • #3
      Miten se mitataan? Jollain painemittarilla ilmeisesti? Vaihdettiin nuo anturit alkuun kun oli vain 3 e kappale noita Motonetistä saatavilla.

      Comment


      • #4
        Onko anturin johdossa 12v, kun sen irroittaa anturista? Mikäli ei, on johto jostain hankautunut maihin.

        Öljynpaine mitataan mittarilla, helpointa ottaa anturi mukaan ja marssia hydrauliikkaliikkeeseen pyytääkseen mittaria ko. mallilla.

        Comment


        • #5
          Kyllähän tuo öljypumppuvialta vaikuttaa.

          Comment


          • #6
            Kumpi noista antureista on maissa jos tuo vika on sähkövika ja tulee tyhjäkäynnillä? Ongelma on kuulemma sellainen, että esiintyy vain lämpimällä koneella. Kylmällä kaikki kunnossa.

            Comment


              #7
              Apuakselin laakerivialta kuulostaa minusta, paljon yleisempää ainakin mitä pumppuvika. Mittari kiinni vaan ja toteamaan. Kylmänä öljyt on paksumpaa ja paineet sitäkautta kovemmat.

              Comment


              • #8
                Mistä apuakselista mahtaa olla kyse? Onko vaikea korjata?

                Comment


                • #9
                  Alapaine maattaa itsensä, kun painetta ei ole tarpeeksi. Yläpaine anturista häviää maa, jos painetta ei ole.

                  Apuakseli joka pyörittää jakajaa ja ö-pumppua. Eihän se sitten enään mikään parkkipaikka remontti ole.

                  En kyllä muista että olisn pumppuvikoja kuullut, mutta noita apuakselin laakerivikoja useammankin tapauksen.

                  Comment


                  • #10
                    Kerpele. Miksi tuo auto ei ole leikannut kiinni vielä, jos se huutaa öljynpainetta tyhjäkäynnillä?

                    Comment


                    • #11
                      Rasitus on niin pientä tyhjäkäynnillä. Paine/tuotto taas nousee kierroksilla, niin riittää painekkin.

                      Comment


                      • #12
                        No kannattaako sitä sitten edes alkaa korjaamaan 300 000 ajetussa autossa? Ei turhaan käyttele tyhjäkäynnillä.

                        Comment


                        • #13
                          Ei kai tuollaiseen kysymykseen ole selkeää vastausta. Omasta mielestäni vanhaa ja hyvin tehtyä kannattaa aina korjata. Uudemmathan ne vasta kierrätettäviksi on tehty.

                          Mitäs öljyä koneessa on tällä hetkellä? Onko tuo ostettu ominaisuus, vai onko se tullut autoon teidän aikana?

                          Comment


                          • #14
                            Kaverin tallilla olisi yksi 1.8E-moottori ilmaiseksi. :)

                            Comment


                            • #15
                              Joo vielä löytyy:
                              http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=94194

                              Vähän tuosta on sitä ja tätä nyysitty jo, mutta perusmoottori on koskematon.

                              Comment

                              Working...
                              X