Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi a3 oven nuppi ei nouse?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Audi a3 oven nuppi ei nouse?

Elikkä olen tässä koittanut lueskella kaikilta foorumeilta tästä viasta.. Mutta eipä oikein löytynyt vastaavaa ongelmaa keltään.

Eli apparin oven nuppi ei nouse ylös kun keskuslukituksella avaa ovet, nuppi nousee ainoastaan kun vetää oven sisä kahvasta ja tällöinkin ovea ei saa sisältä auki. Ja heti kun sisäkahvan päästää takaisin nuppi laskeutuu alas? Ulkoa oven saa auki, kun kääntää avaimella nupin ylös ja vetää samaan aikaan kahvasta oven auki.. Tällöinkin kun avaimen palauttaa normiasentoon nuppi palautuu alas.

Todella erikoinen vika ja en kyllä ymmärrä mistä moinen voi johtua, jos tietoa ja varsinkin jos löytyy tietoa miten korjata tuo niin kiitos ja kumarrus!

Varsinaista ratkaisua ei ongelmaan ole antaa, mutta mikäli käytössä on vag-com/VCDS, niin sillä voi katsella lukon käskyjä. Ovat muotoa 0/1, mutta vähän aikaa ovia avaamalla/sulkemalla ja kaikkea muuta mahdollista tekemällä pääsee logiikasta selville.

Vahva veikkaukseni olisi, että lukko saa koko ajan käskyä mennä lukkoon. Voi johtua johtosarjaviasta tai rikkoutuneesta mikrokytkimestä. Kun ovi on lukossa, sisäkahvasta kerran vetämällä lukitus avautuu ja vasta toisen kerran vetämällä itse ovi aukeaa. Toimii näin, vaikka olisi automaattilukitus päällä. Nyt ilmeisesti kahvasta vetämisen jälkeen menee takaisin lukkoon?

Comment

Mulla on Passatissa aivan vastaava vika päällä. En ole vielä ehtinyt asiaan fyysisesti perehtyä, mutta tuollaisen kertomuksen olen aiheesta löytänyt.

http://www.taligentx.com/passat/main...lockmechanism/

Comment

Working...
      X