Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 S6 ovet pysyvästi lukossa

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Alkuperäinen kirjoittaja gedu Näytä viesti
    Jotain siellä on nyt kyllä omituista. Kahva, lukko ja nuppi kun on mekaanisesti yhdessä itse lukkomokkulan kanssa.
    Eikös nuppi aukee alipaineella? Jos alipainetta ei ole ja nuppi ei nouse ylös niin avaimen kiertäminen ei vaikuta mitään. Kun sitten sai virtaa niin aliapainepumppu hörähti käyntiin ja avaimesta nupit ylös välittömästi. Samanlailla mulla kävi aiemmin takaluukun lukon kanssa kun sen alipainesylinteri vuoti. Kun aikani leikin sen vuotavan sylinterin kanssa ja laitoin käsin lukkoon avaimella väkisin niin lopulta kun sylinteri oli ihan seulana niin takaluukkua ei saanut enää edes avaimella auki vaan piti avata luukun sisäpuolelta.

Eli mun analyysi on että jollain tavalla paineet hävis kokonaan putkista ja sen takia ei saanut lukkoja auki. Kun ei myöskään akussa ollut virtaa niin uuttakaan alipainetta ei saanut aikaiseksi. Ei ne taida loppujen lopuksi ihan mekaaniset ne lukot ollakaan...

Comment

Kyllä nuo lukot toimii ilman akkuakin, joten ei siellä kyllä alipainetta sillon ole?

Comment

Jos siellä on alipainetta/painetta, niin lukko ei välttämättä käänny. Jännitteen puuttumisen ei pitäisi vaikuttaa avaimella avaamiseen mitenkään.

Comment

Hommahan menee niin että lukkopesässä on mikrokytkin joka painuu kun avainta kääntää, jolloin pumppu saa käskyn ohjainpoksilta ja puskee (ali)paineen ja lukkovivustot liikkuvat haluttuun suuntaan. Silti mekaaninen yhteys lukolta avausvipstaakeihin pitäisi olla olemassa.

Melko mielenkiintoínen ongelma, tuskin aiemmin toimineet lukot lopettaisivat toimintansa samana päivänä yhdellä kertaa.

Comment

Mielenkiintoista todellakin. Mulla ei omassa C4:ssa (projektina) ole akkua ollenkaan ja silti toimii joka luukku avaimella. Nuo lukot kun on ihan mekaanisia...

Comment

Avaat konepellin ja ajat virtaa konetilassa olevaan plusnapaan... Silleen sain itse ovet auki kun kärsin samasta ongelmasta. Puskuri piti kyllä ottaa irti et pääs käsiksi pellin avaus tappeihin ja vaijeriin..

Niin siis mullakaan ei lukot auennu ilman virtaa...heti kun ajo akulle virtaa lukot aukes..

Comment

No, nyt kyllä muistu sellainen juttu että mulla ei kyllä aukea takaovet ilman akkua. Ei edes sisältä virrattomana.

Petriltä meinasin kysästä vielä että kokeilitko kuunnella sitä pumppua sisällä, kun laitat ovet kiinni ja painat nupin alas. Olis voinut pois sulkea esim aftermarket keskuslukituksen jos et ole ääntä aiemmin kuullut.

Mutta jos sitten toisillakin tekee samaa?

Comment

Kyllä niiden takaovien pitäisi aueta nupista nostamalla, jos ei aukea on vivustossa vikaa. Lunnaiksi menneessä tuon olen todennut.

Comment

Nuppiinhan ei pääse käsiksi ilman työkaluja jos se on siellä ovipahvin uumenissa alas painettuna. Sitä suuremmalla syyllä pitää aueta kahvasta sisäpuolelta, olisko vaan lapsilukot kiinni?

Comment

Working...
                    X