Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 D2,sähköpenkkien muisti avaimeen+pari muuta juttua

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 D2,sähköpenkkien muisti avaimeen+pari muuta juttua

    Joo elikkä otsikon mukaista ohjetta tarvittaisiin,autoon on 2 kaukosäätöavainta ja toiseen on joskus ohjelmoitu penkkien asento jollekin hippasen lyhyemmälle kaverille.
    Ohjekirjakin tietty on Saksan kielellä eli josko täältä saisi selkeimmän vastauksen miten toimia että asetetut penkin ja ratin ym.uudet säädöt saa tallennettua avaimen muistiin?
    Entä onko vika jossain releessä tms kun aukaistessa repsikan takaovi ei syty sisävalot,oven alareunan kulkuvalo eikä ovessa lukon vieressä oleva punainen huomiovalo,ja kaikissa on ehjät polttimot.
    Saman oven sähkölasi ja keskuslukko toimii normaalisti,eli jokin joka antaa käskyn noille kolmelle valolle sammua/syttyä on viallinen.
    Asiantuntevia vastauksia odotellen..

  • #2
    Jälkimmäiseen vaikuttanee ovikytkin, eli pieni mikrokytkin, mikä "lukee" onko ovi auki vai kiinni.
    Kokeileppa aukaista ovet kaukosäätimellä ja avaa vain tuo ovi, missä valot eivät toimi. Auton kuuluisi hetken päästä mennä takaisin lukkoon, koska luulee, että ovet ovat kiinni, mikäli tuo ovikytkin on rikki(olettaen että tämä toiminto omassasi on, luultavasti on).

    Comment


    • #3
      Eipä tunnu tuon ikäisessä olevan tuota mainitsemaasi automaattista lukitustoimintoa,eli tuolla tavalla ei pysty testaamaan.Onkohan kyseinen mikrokytkin oven lukkokappaleessa vai lukon vastakappaleessa?(kuten esim.BMW)En tiedä vaikuttaisiko tuo mahdollisesti viallinen mikrokytkin siihenkin että joskus avaimen aukaisu/lukitusnappia joutuu painamaan monta kertaa ihan tunnistinsilmän lähellä ennenkuin mitään tapahtuu ja patteritkin on juuri vaihdettu avaimeen.

      Comment


      • #4
        A8:ssa avaimella ohjattava oven muisti ohjaa penkkejä, peilejä, ratin säätöjä ja uudemmissa ainakin radiota (viimeisin kanava sekä äänentaso) sekä ilmastointeja. Menevät siihen asentoon mihin avaimen kuski ne viimeksi jätti/on laitettu muistiin. Paikkoja on 4. Jos 4. paikan kohdalla on * (tähti) niin se ohjaa apukuskin penkkiä (lang malleissa tavallisesti). Viimeisissä malleissa myös apukuskilla saattoi olla omat muistipaikat.

        Säädä penkin jne. Paina kuskin ovessa olevaa memory tekstiä (se on nappi vaikkei näytä siltä, koita vaikka) ja muistipaikkanumeroa yhtä aikaa. Meni muistiin. Sama paikkanumero tottelee samaan paikkaan koodattua avainta. Eli esim. 2 avaimella ovet avattaessa penkit, ratti, peilit (ja uudemmissa myös ilmastointi ja radiokanava) menee siis muistipaikassa 2 oleviin säätöihin. Avoimen koodauskset löytyy haulla. Sinulla on vielä infrapuna avaimet tuossa vuosimallissa.

        Eli koodaa avain uudelleen (haulla löytyy lisää) haluttuun muistipaikkaan tai katso minkä muistipaikan säätöjä se nyt toteuttaa ja laita "oikeat" penkkiasetukset siihen. Esim. ifnra-avaimet kun koodaa niin avaimen = muistipaikan numero valitaan painamalla aktivointitilassa avaimen nappia niin monta kertaa kun haluataan sen muistipaikassa olevan:esim. 2 painallusta => Muistipaikka 2 => Avain numero 2

        Itselläni ja vaimolla homma toimii hienosti kummallakin omilla avaimilla.

        Onnistuin ratkaisemaan myös ovivalo-ongelmat taka-ovissa. Sama logiikka toimii etuovissa.

        Oven alalaidassa on valopesä. Se on täysin samanlainen kuin tavaratilan valot (eli sieltä saat varmasti toimivan polttimon tai koko valaisimen lainaan jos tarviit). Toisessa päätylaidassa valopesän kantta on pieni lovi ja pienellä talttapääruuvarilla siitä koko lamppupesä nousee irti. Ruuveja tms ei ole. Systeemi on hyvin yksikertainen. Polttimo on 12v5W "lasisulake"-tyyppinen lamppu.

        Ongelma molemissa ovissa oli maan puuttuminen. Testaa hyppylangalla syttyykö valo nyt (sisävalot päällä-asennossa, ehjällä polttimolla) kytkemällä lampun miinuspään ja auton runko toisiinsa. Itsellä maata löytyi mm. vieressä olevista saranatapeista. Maalatun pinnan läpi se ei oikein toimi.

        Parhaan tuloksen saat maadoittamalla lampun kokonaan uudelleen purkamalla ovipahvit mutta itse tein pikapatentin jossa otin 15cm johtoa jonka toisen pään laitoin kiinni miinuspäähän ja toisen kuorin n. 5cm matkalta ja työsin vain johdon sisään lamppureikään oven suuntaisesti perää kohden. Oven sisäpinta ja ikkunatangot jne on ilmeisesti käsittelemätöntä sen verran, että kun kuorittu johto ottaa kiinni johonkin peltiin sisällä niin se sai maata ja toimii nyt vaikka ovea heiluttaa tms. Lamppupesä takaisin paikalleen ja ulkopäin ei huomaa mitään.

        Ovivalot (kaikki) toimii nyt moitteetta ja oikein. Ilmeisesti näiden ovivalojen maadoitus on huonosti suunniteltu ja/tai tuo patentti ohittaa sen surullisen mikrokytkimen maaohjauksen. Sama se, nyt toimiin ja sammuu kun kuuluu (ovi kiinni tai aikakatkaisu).

        Comment


        • #5
          Suurkiitos!Tuossa tuli asiatekstiä tuutin täydeltä eli täytyypä ruveta toteuttamaan noita.Tuo maadoitushomma taitaa olla alumiinikorisessa vanhemmiten lievä ongelma,tuossa omassa ei palanut yksikään peräkontin valo ja ongelma ratkesi samaan tapaan,eli yksi lampuista ulos paikoiltaan ja muutaman sentin pätkä kuorittua sähköjohtoa miinuspuolen kohdalle ja takaisin reikään niin johan palaa.
          Viimeksi muokannut Killeri; 1.11.2017, 21:15. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

          Comment


          • #6
            No niin,se oli yksinkertaista,tsekkasin mikä muistipaikka oli tallennettu toiseen avaimeen jossa oli mini-ihmisen säädöt ja muutin säädöt sopiviksi silloin kun auto oli avattu tuolla avaimella ja laitoin muistiin ja siinähän se,nyt menee avattaessa keskuslukitus kaikki himmelit niihin asentoihin joille tallennettukin eri avaimiin,eli ihan maalaisjärjelläkin tajuttavaa jos vaan osais aina sitä käyttää..
            Ovivalohommakin tuli tarkistettua,eli kulkuvalo reiästään ulos ja valoon tulevasta maajohdosta piuhalla maadoitus korissa olevaan lukon vastakappaleeseen ja johan alkoi kaikki valot palamaan.
            Lampun asennusreikä vaan sattuu olemaan pelkässä verhoilussa eikä sen sisäpuolella tunnu käsikopelolla alumiinia eikä pitkältä matkalta kuorittu johtokaan summamutikassa sisään tungettunakaan auttanut saamaan maadoitusta..
            Eli ongelma selvitetty mutta täytyy purkaa oviverhoilu että saa vedettyä kunnon maadoituksen valolle tai tarkistettua alkuperäisen maadoituksen kunnon,taitaa nuo maadoitushommat olla alumiinikorisen heikko lenkki vanhemmiten

            Comment


            • #7
              Infrapuna lukon ohjelmointi ohje on näemmä poistettu forumilta joten kertaan sen nyt muistinvaraisesti.

              *täydentäkää ja korjatkaa muut jos olen jossain kohdin väärässä*

              Tarvikkeet: 2 toimivaa avainta

              - Toinen, ei ohjelmoitava avain, virtalukkoon ja virrat päälle. Aukaise varuksi esim. apukuskin ikkuna jotta pääset sisään jos jokin menee pahasti pieleen. Jätä avain autoon ja virrat päälle.
              - Poistu autosta ja ohjelmoitavalla avaimella lukitse auto kuljettajan lukosta käsin. (en nyt muista pitikö avainta pitää lukittuasennossa pieni hetki?)
              - Nyt aukeaa ohjelmointiikkuna joka kestää noin 5 sekunttia, se on aika toimia tai tilanne pitää tehdä alusta.
              - Paina ohjelmoitavaa infraavainta niin monta kertaa kun mille muistipaikalle haluat avaimen. Auto vastaa äänimerkillä (ainakin A8 vm. 94-96) kuhunkin painallukseen. esim. 2 painalllusta => 2 tööttäystä = muistipaikka 2.
              - Odota ja ohjelmointi-ikkuna sulketuu ja homma on ohi.
              - Toista jos täytyy ohjelmoida monia avaimia.

              Huomaa että mielestäni kauko-ohjaus passivoituu jos autoa ei ole käytetty muistaakseni viikkoon mutta herää henkiin kun avaat lukot kerran.

              Edit: Tuota löytyi jotain.
              http://www.audipages.com/Tech_Articl...otecoding.html
              Viimeksi muokannut Pennivasara; 26.1.2011, 15:24.

              Comment


              • #8
                S8 tai A8 vm. 2001 Sähköpenkkien muisti ja navi.

                Tuli ostettua tuollainen 2001vm. S8.
                Ohjekirja on Flaamiksi joten vähän vaikeuttaa tulkintaa...

                Miten mahtaa toimia tuo sähköpenkkien muisti?

                Naviin ei varmaan saa mistään suomen kartastoa
                joka olisi edes osapuilleen tältä vuosikymmeneltä?
                Jos saa niin mistä?

                Comment


                  #9
                  Ulkomuistista heittäen: Sähköpenkkien muisti, paina yhtä aikaa memory-nappia ja halutun muistipaikan numeroa kahden sekunnin ajan. Lisävinkkejä: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=95743

                  Minulla ei ole tuohon navilevyä, mutta muistelisin joku vuosi takaperin jollain klubilaisella olleen varmuuskopio ainakin 2011 kartoista. - Ehkä tietävämmät osaavat neuvoa jonkun, jonka tutulta löytyy...

                  Comment


                  • #10
                    Mikäköhän ongelmana kun nuo peilit elää omaa elämäänsä, vaikka muistit on asetettu oikein? Aina kaukosäädöllä avattaessa peilit kääntyy itsestään aivan väärään asentoon.

                    Comment

                    Working...
                    X