Autolla ajetaan lyhyitä matkoja ja akkua kuluttavia startteja tulee tiheään. Kotoa lämpöpistokkeen päästä lähdettäessä kaikki toimii. Seuraavan startin jälkeen mittarivalot himmenevät ja bensa ja lämpömittari eivät nouse oikeaan tasoon ja tuntuu, että flektikin toimii laiskasti. Pari kertaa on käynyt niin, että auto on ruvennut nykimään ja mittarivalot ja radio sammunut - valot sammuttamalla olen päässyt kotipihaan.
Sähköasioissa täysin ummikkona olen pohtinut seuraavia asioita:
- kulkeeko auto nyt pelkän akun varassa (akku vaikuttaa aika huonolta - nytkin latauksessa)
- eikös auton pitäisi käynnissä ollessa kulkea laturin avulla vaikka akkua ei olisi ollenkaan (valot päällä, flekti ym) ?
Akku varmaan pitää uusia, mutta riittääkö se vai onko ongelma jossain syvemmällä.
Sähköasioissa täysin ummikkona olen pohtinut seuraavia asioita:
- kulkeeko auto nyt pelkän akun varassa (akku vaikuttaa aika huonolta - nytkin latauksessa)
- eikös auton pitäisi käynnissä ollessa kulkea laturin avulla vaikka akkua ei olisi ollenkaan (valot päällä, flekti ym) ?
Akku varmaan pitää uusia, mutta riittääkö se vai onko ongelma jossain syvemmällä.
Comment