Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5tdi c4 lämmöt katoaa välillä+muutakin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.5tdi c4 lämmöt katoaa välillä+muutakin

    Muutama viikko sitten ostin kyseisen auton ja pientä probleemaa ois, ex omistaja sanoi että visko ois jumissa kun moottorin lämmöt ajotietokoneen mukaan n.70-84c riippuu pakkasesta, mutta toinen ongelma on että lämmöt tippuu kesken ajon 50c:seen ajotietokoneen mukaan ja tupaan tulee kylmää, kohta taas lämmöt palautuu takaisin eli mikäs anturi hoitaa tuota ajotietokoneen lämmön mittausta,
    Vielä löyty mysteeri koneen kyljestä alhaalta kuskinpuolelta anturi josta lähtee johto joka katkaistu mikäs se vois olla ja miksi johto poikki?
    Viimeksi muokannut jankok; 6.1.2011, 18:04.

  • #2
    Missä kohtaa moottoria tuo johdoton anturi on? Kuskin puolella on ainakin öljynpaineen alarajahälyn anturi, johon menee yksi musta johto.

    Comment


    • #3
      Pa-suodattimen alapuolella takana siinä koneen ja laatikon yhtymä kohdassa ja johdon sisällä on kolme johdinta.
      Viimeksi muokannut jankok; 6.1.2011, 13:32.

      Comment


      • #4
        Nyt ois otettu visko irti ja lämmöt pelaa hyvin vaikka hitaasti nousevatkin, edelleen jos joku osaisi kertoa mitä tuo anturi tekee tuolla koneen kyljessä ja miksihän johdot on katkaistu.

        Comment


        • #5
          No hitaasti ehkä näissä nouseekin, mutta olisko sulla termarin kanssa jotain outoa? Hukkaako nesteitä?
          Mullakin joskus tekee sitä, että tipauttaa lämmöt 70 asteeseen, mutta ne palaa jonkun ajan kuluttua ylös. 90 astetta pysyy kireilläkin pakkasilla, jos vain nopeutta pitää yllä tarpeeksi.

          Tohon anturiin ei ole kyllä tietoa, eikä ole tullut oman pellin alle kurkistettua hyvään toviin muutenkaan.

          Comment


          • #6
            Vaihdoin termarin kaks viikkoo sitten, kylläkin tarvike termarin laitoin. Nestettä hävittää n.2-4dl/1000km, letkuja kiristelin ja kyllä tuo taitaa olla rauhottunut, oiskohan tuo anturi yhteydessä vauhtipyörään "joku pyörimis tunnistin ehkä"

            Comment


            • #7
              Se anturi on pyörimisnopeusanturi vai millä sitä kutsutaan. 100 R5 TDI:ssä laatikon puolella koneen päätä ja A6 R5 TDI maailmassa seinämän toisella puolella.

              Nesteen katoaminen+lämpöjen seilailu+välillä kylmää kabiiniin=mahdollinen kansipahvin vaihto.

              Eli tekee painetta paisariin ja "rajummin kiihdyttäessä" etenkin vajaa lämpöisellä moottorilla voi tehdä hetkellisen ilmalukon lämppärin kennolle jolloinka tulee kylmää kabiiniin.

              Lämpöisemmillä keleillä ei yleensä oireile mitenkään mutta sitten kylmemillä keleillä kun moottori lämmöt ei jaksa nousta niin alkaa taas pöhisemään paisariin painetta, lämmöt heittelee ja satunnaisia ilmalukkoja lämppärin kennolle.

              Ilmastoinin näyttä ottaa lämpötila tietonsa kannelta lämppärin kennolle lähtevän letkun puolivälistä eli tulipellin ja kannen välistä läytyy anturi.

              Comment


              • #8
                Mitäs se anturi tekee ja miksihän johdot poikki, ainakaan säiliöön ei tule kuplia kun kaasuttelee korkki auki, voishan tuota käydä mittaan pakokaasu arvot säiliöltä. Tuo lämpöjen tippuminen on tapahtunut 3 kertaa ja autolla olen nyt ajanut reilu 3000km.
                Viimeksi muokannut jankok; 10.1.2011, 16:31.

                Comment


                • #9
                  Lämmöt on pysynyt ylhäällä kun otin viallisen viskon irti ja vaihdoin paisuntasäiliön korkin, sekä kiristelin letkut. Vielä olisi mukava tietää tuon anturin tehtävä tuolla koneen kyljessä.

                  Comment


                  • #10
                    Ei tule minullakaan säiliöön kuplia kun kaasuttelee, vasta kuormitettuna pöhisee pikkasen jos kone ei jaksa saavutttaa normilämpöjä kovalla pakkasella. Tällä hetkellä kun on leutoa keliä niin ei kadota nesteitä ollenkaan.

                    Ei se flekti siihen vaikuta että lämmöt tippuu ykskaks alas.

                    Siitä anturista en ole ihan varma mutta oliskohan jotain pumpun ohjaukseen liittyvää.

                    Multa löytyis tuo anturi ja visko ylimääräsnä jos tarviit, ovat tuosta nykysestä vara-osa autosta entisestä käyttiksestä!

                    Comment


                    • #11
                      Pitää katsoo kun pakkaset tulee, että miten lämmöt alkaa käyttäytyyn, mihinkä tuo johto menee anturilta/tunnistimelta kun on poikki laitettu. Laitappa yv:llä hintaa tuosta viskosta jos satun tarvimaan, kun ajatukseni oli laitella sähköflekti tuohon paikalleen.

                      Comment


                      • #12
                        Omasta tdi satkusta otin tuon viskoflektin pois tarkoituksena asentaa sähköflekti, asentamatta jäi. Nyt ollut 1,5v ajossa ilman minkäänlaista flektiä ilman ongelmia liiasta lämmöstä.

                        Comment


                        • #13
                          No niin taas ois pakkaset ja samat ongelmat, pakko kai se on uskoo et kansipahvi paskana, ihmetyttää vaan miten noin nopeasti lämmöt seilaa saattaa 30s sisällä käydä 60c ja taas 87c ja nämä tapahtuu yleensä eka 15km aikana sen jälkeen pelaa hyvin. Toinen mukava homma on kun pysähdyt liikennevaloihin niin meinaa kylmä tulla sillä aikaa kun odottelet, heti kun lähdet ajamaan niin lämmöt nousee kierroksien mukana(enemmän kiekkoja=enemmän lämpöö) tyhjäkäynnillä ei pysy kuin n.60c lämmöt

                          Comment


                          • #14
                            Löytyykö automaatti ilmastointia? Jos löytyy, kurkkaa mitä kertoo kanava 52 diagnostiikassa. Hyppiikö sielläkin lämpötila yhtälailla, kuin mittaristossa.

                            Comment


                            • #15
                              51 kanavalla olen noita seurannut, ei tuo auton mittari oikein ehdi mukaan näihin lämpö heilahteluihin maantiellä, paitsi kun paikallaan pyörittää niin laskee autonki mittari.

                              Comment


                              • #16
                                Mukavaa eikö vain? Lähiaikoina pitäs pahvi, kansi+paljon muuta vaihdella juurikin tuon vuotamisen vauhdittamana.

                                Comment


                                • #17
                                  Mulla on taas sellasta, että jos nysväilee 80 rajotuksien mukaan näillä lähes -30 pakkasilla, ei tuo lämpötila nouse kun siihen tiheimmän asteikon ylärajalle. Muutama reilumpi kiihdytys ja ajelu noin satasta saa lämmöt nousemaan 90 asteeseen ja sielä ne melko hyvin pysyy vaikka ajelisi sellaista 80-90km/h.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Noin se mullakin käyttäytyy jos ei satu pahvi vuotaan. Illmeisesti tuota vuotamista edesauttaa suuret lämpötila erot, pahvi vällärin eteen niin pitää lämmöt paremmin ja vuotoa esiintyy vähemmän.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kylläpä sen pahvin laitoin heti takas keulille kun pakkaset tuli, jospa tuolla kesään pärjäis kun ei oikein innosta näin talviaikaan tuota remppaa tehdä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Onko muut kiinnittänyt huomiota, kun paikallaan käydessä moottorin lämmöt putoaa n.60 asteseen. Muuten ajossa 90.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ihan normaalia käyttäytymistä pakkasilla.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X