Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kuskinpenkin pitkittäissäätöongelma

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Kuskinpenkin pitkittäissäätöongelma

En löytänyt asiasta haulla juttua, niinpä kysymys kuuluu:
    Audi 100 23E -92 Kuskinpenkin pitkittäissäätö ei meinaa lukittua paikoilleen, itse en ole vielä ehtinyt tutkia asiaa sen kummemmin.

Kun penkkiä siirtää eteenpäin tai taaksepäin ei penkki meinaa lukittua paikolleen millään.
    Ja varsinkin jos penkillä istuu ja koettaa säätää sitä eteen- tai taaksepäin niin silloin penkkiä ei saa ollenkaan lukittumaan paikoilleen, penkki on ensin ulkoa koetettava säätää haluamalleen kohdalle ja sitten "renkuteltava" sitä
    että penkki lukittuisi paikoilleen, muuten penkki "surffaa" edestakaisin kiihdytysten ja jarrutusten tahdissa. Muuten penkki on ok.
    Mutsilla on muuten sama ongelma -98 farkku Golffissa, tosin huomattavasti lievempänä.

Varmasti löytyy syy ku vähä kattelet penkin alle. Hyvin yksinkertanen systeemi tuos. Vika ei kovin mones paikas voi olla.

Comment

Siinä etureunassa on se lukitustappi penkin alla, onkohan jouset/tappi paikallaan?

Comment

Yep, penkin alta löytynee vastaus eli tappi joka lukittuu niihin reikiin on jumissa tai liikkuu heikosti. Helppo tehdä pitkällä meisselillä jumppaa sille tapille ja taas pelittää. Näin ainakin itselläni oli..

Ps. Samalla kannattaa kiristää se vaijeri on tämän ikäsessä melko varmasti jo löystynyt (vaikka sulla vuoden uurempi onkin) :)

Comment

Ok täytyy kokeilla kun ehtii.
          Meillä vaan on hankala kun molemmat vuorotöissä ja vaimon työmatkat 50 km/sivu.
          Niin tahtoo noi korjautilaisuudet on välillä todella kortilla.
          Kiitos kaikille vinkeistä.

Comment

Kannattaisi ehkä korjata kiireesti voi olla aika vaarallinen jos vaikka kiihdytyksen jälkeen ei jalat enää yletykkään jarrulle.
            Ei varmaan tosiaan ole kummoinenkaan juttu selvittää mikä vialla ja tuskin korjauskaan vaikea on.

Comment

Kannattaisi ehkä korjata kiireesti voi olla aika vaarallinen jos vaikka kiihdytyksen jälkeen ei jalat enää yletykkään jarrulle.
              Ei varmaan tosiaan ole kummoinenkaan juttu selvittää mikä vialla ja tuskin korjauskaan vaikea on.
              Joo olet ihan oikeessa, mut niin kuin sanottu, niin noi korjausmahdollisuudet on vähän kortilla, ajan suhteen.
              Ja kyllä se lukittuu paikalleen, kun sen säätää ulkopuolelta ennen istumaan menoa, niin se kyllä pysyy paikoillaan liikumatta.
              Mulle se liikkekkään ei ois mulle ongelma 196 cm varrella yletän polkimille vaikka penkki olis ihan taka-asennossakin, mut vaimo on vajaa 30cm lyhempi ja sille vois tulla ongelmia.

Katotaan jos nyt loppiaisena ehtis, vaimolla vapaata ja mulla yövuorot
              Tosin mulla on synkkärit just silloin, täytyy toivoo ettei tuu paljoo vieraita.

Comment

Working...
              X