no, kokeile.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kuinka webaston ohjausta muutetaan? Q7 3.0TDI.
Collapse
X
-
Osaisiko joku kertoa, mikähän omassa webastossa mahtaisi olla vikana. Eli weba pyörii ja hurraa aivan normaalisti, mutta lämmittää siis vain sisätilaa. ?? Sisätilassa puhallin lähtee päälle parin minuutin päästä kun weba kytketty päälle. Moottori ei vain lämpiä yhtään.
Koitin myös semmosen homman, että kun webasto oli käynnissä, niin laitoin ilmastoinnin OFFille. Ilmastoinnin sammuttamisen jälkeen webasto lakkasi pyörimästä hetken päästä, mutta kellossa paloi edelleen liekin valo, koska lämmitusaikaa oli kuitenkin vielä jäljellä.
Webasto on siis jälkiasenteinen, onko sen ohjausta mahdollista muuttaa?
Comment
-
Et sattunut tätä koikeilemaan (4F:n ohje tämäkin). Eli tuo N279-venttiili asentoon 0.
Steeuergerät Codierung
STG 18 (Zusatz-/Standheizung) auswählen
STG Codierung -> Funktion 07
00?xx: Absperrventil für Kühlmittel -N279-
0 - kein Absperrventil -N279- verbaut
1 - Absperrventil -N279- verbaut (Standard)
00x?x: Umwälzpumpe -V55-
0 - ohne Zusatz-/Standheizung (keine Umwälzpumpe -V55-)
1 - mit Zusatz-/Standheizung (mit Umwälzpumpe -V55-)
00xx?: Unterspannungsabschaltung
1 - über Steuergerät für Energiemanagement -J644-
2 - über festen Spannungswert (Anpassung)
Comment
-
Moi
Onko joku ratkaissut jo Q7:n osalta saako miten koodattua kaukosäätöisen tehdaswebaston lämmittämään myös moottoria? Ilmeisesti Catiskalla ei onnistunut tämän ketjun ohjeella, vaan se pätee paremmin tuo VCDS ohje A6 4F autoihin?
Comment
-
Kiitos, esitetään asia marmorilla seuraavan kerran kun on käyntiä, jospa saisivat tuon veden kiertämään myös moottorissa. Olen etsinyt maailmalta VCDS ohjetta tehdasweban koodaukseen (siis yhden venttiillin, sehän siellä on näissä kaukosäätöisissä tehdasweba autoissa kiertoa sulkemassa), mutta Q7 osalta en ole sellaista selvää ohjetta löytänyt.
Jotkut marmorit ovat kuitenkin sanoneet, että ei onnistu moinen homma, nämä ovat olleet kuitenkin A6 autoja. Toivotaan, että Q7 osalta apu löytyy.
Comment
-
Mites Timo oli marmorin 60 € homma, tekivätkö koodaamalla vai muuttivatko mekaanisesti N279 venttiilin asentoa vai poistivatko mahdollisesti venttiilin kokonaan?
Comment
-
Q7:n osalta kaukosäätöisen tehdasweban koodaukseen siten, että webasto lämmittää myös moottoria on nyt tiedossa helpoin ratkaisu. Merkkiliikkeessä koodattiin tänään ja n. 5 min homma. Testerilläkään koodaus ei onnistu tämän ketjun ohjeiden kanavan 21 kautta, tämä pätee A6 autoihin ja ilmeisesti tämän takia jotkut marmorit ovat sanoneet että moottoria ei saa lämpenemään koska eivät ole tienneet muuta konstia. Ovat yrittäneet ilmeisesti koodata "engine preheat" asetusta Q7:n Climatronicin setup valikkoon ja sitä ei sinne saa minun saamien tietojen ja kokemusten mukaan.
Weban lämmittämä jäähdytinneste ohjataan moottoriin koodaamalla autoa (webastoa) siten, että ikäänkuin 279 venttiiliä ei olisi olemassakaan, venttiili koodataan kokonaan pois käytöstä, siellä valikossa se tuttu teksti sitten näkyikin testerin näytöllä, "voidaan koodata asiakkaan pyynnöstä että ensisijaisesti lämmitetään moottoria jne"...). MMI:n ei tule näin ollen valintaa (engine preheat) ja moottoria lämmitetään sen jälkeen aina. Tietenkin koodaamalla saa sitten pelkät sisätilat takaisin jos haluaa. Jos se ei onnistu jossakin marmorilla tai joku niin väittää, pyytäkää kysymään ohjeita Ylivieskan merkkiliikkeestä.
Jees...palikat loksahtelevat pikkuhiljaa paikoilleen, saatiin tämäkin asia pois päiväjärjestyksestä...ja talvi saa aikanaan tulla:))
Comment
-
Lainataanpa ketjua vähän...
Osaako joku sanoa, kuka asentaa Webastoon kello-ohjauksia PK-seudulla (ja mahdollisesti hinta-arviota)? Autossa on webasto kaukosäätimellä (Webasto T91), mutta ilmeisesti ei ole kello-ohjausta. Ongelmana on kadusvarsipysäköinti ja luonnollisesti 95%:sti autoa ei saa kaukosäätimen kantoetäisyydelle.
Comment
-
Itsellä myös autossa radiokaukoohjattava eberi asennettu todenäköisesti jälkeenpäin kun ei saa ohjattua mmi:stä vaan ainoastaan kaukoohjaimesta ja autossa olevassa näppäimestä. Tänään oli aamulla päällä n. Tunnin verran, hyvin oli lämmittänyt sisätilat. Mutta tuntui että moottoria ei ollut ollenkaan lämmittäny. Itsellä ei aikaisempaa kokemusta näistä eberi vehkeistä ja tämän auton ostanu vähän yli kuukausi sitten. Eli onkohan sitä mahdollista saada myös moottoria lämmittämään?? Kertokaa joku kokeneempi kun itsellä on ihan uutta nämä eberit. Auto on a6 2.7tdi -06 jos sillä jotain merkitystä. Kiitos etukäteen
Comment
-
Tänään keskustelin marmoritiskin työnjohtajan kanssa asiasta ja hänen loppupäätelmä oli, että tehtaalla asennetut Webastot tosiaan lähtee Saksasta "taukolämmitin" -nimellä. Eli lämmittää vaan koppia, eikä moottoria. Ei mitään mahdollisuutta säätää lämmittämäänkään moottoria millään tavalla.
Kyselin sitten mahdollisuuksia saada molemmat lämpimäksi, niin ehdotus oli seuraavanlainen: "Joo, se tehdasasennus on otettava pois ja laitetaa tuosta uus tilalle, joka lämmittää konetta, että koppia." Tämän ehdotuksen hinta n. 2400 euroa kaukosäätimellä.
Tätä ketjua lukiessani jotkut on ilmeisesti onnistuneet ite koodaamaan lämmitystä. Toivon vaan, että saisin itsekin sen koodattua, kun se ei marmorin mukaan onnistu millään.
Comment
-
Marmorin mukaan yleensä mikään vakiohuolto-ohjelmasta poikkeava ei onnistu tai ole ylipäänsä edes mahdollista. Moottori vs. kabiini lämmitystä nimittäin kun ohjaa vain yksi on/off -venttiili vesiletkussa. Tehdas- tai jälkiasenteisen niin ihan tismalleen samanlainen poltin siellä sitä vettä lämmittää ja kierrättää.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Julli Näytä viestiSaako arcticin OEM lisälämmittimen toimimaan myös ajon aikana?
Mulla kyseinen kapistus ei toimi kuin auton ollessa sammuksissa, valikosta saa valittua "engine heatingin" päälle.
Kyseessä siis A4 2005 3.0tdi BKN
Comment
-
Ja samaa tietoa kaivattaisi...Myös hyvää huoltoa Ardic-lämmittimelle Turun suunnalta...Omassa puhallinmoottori sökö...Audin huolto kertoi töitä 7-9 tuntia +osat...huollon hinta 1750???????
Varaosapuolella oli uusia kaukosäädöin Webastoa asennettuna 1350eu.....???????!!!!!
Tehdasasenteinen Ardic.
Comment
-
Täällä myös 05 A4 3.0Tdi:ssä alkuperäinen Ardic sammuu käynnistettäessä, eikä sitä myöskään saa pakotettua päälle moottorin käydessä.
Onko kukaan onnistunut selvittämään onko olemassa konstia, millä tuota saisi muutettua?
Allekirjoittaneella tosin vaimeni nyt koko laitos. Aluksi alkoi pitämään epätasaista "pulputtavaa" ääntä käynnissä ollessaan ja loppuen lopuksi ei enää käynnisty. Vikakoodia ei anna.
Pitäisikö näistä laitteista saada vikakoodeja ulos?
Joku epäili ohjainlaitevikaa, koska koodeja ei anna, mutta kun kaukosäätimellä ja viiksellä saa kuitenkin yhteyden laitteeseen ja taukojäähdytystoiminto toimii normaalisti, tuskin ohjainboksi on sökö?
Onko kellään kokemuksia mainituista ongelmista?
Myös asiantuntevaa korjaajaa Pirkanmaan alueelta saa suositella!
Treen autosähköllä on käyty nyt tutkittavana ja Hakalalla luettu vikakoodit huollon yhteydessä.
Varaosia Ardiciin ei tosiaan Laakkoselta enää kuulemma saa kuten aiemmassakin viestissäkin kävi ilmi.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Julli Näytä viestiSaako arcticin OEM lisälämmittimen toimimaan myös ajon aikana?
Mulla kyseinen kapistus ei toimi kuin auton ollessa sammuksissa, valikosta saa valittua "engine heatingin" päälle.
Kyseessä siis A4 2005 3.0tdi BKN
Comment
-
Moro
On ihan Ardic . ei Eberin kans mitään yhteistä.
Katsottu jo pajalla. Tehdasasennus siis.
Käyty Eberihuollossa myös ja todettu Ardic. Ei saanut huoltoon Eberin pojille kun ei
mikään osa sopiva.
Helsingistä löytyi osia Ardicin maahantuojalta laitteen mallinron perusteella.
( Vastaus Metsässä nim.merkille )Viimeksi muokannut andlasu; 31.12.2012, 09:45.
Comment
Comment