Testailin eilen lämmittimen toimintaa (toimii, kopkop) ja otin samalla kuvan tuosta valikosta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kuinka webaston ohjausta muutetaan? Q7 3.0TDI.
Collapse
X
-
B8:n saa lämmittämään konetta tällä:
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=119564
Alkuperäinen kirjoittaja Latexi Näytä viestiLöysinkin jo lisätietoa sakemanni foorumilta
Koodaamalla poistetaan N279 venttiili käytöstä eli 3/2tie venttiili, joka on vesikaukalossa, jolla valitaan kiertääkö vesi suoraan eberiltä lämppärinkennolle, vai myös moottoriin. Foorumikeskustelun perusteella tämä toimenpide oli hyväksi havaittu ja kokeiltu.
18 - Standheizung
STG 18
Codierung 07
Lange Codierung
Byte 0
Bit 3
Standardwert 1 ohne Motorheizung
Neuer Wert 0 mit Motorheizung
Comment
-
On varmaan omassa lukutaidossa vikaa, mutta en saanut tuota omaa webastoa pelittämään Q7:ssa. Lämmitin löytyy mittaristosta ja pyörii hyvin auton ollessa käynnissä, mutta jos laittaa päälle auton ollessa parkissa niin webasto käy hetken ja sammuu sitten. Vikakoodeja ei tule.
Comment
-
Veden lämmöt oli korkealla, kun katsoin. Onko webaston pumppu missä ja vaihdettavissa? Vaihdoin yhden vesipumpun jo aikaisemmin kun luulin että vika oli siinä, mutta sillä ei ollut merkitystä.
Comment
-
Q7 (4L) webaston valikko
onko täällä kukaan saanut koodattua tai tietää muuten kuinka vcds:llä saa webaston ajastusvalikon MMI:hin? Ei toimi tuo ohje -> hvac/climatronic etc -> adaptation -> channel 21 -> error
kyseessä siis 3.0tdi jossa pitäisi olla tehdas asennettu webasto. ei ole kaukosäädintä (tai ainakaan minulla ei sitä ole).
Tälläinen ohje löytyy jenkkiforumilta : "To enable timers in the MMI it is very simple as long as the aux heater control unit is there.
To do this you have to check first with a Vag-Com interface if you can see and interogate the controller 18-Aux.Heat.
If YES then select controller 08-Auto HVAC (Climatronic control unit) and add 2048 to the actual coding. Save the coding and restart the Climatronic by turning ignition off and on again.
Now pressing the SETUP button on the Climatronic Control Unit (NOT THE ONE IN THE CENTER CONSOLE UNDER THE CAR BUTTON) you will see the timers menu active.
Using the Climatronic Setup you can turn Aux Heat ON/OFF, Ventilation ON/OFF and also program up to 3 timers for the Aux Heat.
"
en vain ymmärrä mihin kohtaan tuo 2048 pitää lisätä?!
apuja kaivataan...
Comment
-
No nyt tuli seikkailtua VCDS:n syövereissä, ja auto siis A4 B8 3.0 TDIQ vm. 2010.
Hidden menu tuli aktivoitua, sekä tehdas-Eberi laitettiin lämmittämään konetta. Saa nähdä miten toimii, ainakin ääni vähän muuttui kovemmaksi ulkoa kuunnellessa.
Engine preheat -valintaa ei saatu MMI valikkoon sitten millään, mutta lieneekös väliä.
Toki jos jollain on hyviä ideoita niin otetaan vastaan!
Lieneekö liian vanha MMI-versio tai jotain...
Comment
-
Perkales. Olis kyllä hemmetin kiva saada se Engine Preheat tuonne MMI:n valikkoon, jotta käyttäytymistä voisi vaihtaa ilman koodailuja...
Hirmuinen googlettelukaan ei tuottanut tulosta.
Eihän nyt kellään olisi vielä vinkkejä tähän?
Eli A4 B8 2010 3.0 TDIQ, Ebery käännetty jo lämmittämään moottoria ja hidden menu aktivoitu.
Vähän offtopic, mutta kaikenlaisia muita hienoja koodausvinkkejä kyllä löytyi muttei tätä Engine Preheat valikkoa..:
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=119002
http://www.audi-sport.net/xf/threads...terior.210542/
Comment
-
4F:n kohdalla taitaa olla niin, että jossain MMI-versiossa toimii ja jossain ei. Miullakin sen saa päälle, mutta ei sitä siellä näy. Koodasin koko venttiilin pois käytöstä, koska en sille pelkälle kabiinin lämmitykselle keksi oikein käyttöä. Koppi lämpeää ihan hyvin moottorin kanssakin. Ainoa milloin tarvitsisi lisää nopeutta sisälämmitykseen on kova pakkanen ja silloin haluan kyllä moottorinkin lämpeävän.
Comment
-
Tarkistin omasta A5 3.0tdi '13 onko moottori mukana lämmityksessä vai ei. Ei ollut täppää venttiilissä eli lämmityskierrossa on moottori mukana. Ilmeisesti ensimmäinen omistaja tai liike hoitanut. Hyvä niin. -20c asteen pakkasella 45min (sisälämpö asetus 22c ilmastoinnissa) nosti moottorin veden lämmöt +20c (VCDS:llä katsottu anturia heti startin jälkeen). Lämpenee ihan hyvin siis. Sisältä ei ollut kyllä lähelläkään +22c, mutta pitää olla realisti. Lämmitettävä tila on aika suuri ja tuolla pakkasella lämpöä hukkuu paljon.
Oliko B8 ohjelmoitavissa tuota valintaa valikkoihin moottori+sisä / sisä? Ei tarvisi koodata venttiiliä pois. Vaikka onko tuolla väliä. Lauhalla lämpeää sisältä muutenkin nopeasti ja kylmällä moottori tärkeä. Entä oliko puhallin nopeuteen / lämpötila-asetusta mahdollista asettaa vai toimiiko tässä (kuten useimmissa autoissa) muistilla eli toiminta lämmitysmoodissa sama kuin mihin jättää ennen sammutusta?
Valikoissa on "suppl. heater - auto/off" -asetus. Eikö AUTO -asennossa pitäisi lisälämmittimen olla päällä automatik, jos ulkona kylmä? Olen aika varma ettei omani ohjaa polttoainelisälämppäri päälle vaikka mikä olisi. Ajastimen ajan jälkeen mittarin kuvake sammuu ja niin sammuu myös lämmitin. Eikös sen pitäisi jäädä päälle (mutta ilman kuvaketta, huomioiden lämpötila parametrit)? Onko tähän ohjelmointia. Toisaalta ehkä parempi näin, mutta tuntuu vain tyhmältä odottaa ajastin nolliin ja uudelleen startata. Ajoon lähtiessä aikaa ei ole kuin minuutteja jäljellä ja ajon aikana lämpömittari laskee kuin lehmän häntä ilman lisälämmitintä. Omastani EGR poistettu ja tuntuu vaikuttavan aika rajusti lämpöihin. Edellinen ilman webastoa ollut piti hyvin lämmöt. Uudempi yksilö -25 asteessa jää 70-90+ asteen välille heilumaan taajama-ajossa lämmitin päällä (ilman ei juuri nousekaan). Edellinen muistaakseni pysyi samoissa ilman lämmitintä.Viimeksi muokannut Poikarukka; 6.1.2017, 18:18.
Comment
-
Supplementary heating tarkoittaa apulämmitystä moottorin käydessä, ja sitä ei ainakaan Eberissä (4G) pitää päällä, muuten on paikat noessa ja lämmitin lukossa. Jälkiasenteiseen verrattuna ajoitukset lämmittimen käyntiinlähdölle ovat paljon lyhyemmät, joka myös huonontaa tilannetta.
Adaptaatiossa on parametrejä esim. miten kauan lämmitin olisi päällä (vaikka hetkellistä stoppia varten) vaan ei tunnu vaikuttavan mihinkään.
Comment
-
-
Mulla A8:ssa on myös auto/off -valinta ja tuntuu Eberi auto-asennossa käyvän kun kone on kylmä.
Stamein sivujen mukaan (http://www.stemei.de/pages/coding/au...h/zuheizer.php) käynnistymisen oletusraja-arvo on 10C. En ole omastani katsonut onko sitä muutettu ja samoin on katsomatta myös N279 venttiilin ohjaus...
Lämmöt pysyivät 90:ssä tänään -22C kelissä sekä kylillä että maantienopeuksissa ilman mitään viimapahveja.
Comment
-
Oma käsitys on että suppl.heater (=lisälämmitin) on sähkövastus ellei polttoainelisälämppäriä ole. Mutta kun on... ei mitään faktaa. Sähkövastuksia ei autoon varusteta tehtaalla jos valitsee "webaston". Piti erikseen testata tänään. Ajastimen aika loppui. Viisari vajosi. Ajoin parkkiin ja kuuntelin kuuluko mitään. No ei. Valikosta päälle. Ääni kuuluu ja savua pukkaa. Päätelmä. Ei toimi ellei erikseen laita päälle. Ja auto-asennossa oli suppl.h. Ketuttaan vain starttailla sitä erikseen kesken ajon. Ei sekään voi hyvää tehdä. Luultavasti siinä on joku alas/ylösajo polttovaiheelle. Olisikohan se automaatti ohjaus jotenkin koodattu pois? Stemein koodit mallikohtaisia.Viimeksi muokannut Poikarukka; 6.1.2017, 22:16.
Comment
Comment