Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kuinka webaston ohjausta muutetaan? Q7 3.0TDI.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Kuinka paljon coolant temp tulisi nousta 30minuutin webaston käytön jälkeen normaalisti?
    Aamulla lämpimästä tallista 10km seiskaksi kustannuspaikalle, pakkasta 6, klo 12 lämppäri päälle, puolen tunnin jälkeen coolant temp 49'C. N279 kokonaan koodattu pois = auki (4G). On se vaan sen verran iso malmikasa ettei lämpiä, 4F lämpisi sisältä paljon paremmin, jälkiasennus-Eberillä tosin. Tuo 4G:n kaksialue-ilmastointi on huonompi kuin entinen.

    Vaikka systeemissä pitäisi olla automaattinen ohjaus myös moottorin kierrolle, ei se tunnu kovin hyvin toimivan (kuva). Samassa prujussa sanotaan ensin että

    "There is currently no provision for engine pre-heating."

    ja sitten

    "As the auxiliary heater control system on this vehicle already switches to part load at a coolant temperature of approx. 77°C, switching to the large circuit hardly ever occurs."
    Attached Files
    Viimeksi muokannut ksarvala; 30.12.2015, 20:09. Perustelu: päivitetty 4G:n kaavio jossa näkyy lämpötilarajat

    Comment


      #92
      Pahkis : Tuossahan oli ainakin mitä ite kattelin vm 2009 ylöspäin a4:ssa.

      Comment


      • #93
        Nyt on N279 venttiilin ohjaus muutettu, pitää katsoa miten käyttäytyy kylmemmillä keleillä. Nyt aamulla oli -3.5`C pakkasta ja kun koneen laittoi käyntiin niin coolant temp oli jotain 40`C (ennen starttia muistaakseni n 20`C)

        Pitää laittaa vielä sähköpostia tuonne Danhagille ja kysellä mitä tarvitsee hommata tuohon 09 faceliftiin.

        RHead: oma kulkineeni on siis A6 2009 facelift

        Comment


        • #94
          Tänään kokeilin tuota ajastusta niin ei lähde ajastuksella mitään muuta päälle kuin sisäpuhallin. Eber ei puhu yhtään mitään. Jos laittaa auton käyntiin ja aux.hesting päälle niin heti lähtee eber naksuttamaan päälle ja puhisee oikein.
          Onko tuossa vain jokin tuuletintoiminto? Pitäisikö olla erikseen valikossa se engine.heat?

          Comment


          • #95
            Lämmittimen kiertovesipumppu rikki. Lämmitin ei käynnisty ylikuumenemisen vuoksi. Kun taas moottori päällä nesteet kiertää niin käy hyvin.

            Comment


            • #96
              Ei etes polttoainepumppu naputa! Lähtee vain sisäpuhallinpäälle. Ei mitään muuta ääntä kuulu.

              Comment


                #97
                Ai katos tuota en huomannut.
                Kun sivuilla on että :
                • Audi A6 (C7 / 4G) ylöspäin 2010

                Voi olla, että tuurillaan toimii sit. Mutta paremmin tietävät varmasti siellä.

                Comment


                  #98
                  4G on erilainen can-väylän osalta, esim. jälkiasenteinen Eber ei pelitä kun väylät menee nukkumaan, siksi päädyin omassanikin tehdasasenteiseen. Silloinen viritys olisi ollut tyyliin sisävaloon räpsyrele vartin välein, muuten olisi kabiini kylmänä aamulla. Ei oikein innostanut kokeilla. Ihme vekotin jos osaa N279 ohjata?

                  4G:ssä tod näk. sama kuin edellisessä eli vesiventtiilit pitää kytkeä irti kun virta ei ole päällä, tai muistaa kääntää lämpönupit kaakkoon kun muuten alkaa vena rajoittamaan kiertoa > mennään pienelle teholle > kone ei lämpiä ikinä. En ole tuota viitsinyt alkaa tähän kärryyn virittämään kun on ollut niin leutoja talvia.

                  Comment


                  • #99
                    Sillon kannattaa aloittaa siitä, että testerillä katsoo onko lämppäri lukossa. Jos ei, niin sitten se polttoainepumppu sekä vesipumppu syyniin.

                    Edit: eikun naputtaa vissiin moottorin käydessä. Ainakin hetken. Sillon vesipumppua tutkimaan. Jos sinulla tosiaan on 07 ja tdi se niin sinulla on tehdaswebasto siellä. Silloin se pumppu löytyy kuskin etupyörän takaa lokasuojan alareunasta. Sisälokasuojan irrottamalla pääsee suoraan käsiksi siihen. Vaihto ei ole mitään herkkua mutta tehtävissä itse. Tarvitset työkalujen lisäksi ainakin pullollisen g12 jäähytinnestettä ja vettä. Sitä tulee reilusti ulos, koska sinne ei meinaa letkupihdit mahtua. Pumppua ei voi korjata, se on valettu palikka.
                    Viimeksi muokannut LauriJT; 1.1.2016, 12:18.

                    Comment


                    • Kävin kokeilemassa niin eberi toimii muutaman minuutin ja sitten loppuu polttoainepumpun nakutus ja eber lopettaa töhinän ja jää vain sisäpuhallin päälle!

                      Comment


                      • Selvä vesipumppu, sama vika kahdessa edellisessä Webastollisessa autossa. Eli Laurin ohjeilla eteenpäin.

                        Comment


                        • Mistä tietää mikä lämmitinmalli siellä kätköissä on? Onko tuo vesipumppu minkähintainen kapistus?

                          Comment


                          • Purkuosa iipeistä muutaman kympin, uutena merkkarilla satasia. Yleismalli tuohon hieman hankala sovittaa koska letkut on lyhyet. Pitää olla ainakin lähtö sivulle ja alas.

                            Tuo käyttää käytännössä melkolailla samaa 5kW thermo top c webastoa kuin touareg mutta eri piirikortilla. Pumppu lienee 7L0965561J tai korvaava. Tuo numero vaikka ebay hakuun niin pitäisi löytyä.
                            Viimeksi muokannut LauriJT; 1.1.2016, 20:36.

                            Comment


                            • miten tuon vaihto jos irroittaa vanhan pumpun niin tuleeko sitä nestettä kuinka paljon pois sieltä? pitääkö tuo järjestelmä ilmata miten vaihdon jälkeen?

                              Comment


                              • Tulee sitä ihan litrakaupalla ulos. Se on siellä poterossa hieman ahtaasti ja letkut on lyhyet, joten kerkee valua kivasti. Itse ilmasin niin että täytin paisaria niin kauan kuin se veti ja sitten osoitteen 18- aux heat kautta komponenttitestillä ajoin pumppua niin kauan kuin ruplatus putkissa kuului. Sitten auto käyntiin ja paisarin tarkistus. Noissa lämppäreissä tuntuu olevan todella vähän diagnostiikkaa. Melkein ainoa keino testata on komponenttitesti testerillä ja kuunnella toimiiko osat. Itselle tuli käytetty pumppu, uuden hinnalla vaihtaa useita sellaisia.

                                Comment


                                • Letkupuristimilla laitoin omaan vehkeeseen letkut kiinni ennen pumpun vaihtoa niin nestettä tuli ulos max. 1 dl. :)

                                  Comment


                                  • Ne on kyllä hyvä olla. Minä en saanut niitä oikeen kunnolla niin ettei olisi koko ajan edessä olleet. Siellä on pari muutakin paikkaa mihin ne puristimet voi saada, pumpun vieressä on turhan ahdas. Suojan ylälaidassa on alumiiniputkien välissä letkua mistä voisi saada kiinni paremmin niin että pelkkä lämmitin tyhjenee.

                                    Comment


                                    • Voikohan tuolla pumpulla olla tekemistä seuraavan vian kanssa A6 3.0tdi -05:ssä.

                                      Puhaltimista tulee kylmää ilmaa, kun auto on parkissa tyhjäkäynnillä, vaikka jäähdytinnesteen lämpötila on koko ajan 90 astetta. Vasta heti kun lähtee ajamaan, alkaa lämmintä ilmaa tulemaan. Webastolla ei myöskään saa lämmintä ilmaa tuotettua sisälle, vaikka pakokaasu näkyy ulkona.

                                      Comment


                                      • En usko. Auton ollessa käynnissä, moottorin jäähynestepumppu kierrättää nestettä niin paljon ettei lämppärin pumpunkaan tarvitse edes toimia. Kyllä siinä on joku muu vika kyseessä.

                                        Comment


                                        • Kävin kokeilemassa webastoa päälle että raotin sisälokaria kun webasto lähti päälle niin ei kuulunut tai tuntunut tuossa vesipumpussa mitään siihen asti kuin webasto veti suojamoodin päälle. Pitäisikö vesipumpun hurista ja toimia niin että tuntee kädellä?

                                          Comment


                                            Ainakin omassa tuntee vesiletkussa pientä värinää kun pumppu pyörii.

                                            Comment


                                            • Sain vastauksen danhagilta:
                                              Thanks for your e-mail.
                                              As the GSM-remote control controls the heater like the already existing radio-remote control the heater will heat the interior or the engine the same as if started via radio remote

                                              Eli webasto toimii täysin samalla tavalla kuin mitä kauko-ohjaimella.
                                              Kyselin jo aiemmin, mutta en ole vielä vastausta saanut niin onko näissä alunperin webasto vai eber lämmitin? Ja kuinka tehokas?

                                              Comment


                                                Sattuuko kenelläkään olemaan jo kokemusta A8 D4:n webaston koodauksen muuttamisesta? Engine preheatingiähän ei saa tässä mitenkään MMI valikkoon, mutta jotain kyllä tarttis tehdä, kun nämä yli 20 asteen pakkaset saavat jo moottorin kuulostamaan aika hirveälle ja toisin kuin edellisinä vuosina, nykyisin joutuu vielä ajelemaan melkein joka päivä lämpötilasta huolimatta. Moottori on muutenkin sen verran hidas lämpenemään, että esipotku ei olisi haitaksi.

                                                Vaihtoehdoiksi siis tässä nyt jää N279:n koodaaminen pois. Onko VCDS:ssa label filut olemassa vai pitääkö lähteä bittejä muuttelemaan sokkona? Luulisi, että "samaa" ohjausyksikköä olisi käytetty muissakin malleissa.

                                                Comment


                                                  Miikka, laita full scan Ross-Techille, eiköhän sieltä tule vastaus jos sellainen on olemassa.

                                                  Comment


                                                  • Aiheeseen liittyen - otsikon vierestä.
                                                    Osaako joku neuvoa miten A4 B8 jälkiasennettu Eber saadaan lämmittämään moottoria? Tuntuu että kone ottaa suht kylmäkäynnistyksen vaikka lämmitin on ollut päällä.

                                                    Comment


                                                      Sattuuko kenelläkään olemaan jo kokemusta A8 D4:n webaston koodauksen muuttamisesta
                                                      Kovasti samaa yrittänyt selvitellä, huonoin tuloksin. Kiitollisena otan tiedon vastaan jos jotain selviää :)

                                                      Comment


                                                        Alkuperäinen kirjoittaja Haba Näytä viesti
                                                        Osaako joku neuvoa miten A4 B8 jälkiasennettu Eber saadaan lämmittämään moottoria? Tuntuu että kone ottaa suht kylmäkäynnistyksen vaikka lämmitin on ollut päällä.
                                                        Eiköhän jälkiasennettu lämmitä ihan vakiosti moottoria...

                                                        Comment


                                                        • Hei, onko mitään vinkkejä mulle vai väärä topic?
                                                          Tänäkin aamuna kauhea sininen katku autossa.
                                                          Lisäksi näillä pakkasilla ei kone jaksa lämmetä kunnolla kun yrittää puhaltaa hyttiin 16c lämpöä.
                                                          Jos käyn aina itse painamassa ilmastoinnin offille sen jälkeen kun webasto on startannut kone lämpiää tosi hyvin mutta jos en niin katkut sisällä ja kone kylmähkö. Mittailen aina IR mittarilla niin tietää millo uskallan startata.
                                                          A6 4F 2007 avant 3.0TDI tehdaswebasto saksa.

                                                          edit: onko ilmastoinnin tuulettimelle olemassa sulaketta tai jotain? vai meneekö vikatilaan jos sen repäsis irti?
                                                          En tarviis sisätilan lämmitystä ikinä, nytkin -30c pakkasilla 10-20min riittää hyvin pelkälle moottorille, 30min on jo +55c motti.
                                                          Onko tuota Danhag kukaan vielä asentanut? jos se auttaa mun ongelmaan niin ostan pois :) Tai auttaako jos asennan jonkun uudemman kaken?
                                                          Viimeksi muokannut sjm65; 21.1.2016, 19:09.

                                                          Comment


                                                          • Tänään haaste q7 kohdalla ratkaistu vagcom:illa, sekä moottorin lämpiämisen, että sisätilapuhalluksen säädön osalta.
                                                            Nyt lämpeää myös moottori kakesta käynnistämällä ja puhallin pyörii halutulla nopeudella :-)
                                                            Pitää vielä todeta, että mikä ihmeen järki tuossa toiminnassa on noin alunperinkään ollut, kyseessä kun on vielä kaikenlisäksi suomesta uutena ostettu yksilö...

                                                            Comment


                                                              Ja koodaukset olivat?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X