Auto: Audi S2 ABY MY96
Taustakertomus: Auto seisoi jonkin aikaa pihalla käyttämättä, ja akku oli päässyt tyhjäksi. Annettiin virtaa järeähköllä starttiavulla / laturilla, akkukaapelit kytkettyinä - ns. HuonoIdea(TM). Kun auto ei latauksen jälkeen pirteästä pyörityksestä huolimatta luvannutkaan, hinattiin se tallille, jossa todettiin, että polttaa moottorinohjauksen 20A sulaketta nro 27.
Nykytilanne: Nyt on ECU otettu irti ja aukaistu, mitään selkeästi palanutta tuolta ei pistä silmään. Ehdin sen verran yleismittarilla mitata, että ECUn liittimen pinnit 18 ja 19 ainakin näyttää olevan oikosessa. Tuohon pinniin 18 tulee ymmärtääkseni jatkuva +12V ja pinni 19 on maa. Linkki
Onkos näitä joku onnistunut korjaamaan, vai pitääkö suosiolla lähteä etsimään uutta boksia?
Taustakertomus: Auto seisoi jonkin aikaa pihalla käyttämättä, ja akku oli päässyt tyhjäksi. Annettiin virtaa järeähköllä starttiavulla / laturilla, akkukaapelit kytkettyinä - ns. HuonoIdea(TM). Kun auto ei latauksen jälkeen pirteästä pyörityksestä huolimatta luvannutkaan, hinattiin se tallille, jossa todettiin, että polttaa moottorinohjauksen 20A sulaketta nro 27.
Nykytilanne: Nyt on ECU otettu irti ja aukaistu, mitään selkeästi palanutta tuolta ei pistä silmään. Ehdin sen verran yleismittarilla mitata, että ECUn liittimen pinnit 18 ja 19 ainakin näyttää olevan oikosessa. Tuohon pinniin 18 tulee ymmärtääkseni jatkuva +12V ja pinni 19 on maa. Linkki
Onkos näitä joku onnistunut korjaamaan, vai pitääkö suosiolla lähteä etsimään uutta boksia?
Comment