Onko vinkkejä seuraavaan ongelmaan.
A4B5 vm. 1997
Pakkasessa kyykkäsi vanha 62Ah akku. Otin irti, latasin vuorokauden ja laitoin takaisin kiinni. Lähti käyntiin ykkösellä (pakkasta tällöin edelleen -13c).
Joulupäivänä taas akku tyhjänä. Ostin uuden 74Ah akun ja laitoin paikoilleen. Uusi akku jaksaa pyörittää hyvin, mutta ei starttaa. Käynistettäessä näyttää käynnistyksen eston valoa, mutta se sammuu kun pitää avainta starttiasennossa muutaman sekunnin. Lämpö ja muut varoitusvalot jäävät vilkkumaan.
Ei siis starttaa. Kannattaako pitää akkua irti pari tuntia sen toivossa, että ajonesto "nollaantuu" kuten olen kuullut, että joissain autoissa tapahtuu?
Vai pitääkö tässä tilata hinausauto ja kuskata vehje Audi Centeriin?
A4B5 vm. 1997
Pakkasessa kyykkäsi vanha 62Ah akku. Otin irti, latasin vuorokauden ja laitoin takaisin kiinni. Lähti käyntiin ykkösellä (pakkasta tällöin edelleen -13c).
Joulupäivänä taas akku tyhjänä. Ostin uuden 74Ah akun ja laitoin paikoilleen. Uusi akku jaksaa pyörittää hyvin, mutta ei starttaa. Käynistettäessä näyttää käynnistyksen eston valoa, mutta se sammuu kun pitää avainta starttiasennossa muutaman sekunnin. Lämpö ja muut varoitusvalot jäävät vilkkumaan.
Ei siis starttaa. Kannattaako pitää akkua irti pari tuntia sen toivossa, että ajonesto "nollaantuu" kuten olen kuullut, että joissain autoissa tapahtuu?
Vai pitääkö tässä tilata hinausauto ja kuskata vehje Audi Centeriin?
Comment