Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

V8 4.2l lämmityslaiteongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • V8 4.2l lämmityslaiteongelma

    Tervehdys.

    1992 vuosimallin autossani on lämmityslaitteessa seuraavanlainen ongelma:
    Kylmällä ilmalla sisälle puhaltava ilma ei ole lämmintä, vaan jää haaleaksi.
    Ei siis kylmää, muttei lämmintäkään.

    Auto on automaatti ilmastoinnilla.
    Olen lukenut seuraavanlaiset koodit ja vika koodit:

    Vikakoodi:

    C01= 29.4 Belt slip detection "hard" sporadic


    Ilmastoinnin koodit:

    C52= Outside (ambient) temperature too low
    (tarkoittaako tämä ettei käynnistä ilmastointia kun liian kylmää ulkona???)

    C53= Fan for interior temperature sensor
    (mikä ja missä tämä on?)

    Mitäs tohtorit on mieltä? Missäs vika piilee?
    Autoon vaihdoin nosturilla öljyt ja samalla testasin ilmastointia. Toimii kuten kesälläkin toimi. Lämmintä puhaltaa hetken sisällä olon jälkeen hyvin.
    Auttakee miestä mäessä.

    -Kiitos-

  • #2
    Jakohihna löystyny -> ei pyöritä vesipumppua tarpeeks -> ei lämmintä. Tai sit vaan vesipumppu menossa.. Viisaammat korjatkoon..

    Comment


    • #3
      Ensimmäisessä viassa kyse on ilmastoinnin kompurasta ja tarkemmin kompura joskus satunnaisesti pyörähtänyt vähemmän kuin moottori tai oikeammin kompuran pyörimisanturi antanut vähemmän pulsseja kuin moottorin. Eli ei välttämättä edes oikeaa sutimista.

      Nuo muut ei ole vikoja vaan tietoja järjestelmän tilasta kanavista 52 ja 53 luettuna. Kuitenkin kanavalta 52 löytyy tieto, miksi kompura on pois päältä, tässä tapauksessa syy juurikin ulkolämpötila alle oliko se +5. 53 kanava puolestaan kertoo yleistä tietoa ilmastoinnin ohjauksen tilasta ja tässä tapauksessa tarkoittaa vain, että sisälämpötilan anturille ilmaa imevä ropelli on päällä.

      Kojetaulon keskellä on pieni ritilä, jonka perällä kojetaulun sisällä on pieni imuri ja lämpöanturi. Imuri imee ilmaa anturille, jotta vastaisi paremmin auton sisätilan lämpöä eikä kojetaulun sisäistä lämpöä.


      Eikö siis puhalla lämmintä edes manuaalisesti nupit kaakkoon vedettynäkään? Ja moottorin lämmöt ok?
      Viimeksi muokannut jasso; 26.12.2010, 19:42. Perustelu: älynväläykset korjattu

      Comment


      • #4
        Ei lämmintä..

        Oikeen ymmärsitte. Ei siis puhalla manuaalilla kuin haaleaa ilmaa ohjaamoon.
        Hallissa ollessani lämmintä alkoi tulla normaalisti. Siis lämpimämpää kuin hallin sisäilma.

        Moottorin lämpötila nousee normaalisti. Siinä ei siis lainkaan ongelmia. Termostaatti aukeaa normaalisti.

        Missä siis vika?

        Comment


        • #5
          Minä lähtisin ehkä ensimmäiseksi kokeilemaan kennon huuhtelua, jos olisi vaikka tukkoinen.

          Comment


          • #6
            Lämmityslaitteen läppien/ läppämoottorien toiminta?

            Comment


            • #7
              Miten 8:ssa huuhdellaan kenno?

              Onko joku tehnyt tuon kennon huuhtelun 8 audiin?
              Jos voisitte ystävällisesti kertoa paljonko aikaa pitää illasta varata
              ko. operaatiota varten.

              Mitä pitää irrottaa jne.

              -kiitos-

              PS: Muitakin ratkaisuja ja ajatuksia lämppärin ongelmaan kuunnellaan!

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja loponen Näytä viesti
                Lämmityslaitteen läppien/ läppämoottorien toiminta?
                Ilmaa tulee kyllä normaalisti ja se ohjautuu normaalisti säädettäessä puhallus suuntaa.

                Comment


                • #9
                  Vika on nyt paikallistettu. (ehkä)
                  Jakoremontista on aikaa karvan yli 5 vuotta ja vesipumppu vetelee viimeisiään.
                  Kävin hakemassa tänään uudet jakopään osat.

                  -Pumppu
                  -Rullat
                  -Kiristin
                  -Remmi
                  -Iskari
                  -Moniurahihna

                  Kiitos paikallisen autosähkön ammattimiehille.

                  Vikaa paikallistaessa huomasin, että kierrosten noustessa noin 3000 paikkeille, alkoi lämmintä ilmaa kabiiniin virrata aivan eri malliin kuin tyhjäkäynnillä tai matalilla kierroksilla ajaessa.
                  Vaihdon jälkeen ilmoitan kuinka kävi!

                  Comment


                  • #10
                    Ostitko myös moniurahihnan kiristimen?

                    Comment


                    • #11
                      Laita YV:llä mistä ostit osat ja paljon makso, jos kehtaat.

                      Comment

                      Working...
                      X