Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jarrujen punanen vikavalo vilkkuu A6(C4) 2.5tdi

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Jarrujen punanen vikavalo vilkkuu A6(C4) 2.5tdi

Onko tämä nyt sähkö vai jarruvika?
    Eli pakkasella, kun starttaan moottorin, vilkkuu mittaristossa jarrujen punainen vikavalo muutaman sekuntin ja sen jälkeen sammuu.
    Muutoin ei vilkuttele. Ei vikakoodeja.
    Oireita ajossa voisi olla ehkä se, että jarrut tuntuu joskus aika tehottomilta.

Onko ihan mahdoton arvailla mistä tuo voisi kiukutella?

Mulla tekee kovilla pakkasilla ihan samaa. Ja tämä siis seisonnan jälkeen, jarrupoljin on kova tuon vikavalon ilmaantuessa. Kun on ajellut lämpimäksi niin saa startata ilman vilkutteluja.

Comment

Taitaa alipainetehostus hieman tökkiä, eli tyhjöpumppu tai joku letku, anturivikaan ei tuollainen viittaa jos ilmenee poikkeavaa toimintoa eli jarrujen tehottomuus tai polkimen "kovuus"...

Comment

Minullakin vilkuttelee valot pakkasella parin päivän seisonnan jälkeen... jarruissa en ole huomannut mitään outoa ja ne on huollettu kk sitten.

Comment

Komppaan, pakkaskäynnistyksessä ädlää piippari urssissakin. Laitan mittariston taikka hydrauliikkapaineenvalvonnan piikkiin, mitään vikaa ei ole missään ja nestepinnat ovat kohdallaan.

Comment

Mulla loppui pakkasilla piiputtelu kun vaihdoin akun? jännä.

Comment

Mulla on uusi akku kiinni ja silti kovilla pakkasilla vilkuttelee seisonnan jälkeen. Tosin akku mallia Biltema, eikä siinä meinaa potku riittää. Olen alkanu minäkin epäillä, että liittyy akun jännitteeseen jotenkin.

Comment

Olikos tuossa hydraulitehostus? Tuo valon syttyminen seisonnan jälkeen viittaa vuotavaan tai tyhjään pommiin.

Comment

Minä sain jarrujen hälyn piippaamaan, kun starttasin ilman hehkutamista tässä pari päivää sitten. Eikä pakkasta ollut paljoa. Jos hehkutan, niin ei piippaile (paitsi pitkillä starteilla kovilla pakkasilla)

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja pasi_ Näytä viesti
                    Olikos tuossa hydraulitehostus? Tuo valon syttyminen seisonnan jälkeen viittaa vuotavaan tai tyhjään pommiin.
                    Kyllä toi niin selkeesti liittyy pakkasessa seisottamiseen, että en kyllä usko minkään vuotavan, eikä mitään muitakaan jälkiä vuodosta näy. Nollakelissä ei mikään vilku, vaikka seisois viikon. Sitä mukaa, kun akku hyytyy ja käynnistyminen muutenkin yskii, niin aina bonuksena heittää vielä jarruhälyt päälle muutamaksi sekunniksi. Kun auto käy jotenkuten hyvin, niin valot sammuu.

Ja ei vaikuta mitään, onko ollu lämppärissä vai ei, joten alan epäillä, että tää jotenkin tosiaan liittyis akun tippuneeseen jännitteeseen. Onko kellään jättänyt tuosta mitään vikakoodia? Pitäis itekin tarkastaa...

Comment

Working...
                    X