Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Miksi lämmitysjohto (roikka) on sulanut?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Miksi lämmitysjohto (roikka) on sulanut?

    Ei ole lämmennyt vaan ihan rehellisesti sulanut, muovi oli jopa muovattavissa kun nykäsin tuon irti.

    Tehnyt kerran aikaisemmin kun sisätilalämmitin oli täysillä 2000W. Sen jälkeen laitoin puolelle teholle ja on toiminut tähän asti. Nyt on auto johdon nokassa ilman lämppäriä ja jos se johdon pää on kuuma aamulla niin itku tulee.

    Tehnyt sen nyt kahdelle eri johdolle, niitä vihreitä pienipäisiä. Sulanut aina siitä liittimestä mikä tökätään auton vastapistokkeen sisään.

    Onkohan tuossa mahdollisesti jokin suurempikin sähköongelma vai johtuu iänvanhasta ylitehoisesta lämppäristä jos se imasee liikaa jerkkua? Onko kellekään sattunut vastaavaa?

  • #2
    En tiä mikä asian aiheutti mut itellä oli just samaa vikaa eli liitäntäjohto lämpes ja haisi palaneelta. Vaihdoin uuden "minijohtosarjan" eli liitäntäjohdon ja sen puskurista konehuoneeseen lähtevän johdon ni taas alko pelaan.

    Comment


      #3
      Liittimessä sen verran ylimenovastusta että alkaapi lämpenemään. Eli liittimissä löysää, todennäköisesti myös auton puolen vastakappale ottanut jo itseensä jos on noin lämpimänä päässyt käymään.

      Comment


      • #4
        Liitinnastojen hapettuminen voisi olla syy miksi alunperin kuumennut.

        Comment


        • #5
          Eli kokeilen vaihtaa aluksi pelkän pään ja ostaa uuden roikan. Kiitokset, päivittelen taas kunhan vika on hoidettu alta pois.

          Comment


          • #6
            Pakko vastata tähän... Eli jos roikassa on sähkö ja kytket sen auton puskuriin pistokkeeseen kiinni niin aina liitin kipinöi ja kontaktipinta huononee. Aika tekee myös tehtävänsä hapettumisen muodossa. Itsellä oli vähän vastaava tilanne, mutta liitin ei ehtinyt kuin kuumentua. Kevyen putsailun jälkeen tuo ongelma poistui ja roikan elinikä moninkertaistui taas..!

            Comment


            • #7
              Kannattaa myös puhdistaa parhaansa mukaan sekä johdon että auton pää lumesta ennen kuin kytkee. En nyt muista oliko minulla siinä autossa defa vai se toinen mutta kansi oli aika lörppö ja haukkasi herkästi lunta sisäänsä. Eräänä aamuna liitin oli melko lämmin kun sen vetäisin irti, ja sen jälkeen olen aina tarvittaessa puhaltanut pahimmat liittimistä pois ennen kytkemistä. Kiva siinä sitten -20°C pakkasessa konttailla p*se kohta taivasta ja pussata sitä liitintä pilkkopimeässä.

              Comment


              • #8
                Eli kokeilen vaihtaa aluksi pelkän pään ja ostaa uuden roikan. Kiitokset, päivittelen taas kunhan vika on hoidettu alta pois.
                Mielestäni ei maksa niin paljoa nuo johdot etteikö kannattaisi samoin tein kaikkia johtoja uusia, halvemmaksi ne johdot tulee, kuin pahimmassa tapauksessa palanut auto.

                Puoliksi OT:
                Itse en tosiaankaan leikkisi tuurilla kun puhutaan 230V sähkö järjestelmästä, siinä on hymy kaukana kun auto lämpeää ~1000 asteiseksi..

                Comment


                • #9
                  Vaihdoin tuon koko johdon mikä siihen haaralle menee, paikallisessa parkkihallissa :P nyt on näytön paikka kun töistä lähtee.

                  Comment


                  • #10
                    Ilmeisesti edellämainitut toimenpiteet poistivat vian, hyvä näin. Jälleen suuret kiitokset audifinnsille :)

                    Comment

                    Working...
                    X