Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 ei puhalla lämmintä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 ei puhalla lämmintä

    Profiilin autossa ilmeni seuraavan lainen ongelma. Auto nostaa lämmöt ihan normaaliin ja pysyy siellä ei nouse yli sallitun, mutta sisälle ei tule lämmintä ilmaa ja lämmitys laitteen säädin vilkuttää jonkun aikaa kun pistää käyntiin.

    Niin ja puhallisi aijemmin päivällä töistä tullessa lämmintä sisälle.
    Viimeksi muokannut Antti5; 17.12.2010, 20:09.

  • #2
    Tuli tuossa sen verran tutkittua et se ei jostain syystä säädä ollenkaan nuita lämpötila ja puhallin kanavia ollenkaan.
    Yritin vikakoodejakin lukia mut ei vielä onnistunu. Piti tehä hätä ratkasu ja irrottaa yks väli tanko niin sai lämmintä ohjaamoonki tulemaan nyt ei vaan voi säätää muuta kuin puhaltimen voimakkuutta.

    Comment


      #3
      Lainataas tätä. Potilaana ACK moottorilla varustettu A4 -97 joka puhaltaa vain kylmää tai haaleata sisälle. Autossa automaatti ilmastointi eli tämän näköisellä paneelilla: https://audicarpc.files.wordpress.co...4/dsc_4451.jpg Vikakoodi:01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)
      Itsellä kun ei ole ETKAa nii katselin Partsbasesta kuvia. Mahtaakohan tuota edellämainittua moottoria tarkoittaa joku tämän kuvan moottoreista? : http://www.partsbase.org/audi/audi-a...ic-regulation/
      Vai mahdollisesti joku näistä? http://www.partsbase.org/audi/audi-a...ic-regulation/ Vai jotain ihan muuta?
      Kun ei tolla central flap nimellä tuossa osalistasa mikään ole. Tämän kuvan perusteella kyseinen V70 jököttää tuolla kotelon pohjassa: http://img21.imageshack.us/img21/899...onicscheme.png
      Eli siis osanumeroa lähinnä tässä kaipailen jos tuo keksintö osoittautuu vialliseksi niin voisi hankkia ennen kuin purkaa koko auton atomeiksi.

      Comment


      • #4
        A4 b5 tyyppi vika on että lämppärin kenno kalkkeutuu,ota konehuoneen puolelta lämppärin kennolle menevät letkut irti on siinä akun vieressä ja laske puutarhaletkulla vettä reilusti molemmista kennon putkista. Aikanaan kanssa luulin että läpissä vikaa mutta yks audiasentaja kertoi et kalkkeutuu kennot. Just vajaa kk sitten korjasin kolme b5 audii kun valittelivat että ei tarkene. Eräs iso merkkihuolto oli kahdelle sanonut että kallis remontti yli 1ke jos haluaa lämmintä kabiiniin. Nyt selvisivät talli-iltoja helppottavalla nesteellä ;)

        Comment


          #5
          Jos siellä vikakoodi tulee läpästä ja kuumaa ilmaa ei tule niin ensimmäisenä kyllä epäilisin säätömoottoria. Mun mielestä ulkomuistista vedettynä siellä on a4:essa 3kpl säätömoottoreita joista ne kaksi vierekkäin olevaa säätää ylös/alas ja se erillään oleva kuumaa/kylmää.
          Se käyttöpaneelihan siitä hajoaa sit seuraavaksi kun yrittää liikuttaa jumissa olevaa moottoria...

          EDIT. Se kotelon pohjassa oleva löytyy multa BOSCH numerolla 0132801026. Laita privaa jos on tarvetta...
          Viimeksi muokannut Coupevesqu; 29.12.2014, 18:28.

          Comment


          • #6
            Tuo Jarnon laittama vikakoodi ei kyllä vaikuta mitenkää sisään tulevan ilman lämpötilaan, ainoastaan ilman suuntaukseen. Liekö sitten kenno tukossa tai kalkkeutunut.

            Comment


            • #7
              Sitä minäkin tässä ihmettelin,mutta en viitsiny kommentoida koodia kun en omista virallista VCDS:ää.

              Itseasiassa toisesta noista oli huolto saanut 2-vikakoodia läppiä säätävistä moottoreista,mutta koodeja tulee kun renkkaa näyttöpaneelin nappuloita edestakas. Siis haluaa lämmintä ylös eiku alas eiku ylös eiku keskelle,läpät ei kerkeä käymään ääriasennoissa joten siitä tule koodeja. Omassani kerran ihmettelin koodien määrää mut kaveri sano et laita testeri kiinni ja renkkaa nappuloita niin koodeja pukkaa ja niin ainakin mun-97 mallis tuli.

              Comment


                #8
                Tuo kalkkeutuminenkin on ollut mielessä ja viime talvena huljuttelin järjestelmän puhdistusaineetkin koneessa. Pitää koittaa vielä tuolla letkulla laskea kennon läpi reilusti vettä, jos kerran tuo koodi ei sisään tulevaan lämpöön vaikuta.

                Comment


                  #9
                  Nouseeko lämmöt kuitenkin normaalisti ?Eli termari on suljettu vaihtoehtona pois ?

                  Comment


                    #10
                    Nousee. Normaalisti yhdeksäänkymppiin ja normaaliin tahtiin. Termostaatti on vaihdettu aiemmin moottorin lämpöjen vajavaisuuden takia.

                    Comment


                    • #11
                      Entä alkoiko ongelma yhtäkkiä, vai onko lämpimän tulo hiipunut pikku hiljaa?

                      Comment


                        #12
                        Tuon läpän ongelman voi sulkea pois ottamalla sen moottorin vivuston irti ja kääntämällä läppää käsin auki tai kiinni.Jos ei vieläkään tule lämmintä niin sit kenno voi tosiaan olla tukossa

                        Comment


                          #13
                          Kyllä tuo ennemminkin pikku hiljaa on tullut. Sekin osaltaan viitannee kalkkeutumiseen. Viime talven kovimmilla pakkasilla tuntui ekan kerran normaalia haaleammalta tuo lämmitysilma. Kesällä oli tarkoitus perehtyä tuohon kun oli muita kehonliikuttimia liikenteessä mutta kelien lämmettyä se ikäänkuin unohtui. Kokeilen tuota kennon läträämistä vielä.

                          Comment


                            #14
                            Kyllä vaan rupesi lämpöä kajuuttaan tulemaan kun huuhteli kennon. Laskin ensin molempiin suuntiin letkulla vettä. Sitten tein kahvinkeittimen putsauksesta tutun seoksen ruokasoodasta ja vedestä. Annoin tuon liemen lillua kennossa reilun puoli tuntia ja huuhtelin taas molempiin suuntiin. Kaikkiaan laskin vettä varmaan ainakin 200 litraa . Jonniin verran tuli scheißeä kennosta.
                            Attached Files

                            Comment


                            • #15
                              Kokeiles mielenkiinnosta katsoa kuinka lämmintä ilmaa tulee "HI" asennossa maantiellä. Näkee suoraan asteina näytöltä, kanava 60.

                              Comment


                                #16
                                Mites teillä muilla on kun meillä on taloudessa 2kpl näitä A4 B5 ja 1.6:ella koneella,
                                - 95 vuosimallissa on vihreät nesteet ja -97 mallissa punaiset.
                                Pitäisikö näin olla vai pitäisikö molemmissa olla punaiset ? Ongelmia tuosta ei ole tullut mutta ihmettelin asiaa tovin..

                                Comment


                                • #17
                                  Alkupään nelosissa oli vielä vihreät nesteet. On vissiin juuri tuossa -97 kieppeillä vaihtuneet punaisiin.

                                  Comment


                                    #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viesti
                                    Kokeiles mielenkiinnosta katsoa kuinka lämmintä ilmaa tulee "HI" asennossa maantiellä. Näkee suoraan asteina näytöltä, kanava 60.
                                    67 astetta.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ihan hyvä lämpötila. Mulla on reilu viiden vuoden ikäinen kenno ja näyttää jossain 10 asteen pakkasessa 75 astetta. Toki jos termostaatin kunnosta ei ole tietoa niin kannattaa vaihtaa.

                                      Comment


                                        #20
                                        Termostaatti tosiaan vaihdettu muutama vuosi sitten jakopäärempan yhteydessä ja moottorin lämmöt napottaa 90:ssä kelistä riippumatta niin lämpömittarin kuin ilmastoinnin näytöltäkin katsottuna. Kyllähän tuolla kennon pinnoilla varmaan vieläkin on jotain mutta tänäänkin sai parinkymmenen asteen pakkasella hytin liiankin kuumaksi jos sääti lämpimälle, eli olen tyytyväinen nykytilanteeseen. 67 astetta tuli 15 asteen pakkasella.

                                        Comment


                                          #21
                                          Miulla tuo 1.8T ei puhalla lämmintä hyttiin.
                                          Moottorin lämmöt normaalit(90) ja molemmat lämppärille menevät letkut on lämpimät(kuumat). Saiko tuosta ilmastoinnin näytöltä jotenkin näkymään koodit vai pitääkö lukea vcds kanssa?

                                          Comment


                                            #22
                                            Saa ne luettua siitä näytöltä. Ohjeet löytyy jostain täältä forumilta.

                                            Lämppärin kenno saattaa olla tukossa.

                                            Comment


                                              #23
                                              Luulis että jos on tukossa ni toinen putkista olis viileä/kylmä. Kiva ku nää tälläset viat ilmaantuu talvella. Mistään ei oikein saa vettä tälleen talvella et sais ajettua kumpaankin suuntaan huuhtelua.
                                              Onko noista järjestelmän pesuaineista mitään hyötyä?

                                              Comment


                                                #24
                                                Voihan se lämpösen ilman säätöläppäkin olla jumissa, tarkistaisin sen ensin. Saikohan niitä testiajettua Vcds:llä B5 kopassa ?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Saa ajettua output-testillä.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja harri81 Näytä viesti
                                                    Luulis että jos on tukossa ni toinen putkista olis viileä/kylmä. Kiva ku nää tälläset viat ilmaantuu talvella. Mistään ei oikein saa vettä tälleen talvella et sais ajettua kumpaankin suuntaan huuhtelua.
                                                    Onko noista järjestelmän pesuaineista mitään hyötyä?
                                                    Kenno ei välttämättä ole varsinaisesti tukossa. Itsellänikin oli molemmat letkut lämpimät mutta puhalsi kylmää. Ilmeisesti kennon sisäpinta kalkkeutuu ainakin jos neste on sekoitettu hanaveteen. Ja kalkki ilmeisesti toimii eristeenä niin ettei veden lämpö siirry kennoon vaan kulkee lämpimänä läpi kennon. Huuhtelemalla korjaantui. Muutaman kerran olen muutamaan B5 ja C5 tuon tehnyt. Järjestelmän pesuaineilla ja ruokasooda-vesi seoksella.
                                                    Moottorin lämpötila-anturikin voi muuten sekoittaa lämppärin toiminnan. Kun ecu luulee moottorin olevan kylmä niin lämmityslaitekaan ei osaa toimia. Tuonkin totesin alkutalvesta.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      huuhtelemalla olen 2xb5 saanut työntämään taas lämmintä. viimeisimmästä yksilöstä tuli kaikkein eniten tuota shaissea.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Tänään tutkin tuota vivustoa ni näytti et lämmönsäätöläppä liikku niinku pitää.
                                                        Pitänee huomenna yrittää huuhdella tuota järjestelmää... Jos pilssipumpulla kierrättäs soodavettä kennon läpi jonkun aikaa ja jättää litkut vähäksi aikaa kennon sisälle

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Tuli nyt tuo huuhtelu tehtyä. Ämpäriin lämmintä/kuumaa vettä mihin on sekoitettu puhallussoodaa reilusti.
                                                          Pari tuntia yhteensä tuli ajeltua nestettä edestakas ja lopuksi huuhdeltu reilulla vedellä.
                                                          Kierrätyksen hoiti veneen pilssipumppu.
                                                          Toiseen suuntaan aluksi ei tullu ku vanhan ukon vessakäynnillä ja toiseen suuntaan putken täydeltä.
                                                          Nyt tulee kabiiniin lämmintä vaikka ilmeisesti ilmaa jäikin vielä pikkasen järjestelmään.

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X