Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A-6 C4, kattoluukku itsestään auki

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A-6 C4, kattoluukku itsestään auki

    Auto (A6 C4) on muutenkin temppuillut (automaattiloota). Auto oli seissyt kylmässä, -5 asteisessa tallissa muutaman päivän. Koitin autoa käymään, ei lähtenyt. Akku tyhjä. Laitoin laturin päähän puoleksi tuntia. Sitten lähti käymään. Yllätykseni oli suuri kun samalla kattoluukku aukeni. Tiedä että kattovalon alla on kuusikolo ruuvi, mitä ruuvaamalla saa luukun kiinni. Edellinen omistaja oli pyöristänyt / halkaissut kannan ( ilmeisesti ennenkin luukku temppuillut) Mitenkä saan luukuun kiinni? Jos nyt tuon laatikon saan korjattua, olisi kiva varsinkin näillä asteilla että olisi luukku kiinni. Niin ja katkaisijaa kääntelemällä koittaa luukku mennä ainoastaan enemmän kiinni.

    #2
    Työkaverilla tänään sama homma. Samanikäisessä autossa. Mielellään kuulisin myös vinkkejä että miten tuo luukku saadaan ainakin kiinni takaisin. Tässä yksilössä kuusiokolo on kyllä ok, mutta mekanismi on jotenkin jumissa.

    Comment


    • #3
      Joko työkaveri on saanut luukun kiinni?

      Comment


        #4
        Tietääkseni ei. Akku oli kyllä loppu, ja se vaihdettiin. Sen seurauksena tyhjäkäynti humppailee nyt kuulemma 2000-3000 rpm, mutta eiköhän se tokene ajamalla sopeutuen.

        Huhuilen kaverilta miten meni, palailen ehkä huomenna.

        Comment


        • #5
          Itsellä kävi aivan vastaavasti, tyhjänäkäynti seilasi 3000-1500 rpm:n välillä. Ajattelin jo että jotain meni sieltäkin. Kolmannella kerralla kun pistin käymään, oli tyhjänäkäynti normaali.

          Comment


            #6
            Voisihan sellaista kokeilla että ottaa koko kattoluukun moottorin irti, josko sitten saisi kiinni rattaasta tai jostain että saa luukun suljettua. Liekö se kannattaisi muutenkin poistaa niin ei ainakaan itsekseen ala häröilemään. Sitten piuhat ja kytkimet tarkistukseen.

            Ainakin T89/T44 moottori on vaan irrallinen yksikkö joka pyörittää samaa ratasta kuin manuaalinen veivi. Näinollen moottorin pitäisi lähteä irti purkamatta merkittävästi muita osia luukusta.

            Comment


            • #7
              Sain luukun kiinni. Otin moottorin irti, revin luukun käsin lähes kiinni. Takareuna jäi alas, etureunan kyllä sai kiinni. Sitten moottori paikoilleen. Virrat päälle ja katkaisijaa räpeltämään. Katkaisijan toiminta on täysin epäloogista, eli sieltä on kalibrointi pielessä. Missään asennossa luukku ei pysähtynyt kiinni asentoon, lisäksi systeemi on niin hieno että vaikka ottaa virrat pois liikkuu luukku määrättyyn asentoon. Sain kuitenkin luukun kiinni pelaamalla siten että rämpläsin katkaisijaa, virrat pois. Sitten kun luukku veti istensä ylös painaa oven sisävalokatkaisijaa, silloin pysähtyy luukku. Mielestäni se kyllä jäi muutaman millin etureunasta alemmas mitä ennen. Onko kenelläkään ohjeita miten tuon luukun ja katkaisijan saa kalibroitua?

              Comment


                #8
                Työkaveri oli sitten vienyt auton alppilan autohuoltoon missä ilmeisesti veivaamalla ja lievää väkivaltaa käyttäen saivat luukun kiinni. Moottori sai kuolemantuomion, eli sellaista pitää nyt alkaa hakemaan kun marmorin 0,5 k? ei kuulemma huvita ollenkaan.

                Tyhjäkäyntikin asettui kolmannen käynnistyksen jälkeen, aivan kuten täällä mainittiin.

                Comment


                • #9
                  Sama juttu mulla. Pakkasella akku tyhjäksi ja latauksen jälkeen jäinen luukku aukeni lumineen ja jäineen. Lapiollinen lunta sisälle. Sen jälkeen säädin ei enää toiminut oikein. Mut ruuvasin kuuskoloavaimella luukun kiinni, jonka jälkeen se rupes toimiin. Huom. kuuskoloruuvin vääntäminen EI ole voimalaji, vaan ruuvia on painettava noin viisi milliä sisäänpäin, jolloin se vasta pyörii vapaasti. Ainakin mulla. Mitään muita kalibrointeja ei tarvinnut tehdä.

                  Comment


                  • #10
                    Kysytäänpä täällä ettei tarvitse uutta topiccia tehdä. Eli ongelma seuraavanlainen;
                    Päivällä käynnistin auton, ja huomasin siinä että luukun kytkin oli luukku ylös-asennossa, mutta luukku kiinni.
                    Oli edellisenä päivänä vissiin unohtunut. Nyt tuota luukkua ei saa pysymään auki, ja ainoa liike mitä se tekee,
                    on että käyttää luukkua hetken ylöspäin auki, ja menee kiinni.

                    Ja jos kytkimen asentoa vaihtaa mihin kohtaan vain, käy luukku auki ja menee kiinni. Myös kun laittaa kiinni asentoon,
                    ensin auki ja sitten kiinni. Katon sisään luukku ei mene ollenkaan, vaan tekee tuota edellä mainittua senkin puolen asennoilla.

                    Luukku toimi aivan oikein vielä eilen kun autolla viimeksi ajoin.

                    Mitäs tuolle osaisi tehdä? Koitin liitintä käyttää irti katkaisijasta, ja pyöritellä avaimella moottoria muttei yrittänytkään pyöriä?
                    Pitääkös tuokin kalibroida jotenkin kohdilleen tms? Pikaista apua kaivataan..

                    EDIT: Mistäs löytyy tuon luukun sulake, jos käyttäis sitä irti..
                    Viimeksi muokannut Hookoo; 2.4.2011, 17:33.

                    Comment

                    Working...
                    X