Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B6 xenon retro-fit

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

B6 xenon retro-fit

Edellinen B7 aihe aiheesta meni tavallaan lukkoon kun se siirtyi FAQ:n puolelle niin aloitan uuden.

Edellinen ketju FAQ-osiossa on tuolla: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ewpost&t=93497

Jos aikoo hankkia B6:en xenon-valoilla on valikoima melko ohut. Näyttää siltä että minun pitää paneutua tähän kun seuraavassa hoidossa ei xenoneita ole (ja iän myötä pimeänäkö kuulemma heikkenee, 40 hakkaa kohta). Mitkä on sitten xenon-umpioitten vähimmäisvaatimukset auton puolelta B6:sessa? Umpiot pitää varmaan olla korkeus-säätömoottoreineen mutta toimivatko ollenkaan ex. linssiumpioitten tilalla?

Meneekö valokatkaisija vaihtoon B6:sessa jos haluaa jälkiasentaa xenon-umpiot? (ei xenon+) Entä meneekö siellä joku valon-ohjausboksikin uusiksi?

Sinänsä automaatti-korkeudensäädön jälkiasennus B7-ketjussa ei kuullostanut ollenkaan mahdottomalta, johdotus on varmaan suurin työ mutta onko mahdollista tehdä xenon-jälkiasennus vaiheissa niin, että ensi tilassa saisi valoa ja mitä tämä vähintään vaatii? Umpiot, ballastit ja polttimot tietenkin mutta mitä sen lisäksi?

Ja toisekseen mitä vaaditaan jotta projekti saadaan täysin valmiiksi? Pesurit ja korkeudensäätömekanismit tuosta B7-ketjusta ilmenevät luonnollisesti. Onneksi B6:sessa on tietääkseni kaikissa nuo pesurit vakiona jo. Valon-ohjausmoduuli voisi mennä vaihtoon, valokytkinkin ehkä?

Sen mitä minä olen ymmärtänyt niin xenon-umpiot sopii sinänsä plug'n play jos käyttää kufatecin adaptereita mutta millä tavalla se manuaali-korkeudensäätö sitten kytkeytyy xenon-umpioitten auto-säätö-palikkaan jos ollenkaan? B7-ketjussa joku väitti että manuaali-säätökään ei toimi xenon-umpioitten kanssa ollenkaan.

Pahoitttelen että en ole ottanut selvää etukäteen, istun tallinnan lautalla ja netti on melko hidas täällä.

Rupesi löytymään vähän infoa tästäkin. Vaikuttaa siltä että tuo manuaalinen korkeus-säätö on mahdollista saada toimimaan OEM-xenon umpioitten kanssa. Koska minulla on parvekkeella kaksi uutta LAD5GL ballastia ja Osrman-polttimoa olisi tämä melko toteutettavissa oleva projekti.

audiforum.us keskustelun mukaan kufatecin adaptereita ei tarvita, vaan tökätään vain halogeni-töpselit ylösalaisin xenon-umpioihin. Tämä pitäisi testata, sillä testiä varten minulla on tarvittava hardware jo olemassa.

Välivaiheena voisi täten johdottaa umpion sisäisesti uudestaan niin, että kojelaudan korkeussäätö toimisi. Jos tämä nyt on ollenkaan tärkeää, itse en ole koskaan koskenutkaan tuohon säätöön.

Toisessa vaiheessa voisi sitten tehdän sen automaattisen korkeussäädön retrofitin kuten B7-ketjussa.

Jos tulkitsin ETKA:aa oikein niin valokatkaisija on sama oli sitten xenon tai halogen OEM-asennuksena.

Comment

Mites tämän projektin kanssa kävi vai kävikö mitenkään eli onko minkälainen homma laittaa halogenien tilalle oem xenonumpiot? Lampunpesurit löytyy, myöskin ne oem xenonumpiot.

Comment

Tuolta löytyy valmiit adapterit.
        http://www.kufatec.de/shop/en/catego...&cat=23&mcat=9

Comment

Working...
        X