Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Hätävilkut itsekseen päällä..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Hätävilkut itsekseen päällä..

    Pari viikkoa sitten kovilla pakkasilla ajelin porukoiden luokse. Koska oli kylmää niin pistin lämpimän auton roikkaan.
    Öljypohjassa säteilylämmitin ja sisällä perus defan 1300w puhallin.
    Puolen tunnin jälkeen huomasin, että autossa vilkkuu hätävilkut parkkiksella.
    Kävin tarkistaa auton ovet yms. ja mitään ei näy.
    Menin takaisin sisään lukittuani ovet ja puolen tunnin päästä uudestaan huomasin, että vilkkuvat vilkut.
    Talon pihassa ei ole kukaan liikkunut eikä ole erillistä hälytintä.

    Tänä aamuna kun menin autolle niin vastassa oli sama näky. Auto ollut parkissa yön yli ja ollut vajaa 2h roikassa kun saavuin autolle.

    Mikähän homma tuo oikein mahtaa olla?
    En muista aikaisemmin moista tapahtuneen..

    #2
    Eiköhän sulla ole orkkis häly siellä ja sisätilanlämmitin laukaisee ultraäänitutkat, jotka on B-pilareiden yläosassa.

    Comment


      #3
      Sisätilatutka se siellä huutelee kun ilma liikkuu. Sen herkkyyttä voi VCDS:llä säätää.

      Jos sinulla siis tehtaan häly on. Ovipilarissa pitäisi olla sisätilatutkan poiskytkentänappi, koita painaa sitä ennen kun jätät auton roikkaan niin selviää onko se tuosta.

      Comment


      • #4
        Miksei se sitä tee joka päivä? kuitenkin jo toista talvea mennään..

        Comment


        • #5
          A pilareissa ei ole mitään näkyvissä ja kuskin puolelta ollut pilarin suojakin poissa kun diskanttia katsottu.. mitään tutkaa ei ole huomattu.

          kuskin ovessa on joku nappi jonkun kallistuksen/hinauksen vuoksi?


          b-pilarissa tuollainen nappi jossain?

          Comment


            #6
            B-pilarissa ultraäänitutkat katonrajassa.
            kuskin ovessa on joku nappi jonkun kallistuksen/hinauksen vuoksi?
            Enpä ole mistää napista hinauksen tai kallistuksen takia kuullut. Se nappi on luultavasti niiden tutkien poiskytkentä, esim jos haluaa jättää penskat tai muut eläimet autoon kauppareissun ajaksi. Monissa malleissa se on B-pilarissa.

            Comment


            • #7
              esim jos haluaa jättää penskat tai muut eläimet
              heh heh.. :)

              Comment


              • #8
                Akilla huonot kokemukset peskoista ;)

                Comment


                  #9
                  joo, lapset olis varmaan ihan kivoja..... ainaki sillon ku ne nukkuu. Laitetaan vielä hymiö perään niin kukaan ei ota liian tosissaan :D

                  Comment


                  • #10
                    Mitään en tajua ruotsista, mutta joku sisätutka olisi tuo a-napin takana?

                    http://kennedy.dnsf.org/audi/IMG_1410.jpg
                    http://kennedy.dnsf.org/audi/IMG_1411.jpg

                    Comment


                    • #11
                      Sepä se. Toisella napilla saa otettua pois hälyttimen toiminnon, joka tunnistaa ja hälyttää, mikäli autoa kallistetaan esimerkiksi vanteiden viemiseksi tai auton trailerille ajamiseksi. On tullut joskus itsekin kokeiltua hälyttimen toimintaa renkaita vaihtaessa.

                      Omassa kulkineessa nappi on alhaalla kuskin puolen ovessa, jossain siinä taskun tienoilla.

                      Comment


                      • #12
                        Pitääpä painaa se päälle. Ihmetyttää vaan miten se nyt vasta on aikanut hälyttelee.

                        Comment


                          #13
                          Se herkkyys kannattaa säätää minimiin, niin ei välttämättä tartte joka kerralla painaa nappia, kun laittaa lämppärin päälle.

                          Comment


                          • #14
                            En painanut eilen eikä tänään vilkkuneet valot.

                            Comment


                              #15
                              Tätä lainaten, pomppailee hätävilkut itsekseen päälle A4 B5 -00 Avant.

                              Vaivan luulin jo poistuneen, kun poistin jälkeenpäin asennetun mukavuusvilkun, uusin hätävilkku/vilkkurele katkaisijan (uusi alkuperäinen tilalle) ja muista syistä oli jo uusiutunut keskuslukituksen pumppu ohjausyksiköineen (uusi alkuperäinen).

                              Kaikki toimii (kake, ikkunat ym.) mutta siitä huolimatta satunnaisen yllättäen itsekseen pistää hätävilkut vilkuttamaan. Saa kyllä vilkutuksen loppumaan joka kerta kun kerran tai pari painaa hätävilkku katkaisijaa. Vilkut pomppaa vilkkumaan välillä ajossa, välillä parkissa ollessaan, sama onko ovet lukossa tai ei. Varmin konsti saada vilkut pysymään "pimeänä" yön yli on ottaa hätävillku katkaisija/vilkkurele paketti liittimestään irti.

                              Kerran törmäsin että kun rele oli irti, ei ovet menneet kakella lukkoon (kuskin lukkopesästä kyllä), mutta taas muuten ovet ovat lukkiutuneet ja avautuneet kakella normaalisti vaikka rele on ollut irti.

                              Samoin yhden kerran on apukuskin etulasi avautunut itsekseen?

                              Onko autossa vielä joku mukavuus boxi tai vastaava joka voisi häröillä? Millähän sen saisi varmistettua ja missähän se mahdollisesti sijaitsee?

                              Keskuslukituksen kauko-ohjain on tavallinen vanhan liiton 2-nappinen.

                              Vikakoodit luettu VCDS:llä, ei ole.

                              Mitähän kannattaisi katsoa/kokeilla seuraavaksi?

                              Comment


                                #16
                                Vaiva eteni ja syyllinen löytyi... Ei sitten enää saanut VCDS:llä mihinkään yksikköön yhteyttä, ilmoitteli vain että controlleri ei vastaa. Keskuslukituksen alipainepumppu/ohjaus elektroniikka (vaikka kohtuu uusi olikin) saanut nähtävästi takalasin pesimen vettä liittimeensä ja esti yhteyden otot ja myöskin vilkutteli vilkkuja. Liittimet irti, niin sai yhteydet muihin moduleihin normaalisti ja vilkutkin toimivat kuten pitää.

                                Vanhasta ei sitten saanut enää kalua, niin käytetty ehjä pumppuyksikkö tilalle, niin sen jälkeen kaikki taas ok. Erikoista oli se että ehjään käytettyyn keskuslukituksen yksikköön en saanut yhteyttä (controller not respond) vasta kun olin parittanut siihen avaimet? Se ihme kyllä onnistui helpommin kuin luulin. No nyt sitten vihdoista viimein tuntuisi hetken olevan kunnossa.

                                Comment


                                  #17
                                  Eipä siinä sitten ihan kovin pitkiä aikoja mennytkään taas ilman vaivoja.

                                  Virrat kun käänsi päälle, niin takaluukun avaajan sähköinen solenoidi alkoi tempomaan auki/kiinni satunnaisesti. Ja tietysti samalla "kuoli" molemmat sähköiset takaluukun avausnapit, ei aukene ei.

                                  Tutkittu ja kun otti kuskin puolen sähköisen avausnapin liittimen irti, niin sen jälkeen toimi toinen kiinni jäänyt avausnappi normaalisti, eikä enää paukutellut solenoidi kiinni/auki. Luultu siis kuskinpuolen avausnapin olevan viallinen ja pistetty uusi orginaali tilalle, ja kas vain samaan perätilaan menee uudellakin napilla satunnaisesti. Jumi purkuu kun käyttää avausnapin liitintä irti?

                                  Sitten se kohta eläkeikää lähestyvälle sähkömiehelle IHMEELLISIN asia...kun otti luukun avaus solenoidilta liitimen irti ja avausnappien liittimet oli kiinni, niin solenoidi vain tempoi satunnaiseti auki/kiinni useampia kertoja, vaikka ei ole käyttösähköliitin edes kiinni??? pyhällä hengellä, vai millä kissansähköllä?

                                  Ja uskokaa vaan, ei mennyt paksusähkömiehen jakeluun, on autosähkö-asiat ihmellisiä on :)

                                  Johtosarja on alkuperäisen näköisessä kunnossa.

                                  Kaippa se sitten taas alipainepumppu/ohjausyksikkö paketti taas sekoilee, vai mikä?
                                  Tarvetta siis ehjälle käytetylle alipainepumppu/ohjausyksikkö paketille, tarvii pistää osto ilmoitus kun saan numerot vanhasta. Nyt liittimet irti solenoidilta ja avausnapeilta ja avaus sisäpuolelta manuaalisesti solenoidin tangosta käsin vetämällä (verhous irti ja näyttäisi pysyvänkin)
                                  Ärsyttää vain könytä taka-oven kautta avaamaan, vaikka paketti-auto onkin, tarvii pistää joku Pielaveden ammattikoulun naru viritys, niin saa kuskin penkiltä nykiä auki:) ...kele näitä vehkeitä.

                                  Comment


                                    #18
                                    Katsopas sitä ohjainyksikköä, ettei olisi saanut vettä ja hapettunut?

                                    Comment


                                      #19
                                      Edellinen oli saanut nähtävästi takalasin pissapojan nestettä (tyyppivaiva kuulemma), tämä sen tilalle vaihdettu on ollut n. 2kk käytössä ja näyttää ainakin päälle päin oikein hyvältä. Toki tinaus/komponetti vaivaa voi hyvinkin olla. Ehjä toimiva hakusessa jos joltain löytyy, niin pääsee kokeilemaan, kun ei oikein muuta ideaa tule mieleen. Saksan maalla noita näyttää ebay:ssä olevan, mutta kuulostellaan ensin kotimaan "markkinoita".

                                      Comment

                                      Working...
                                      X