On vissii kaikissa VAG autoissa sellainen mielenkiintoinen ominaisuus (kuullu monia) että kun autoa lämmittää roikalla niin lähtee huonommin käyntiin,tosin jos ei ekalla lähde käyntiin niin onko se nyt sitten niin vaarallista mutta jos ajattelis että lämmityksestä olis hyötyä niin mielestäni lämmittämättä paree? Onko se jokin lämpöanturi sitten sellaises paikkaa että moottorinohjaus luulee että kone on lämmin eikä siten ota ryyppyä käyttöön ennenkuin on aikansa ihmetellyt mitä moottorissa tapahtuu... ?
Omakohtainen kokemus on tuon V6 + letkulämmitin kanssa on se että lämmittämättä lähtee kuin palmun alta, tosin yön yli seisoneena vaatii pidemmän startin, kun taas sit normaalin 30-60min lämmityksen jälkeen vaatii 98% todennäköisyydellä toisen starttauksen ja silloinkin yrittää käydä alhaisilla kierroksilla ja hyrskyy. Oon todennu että pitää sit lämmittää vain 15min tai 3h niin silloin lähtee suht kivasti koska vesi ei ole lämmenny juurikaan tai sit on jo reilummin...
eli arvelisin että autossa ei ole mitään vikaa kun muuten pelittää hyvin,mutta siis lienee kokemusta muillakin? Tai onko siihen jotain ratkaisua? Vai onko sittenkin jokin anturi rikki?
Omakohtainen kokemus on tuon V6 + letkulämmitin kanssa on se että lämmittämättä lähtee kuin palmun alta, tosin yön yli seisoneena vaatii pidemmän startin, kun taas sit normaalin 30-60min lämmityksen jälkeen vaatii 98% todennäköisyydellä toisen starttauksen ja silloinkin yrittää käydä alhaisilla kierroksilla ja hyrskyy. Oon todennu että pitää sit lämmittää vain 15min tai 3h niin silloin lähtee suht kivasti koska vesi ei ole lämmenny juurikaan tai sit on jo reilummin...
eli arvelisin että autossa ei ole mitään vikaa kun muuten pelittää hyvin,mutta siis lienee kokemusta muillakin? Tai onko siihen jotain ratkaisua? Vai onko sittenkin jokin anturi rikki?
Comment