Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vakkari, Audi A6:seen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vakkari, Audi A6:seen

    Kaiketi jossain aihetta käsiteltykin. Syystä tai toisesta en tuota hakutoimintoa (kaan) osaa käyttää. Tarkoituksena olisi laittaa tuollaiseen A6:seen 1,8 vapari vm. 2000 vakkari. Mitä vaatii ja mistä osat kannattaisi hankkia, tarvitseeko muuta kun viiksen ja koodaa sen (miten?), vai onko mahdollista ensinkään?

    #2
    Vaatii sähköisen kaasupolkimen, mikä vm. 2000 1.8 koneessa lienee on. Osat (viiksi ja johtosarja) eBayssa alimmillaan 50 euroa, marmorilla kait pari kymppiä enemmän.

    Asennus seuraavassa järjestyksessä:
    1. Viiksen vaihto
    2. Johtosarjan kytkentä ECUn liittimeen
    3. Aktivointi VAG-COMilla

    Haastavin osuus omasta mielestäni oli tuo johtosarjan kytkentä, vaatii kohtuullisen näppäriä sormia että pääsee tuonne liittimeen käsiksi.

    Comment


    • #3
      Kävisiköhän tuo http://slamit.net/product/4477/vakio...b-97-04-tdifsi minulle?

      Comment


      • #4
        Vielä parempi jos tuo http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Meyle...item43a4fc94e6 kävisi

        Comment


        • #5
          Soittelin tuonne merkkiliikkeen varaosiin ja kysyin tuon vakkarin hintaa sieltä. Viiksi maksaa n.120e ja johtosarjaa heillä ei kuulemma ole olemassakaan, vaan se pitää heidän mukaansa tehdä itse. Samaten väittivät että pitää myös vaihtaa joku 800e maksava ohjausyksikkö, epäselväksi jäi mitä ohjausyksikköä hän tarkoitti, mutta olisiko näin?

          Comment


            #6
            merkkiliikkeestä ei kannata kysellä mitään noihin jälkiasennuksiin liittyvää.
            Jos sulla on sähköinen kaasupoljin, niin viiksi ja johtosarja riittää.

            Jos on vaijerikaasu, niin isompi homma.

            Comment


            • #7
              Itse tilasin täältä aikanaan:
              http://www.kufatec.de/shop/product_i...udi-A6-4B.html
              Muuta ei tämän lisäksi tervitse kuin vag-comilla ohjelmoinnin.

              Comment


              • #8
                Jep, tuolta tilasin minkä (HD) linkitti. Löytyi kyllä 1 halvempikin versio, vaan näytti jokseenkin erilaiselta, joten päädyin sitten edellämainittuun. Hintaa jäi kuluineen vähän alle satasen.

                Comment


                • #9
                  Niin tuli tuo viiksi ja johtosarja. Ihmetyttää kun tuossa johtosarjassa ei ole autoon tulevassa päässä liitintä. En ole vielä purkanut tuota rattisydeemiä, vaan onko sielä joku selkeä paikka mihin nuo johdot työnnetään, vai pitääkö siihen peräti rakennella itse joku liitin.

                  Comment


                    #10
                    yleensä tulee ohjeet mukana, mutta olemassa olevaan liittimeen ne pinnit tökätään.

                    Comment


                    • #11
                      Vakkari laitettu ja toimii. Tuo oli kyllä tosiaan haastavaa noiden johtojen laittaminen tuonne liittimeen. Kiitokset kaikille nevoja antaneille.

                      Comment


                      • #12
                        ajattelin itsekki vakkarin laittaa, mut löyytyiskö turun seudulta jotain jol olis se vag-com laite niin sais ohjelmoitua..

                        Comment


                        • #13
                          ei sitten

                          näenmä löydy turku ym lähi alueet yhtään ohjelmoijaa,ja vaik koko vakkarin asentajaa,korvausta vasten tietenki

                          Comment


                          • #14
                            Tuolta http://www.ross-tech.com/ lukulaite ja voi ohjelmoida itse.

                            Comment


                            • #15
                              en taida kuitenkaan vähistä varoista investoida omaan laitteeseen.

                              Comment


                              • #16
                                Oliskohan mahdoton homma vaihtaa vaijeri käyttönen kaasupoljin sähkökäyttöseksi ?

                                Comment


                                  #17
                                  Ei se mahoton oo, mutta voin sanoa, että jos joudut moista kysymään, niin kannattaa jättää yrittämättä.
                                  Moottorinohjaus on ihan erilainen vaijerikaasullisessa ja sähkökaasullisessa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oliskohan mahdoton homma vaihtaa vaijeri käyttönen kaasupoljin sähkökäyttöseksi ?
                                    Ei musta mahdoton homma. Itse laitoin isän avustuksella omaan A4 -98 vaijerikaasulliseen vakkarin ja aika iisisti se kävi. Tietty varmaan eroo sarjoissa, mutta itse ostin vähän kalliimman Gold Cruisen, jossa 3 muistipaikkaa ja tais maksaa vajaan 500 muistaakseni silloin. Mukana tuli hyvät ohjeet ja johtoliitokset meni ihan sujuvasti. Mukana tuli siis myös erillinen "tietokoneboxi" auton sisälle, mut kaikki ihan plug in liitoksia. Ainut mikä tuotti alus ongelmia oli nopeussignaalin löytäminen. Radiolle tulevasta ei kannata ottaa, ei toimi. Otettiin sit nopeusmittarille menevästä varastamalla ja sen jälkeen toiminu hyvin.

                                    Ehkä eniten pähkäilyy aiheuttaa servomoottorin kiinnittäminen ja vaijerin liittäminen auton omaan kaasuvipuun. Tolla merkillä on ihan autokohtasia valmiita sarjoja, mut mun malliin ei ollu ja joutu sit vähän leikkelee ja soveltaa niistä mukana tulleista osista. Isä on hyvä näpertää ja sekin kyl onnistu aika iisisti lopulta. Jos kiinnostaa, niin voin muutaman kuvan vaikka näpsätä miten askarreltu toi servo ja vaierit kiinni.

                                    Ja lopus vielä sanottava, että hyvin on toiminu säädin ja ollu siis tosi tyytyväinen siihen sijotukseen ja noi 3 muistipaikka aika miellyttävät.

                                    Comment


                                    • #19
                                      ^tuo nyt ei oikein liittynyt vaijerikaasun muuttamiseen sähköiseksi, mutta vakkarin asennukseen toki liittyi :)

                                      Comment


                                      • #20
                                        ^tuo nyt ei oikein liittynyt vaijerikaasun muuttamiseen sähköiseksi, mutta vakkarin asennukseen toki liittyi :)
                                        Hups! pahoittelen, en lukenu ajatuksella, heh. No tuskin tuosta nyt haittaa oli ja mikä idea on ees muuttaa vakkarin takia kaasu sähköseksi, jos saan maalaisena kysyy? Eikö helpompaa oo vaan pistää vaijerille tarkotettu vakkari?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Mites on kun vakkarin on jälkiasenteinen niin eipä syty mittaristoonkaan merkkivalo. Eihän tuolla merkkivalolla mihinkään ajeta, mutta oishan se ihan jees jos palaisi kun vakkari on käytössä. Onko asialle mitään tehtävissä?

                                          Comment


                                            #22
                                            Eikai sille ole edes mitään merkkivaloa olemassa? Pre-facelift C5:ssa siis.

                                            Comment


                                              #23
                                              Ei oo valoa ton ikäsessä.

                                              Comment


                                                #24
                                                Turuus päin esim LMS ohjelmoi, eikä maksa mahdottomia.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ohjelmoi mitä? Valon palamaan?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Onko kellään havaintoa onko olemassa jälkiasenteista sarjaa jossa olis esim. b5:ssa käytettävä oem (vai oe ? ) viiksi? Harakiri puljuista kävin kyselemässä, mutta oli tarjolla vaan "väärillä" viiksillä olevia sarjoja. Joku joskus täällä foorumilla minusta möi tämmöstä sarjaa jossa oli alkuperäinen tai ainakin saman näköinen kopio viiksi.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Eikös noita löydy ebaysta tai vaikka Slamitilta Suomesta.

                                                      edit: En tosiaan hoksannut, että kyseessä voi ollakin vaijerikaasullinen, my bad. Mutta ainakin sähkökaasullisiin löytyy valinnan varaa.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Omassa A4:ssa oli orggisviiksi ja vaijerikaasu, joku maahantuojan asentama. Samalla systeemillä vaan, osta alkuperäinen viiksi uusi/käytetty ja tarvike säädin.

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X