Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Haulla löytynee useampikin threadi aiheesta. Yhteenvetona voi kai sanoa että jos leikkelee ilmastoinnin koteloita niin onnistuu flektin irrottaminen kivuttomasti.
Itse en tuota halunnut tehdä vaan tein saksalaisen korjauskirjan mukaisesti- purku aloitetaan takapenkiltä ja kesti noin 12 tuntia ennenkuin pääsin flektin lukkosokkaan käsiksi, flektin vaihto n minuutti ja sen jälkeen n 5 tuntia kasaamista.
Oheinen kuva antaa osviittaa miten paljon joutuu purkamaan. Jos olisin tiennyt niin olisin puukottanut noita ilmastoinnin kotelointeja.....
Eikä tarvitse purkaa ollenkaan noin paljoa. Samalla kun puhaltimen vaihtaa, suosittelen lämppärin kennon vaihtoa, menee siinä samalla.
Sisätilasta nyt ei tarvitse välttämättä purkaa kuin hanskalokero ja kuskin puolelta vastaava alasuoja pois. Konehuoneesta pyyhkijät ja vivustot ja jotain muuta pientä.
Tuon lisäksi liittimien ja lämpöputkien irroittelu. Forumilta löytyy hyvät kuvitetut ohjeet k.o toimenpiteeseen.
Tuossa diesel mallissa toki voi ohjeista poiketen olla se lisäkenno, jonka sähköt tarvii saada irti ennenkuin kotelo lähtee ulos poterostaan.
Comment