Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 sisälämmöt ei nouse

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 B5 sisälämmöt ei nouse

    Nyt kun on pakkaset pikkuhiljaa alkaneet kiristyä niin on ilmennyt uusi ominaisuus autosta, eli puhaltimet eivät puhalla autoon kuumaa ilmaa, tulee vain "hailakkaa" ilmaa. Mittariston mittarit näyttävät vedenlämpötilaksi 90astetta ja moottorinlämpötila on sama. Vinkkejä saa laittaa tähän suuntaan. Autona on siis a4 b5 1.8 -96.

    #2
    Automaatti-ilmastointi vai vaijerisäätöinen paneeli? Ensimmäisessä tapauksessa veikkaisin lämmönsäätöläpän moottoria. VCDS varmaan antaa vikakoodinkin tuosta jos siinä on vikaa. Moottori irti ja putsaten/voidellen, yleensä auttaa.

    Comment


      #3
      Tosiaan oleellinen puuttui ilmotuksesta. Ihan on vaijerisäätöinen paneeli, voisiko ilmauksesta olla apua?

      Comment


        #4
        Loriseeko kennostossa? Kenno voi myös olla tukossa. Kokeile kädellä onko kennolle menevä letku kuuma?

        Comment


          #5
          Aika yleistä tuo tukkeutuminen. Itellä oli niin pahoin tukos ettei auttanu ku vaihto. Mukavan työläs homma.

          Comment


          • #6
            mulla itellä 2.5tdi V6 4motioni pasuuna ja sama ongelma kyseessä eli ei tule kunnolla lämmintä sisälle vaikka moottorin lämmöt nousee aika pikaisesti 90 ja pysyy sielä ilman että seilailee.
            Ja tuo Okkimin kysymys että loriseeko niin vastaus minun kohdalta on että sisälle kuului eilen ihan sellainen vaisu veden lorina ja ihmettelinkin että mistä hullusta tuo voisi tulla. Mitä tuolle osaisi tehdä? Kuinka ilmaus tehdään tuollaiselle järjestelmälle?

            Comment


            • #7
              Mites nopeasti ne moottorin lämmöt nousee?

              Entäs miten sisälämpöjen kanssa, jos pysähdyt, sammutat auton joksikin aikaa, sitten taas peli tulille ja liikkeelle. Tuleeko sitten lämpöä hyttiin?

              Comment


                #8
                Ilmaus ainakin omassa B5:ssä tapahtui kennon paluuletkun kautta, eli klemmari löysälle ja vedetään letkua ulospäin sen verran että pienestä reiästä letkussa alkaa tihkua nestettä/ilmaa.

                Omasta hävis myös lämmin ilma viime talvena joka johtui tukossa olevasta kennosta. Huuhtelun tein porakoneella käytettävällä pumpulla ja lämpimällä vedellä. Jotain liuotinta voi myös kokeilla tuossa huuhteluvaiheessa.

                Comment


                  #9
                  Laitanpa omia kokemuksia sisälämmöistä (auto A4 -97 1.8t aut. ilmastointi). Ihmettelin useamman vuoden miksi ei sisälle tule kunnolla kuumaa. Sisätila kyllä lämpeni jos pidempää siivua ajoi, mutta lyhyemmässä ajossa lämpöä ei vaan meinannut riittää niinkun olettaisi. Tällä välillä jäähdytystesteet vaihdettiin, lämppärin kenno huuhdeltiin useampaan kertaan, vikakoodeja katseltiin ilman tulosta. Moottorilämmöt nousi kokoajan mittariston mukaan 90c eikä vaellellut. Nyt sitten älysin vagComilla katsella moottorilämmöt niin yllättäen ne ei oikeasti nousseet kun 75 asteeseen vaikka mittarin mukaan 90c. Ei muuta kun marmorilta uusi termari ja sisälämpöongelma loppui siihen. Nyt tulee kuumaa tuutin täydeltä. Eli se mittariston lämpömittari näyttää aika isolla toleranssilla sen 90 astetta, eikä siihen ihan voi luottaa. Ja kyllähän tollanen 15 asteen heitto normilämpöön jo tuntuu sisäpuhalluksessa just sen verran ettei sitä ihan kuumaa sitten tule.

                  Comment


                    #10
                    missä vika?koneen lämpömittari ei näytä kuin alta 50 astetta,eikä myöskään puhalla sisälle kuin haaleaa ilmaa...vika koodiksi sanoo että jäähdytys järjestelmän pysyvä vika.audi A4 1.8t quattro 2002

                    Comment


                      #11
                      Onko kukaan ongelmiinsa kokeillu tätä? Aattelin josko dieseli antas vähä enemmän lämpöä tällä sisälle. Mahtaako soveltua punasen nesteen kans?

                      http://www.tecalemit.fi/tuotteet.php...ieli=1#sisalto

                      Comment


                        #12
                        Vähäsen edistystä oman auton kanssa tuli viikonloppuna kun vaihdoin termostaatin, johan alkoi lämmintä puhaltamaan. Aattelin vielä tehdä tuon puhdistuksen tuolle kennolle. Tuli ostettua jäähdytys järjestelmän puhdistusainetta (Bar's Nural). Onko porukalla kokemusta kyseisestä värkistä?

                        Comment


                          #13
                          Oudolta kyllä kuulostaa mut eiköhän se asiansa aja, etenki jos vain kennon meinaat sillä putsata.

                          Comment


                          • #14
                            Sama ongelma siis on ollut automaatti-ilmastoinnin kanssa eli ei tule kun hailakkaa parhaimmillaan ja tuntuu olevan viileempää kun on tyhjäkäynnillä. Ilman ohjaus levyn säätö moottori on vaihdettu, vag-com ei anna mitään vikakoodeja kennon olen nyt pessyt teollisuus käytössä olevalla kennojen puhdistus aineella. Lähes tunnin ajan pyöritin kenneonläpi ainetta kuuman veden kanssa uppopumpumpulla. Virtaus oli pesun jälkeen hyvä ja puhdas. Ilmauksen suoritin kennolle menevästä kuskinpuoleisesta letkusta lämmittämällä koneen lämpimäksi ja nostamalla jopa paisuntasäiliötä. Niin kauvan, että letkun raosta tuli vain vettä.

                            Termostaatista en tiedä millainen siellä on ja ainakin lämmöt nousevat normaalisti alle 5 minuutin ajolla. Millanen homma tuo olisi vaihtaa kun tuosta kuvasta ei oikein hahmota. http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A4Q...57/49/1767198/ (vaatii kirjautumisen, että näkee.)
                            Eli pistäkääs ideoita mitä pitäisi vielä kokeilla?

                            Comment


                              #15
                              Valitettavasti kunnon pesukaa ei auta kennoon jos paska on kunnolla jumis sielä. Taitaa tuo olla ABC:llä ja ohjeet kyllä löytyy täältä ku paat hakuun vaikka "abc termostaatti".

                              Comment


                                #16
                                Noniin nyt rupes lämmöt hytissä nousemaan kun vaihdoin lämmityslaitteen kennon. Kyllähän siinä useempi tunti vierähti kun kojelautaa purki, kasaaminen onnistuikin vähäsen ripeemmin. Kokeilin myös sitä vanhaa kennoa pestä mutta ei siitä ilma/vesi hyvällänsä kulkenut. Olihan tuo mielenkiintoinen projekti.

                                Comment


                                • #17
                                  Kysytäänpas täälläki.
                                  Mulla tuossa autossa on ongelmana, että puhaltaa vain kylmää ja ei pysty säätämään kuin puhaltimen nopeutta eli lämpötilaa ei pysty säätämään eikä sitä että mistä puhaltaa.

                                  Kyseessä siis automaatti ilmastointi ja profiilin auto.

                                  Onkohan tuossa mahdollisesti menny tuo ohjainyksikkö vai mikä. Autoon kun pistää virrat päälle niin tuo säätöyksikön näyttö vilkkuu jokin aikaa.

                                  Servoja kokeilin et miten toimii niin ainakin se moottori toimi kun sille anto virtaa. Käänsin sen sitten toiseen ääri asentoon (auki) ja laitoin paikalleen sitten kun virrat käänsi autoon nii käänty toiseen ääri asentoon (kiinni).

                                  Comment


                                    #18
                                    Kyllähän tuo vialliselta ohjainyksiköltä kuulostaa. Vikakoodit siitä kuitenkin kannattaa lukea ensin.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kokeilin tuolla halppis kaapelilla lukea mutta se ei kunnolla saanu yhistettyä tuohon ohjausyksikköön en tiiä onko kaapelissa vai ohjelmassa vai ohjainyksikössä vika.

                                      Comment


                                      • #20
                                        A4B5 2.5TDI: Ei tule lämmintä ilmaa kabiiniin

                                        Hei, tuossa mun autossa ei tunnu oikein alkavan tulla lämmintä ilmaa ajaessa, tai sen kummemmin edes webaston ollessa päällä 30min ennen ajoa. Juuri ja juuri sellaista, jota voi hädin tuskin lämpimähköksi kutsua. Ikkunat meinaa myös huurtua =(

                                        Moottorin lämmöt ei mittarin mukaan nouse juuri koskaan yli 60 asteen...missä tuo lämpötilasensori on, että jos sen nyt koittais ainakin vaihtaa (vaikkei se varmaan mihinkään muuhun kuin mittariin vaikuta)? EDIT: Sensori taisi löytyä...eli tuossa moottorin etuosassa melkein keskellä.

                                        Voiko vika olla termostaatissa? Missä tässä autossa on termostaatti?

                                        Muita ehdotuksia...esimerkiksi ilmaus? Miten tehdään?
                                        Viimeksi muokannut op76; 21.10.2017, 12:19.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ajaessa ei tule lämmintä...Nouseeko lämpö (normaaliin) kun käyttää pitempään paikallaan?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ei oo kertaakaan noussu yli 70:n. En tosin oo käyttäny kovin pitkään tyhjäkäyntiä...muutaman minuutin korkeintaan. Pitää varmaan ihan ensimmäisenä vaihtaa tuo lämpöanturi, vaikkei sen pitäis mun käsittääkseni mihinkään vaikuttaa. Tuo termostaatti on ilmeisesti aivan järjettömän työläs, jos pitää jakopää purkaa edestä!

                                            Osaisko joku sanoa, että miten tuo järjestelmä ilmataan, vai ilmaantuuko tässä automaattisesti?

                                            EDIT: Niin, ja ei tosiaan tule kunnolla lämmintä, vaikka ajaa tuommosen 20-30km. Kyllä näillä keleillä pitäis tulla jo tuossa vaiheessa, etenkin jos on webastoa/eberiä käyttänyt vielä ennen ajoa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Jos termostaatti rikki (aukeaa liian aikaisin tai jumittunut auki), niin ei se lämpene vaikka ajaa 1000km yhteen menoon.
                                              Kokeile nyt käyttää 10-15 min paikallaan, niin näet alkaako tulla lämmintä, ja nouseko lämpömittarin lukema. Tuskin siinä lämpöanturissa vika on.
                                              Viimeksi muokannut Killeri; 21.10.2017, 13:58. Perustelu: Ketjut yhdistettu, kiitos vinkistä!

                                              Comment


                                                #24
                                                Kyllä ensin moottorin lämmöt pitää olla kunnossa, ja sitten ihmetellä muita mahdollisia vikoja.

                                                Minulla on mennyt lämmityslaitteen kenno pari kertaa tukkoon aanelosesta (B5). Huuhtelemalla alkoi tulemaan lämmintä.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja ADHWAU Näytä viesti
                                                  Jos termostaatti rikki (aukeaa liian aikaisin tai jumittunut auki), niin ei se lämpene vaikka ajaa 1000km yhteen menoon.
                                                  Kokeile nyt käyttää 10-15 min paikallaan, niin näet alkaako tulla lämmintä, ja nouseko lämpömittarin lukema. Tuskin siinä lämpöanturissa vika on.
                                                  Reilu vartin tyhjäkäynnillä (+25min esilämmitys eberillä) tuli jo jonkin verran lämpimämpää ilmaa, mutta moottorinlämmöt ei nouse yli 60:n. Ajossa ei sitten tule ihan niin lämmintä sisälle. Eli nyt pitäis varmaan selvittää, että onko tuo veden lämpö oikeasti 60 tai alle, mutta miten? Helpointa taitais olla vaihtaa se anturi.

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X