Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VW Polo 1,0 -97 (6N) Mittaristo+muuta vikaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • VW Polo 1,0 -97 (6N) Mittaristo+muuta vikaa

    Auto ei ole Audi vaan VAG Polo :) joten ajattelin kysyä onko jollain tietotaitoa pieneen ongelmaani...

    Ostin kakkosautoksi polon ja mittaristossa on jotain häikkää.
    Moottorinlämpötila ja bensamittari elää omaa elämää. Joskus mittarit näyttää nollaa joskus maximia. Auton kun sammuttaa niin mittaristosta kuuluu rallatusta/sirinää ja viisarit väpättää hetken. Vaikuittaa maavialta kenties?
    Mistä lämpötilamittari mittaa ja mistä bensamittari mittaa? Ja mahtaako niihin päästä käsiksi? Voiko vikaa olla siellä päässää vai mittariston takana?
    Kierrosluku ja nopeusmittari toimii ihan oikein. Ja mittariston valotkin toimii.
    Viimeksi muokannut Sabotaasi; 18.1.2011, 15:43. Perustelu: Otsikko

  • #2
    Lämpöjensuhteen vaihtaisin lämpötilananturin ensimmäisenä! Lämmöt voivat myös heitellä alkavan kansivian takia. Mainitsin siksi koska se on 6n bensa poloissa tyyppivika. Kolme pyttysissä, kyllä vähemmän yleensä vikoja kuin 4sylinterisissä...

    Bensamittarinsuhteen luultavasti mittariston neula tai voihan vika olla kohossakin tankin sisällä tms, mutta Polossa kaikki vastaavat ovat enemmänkin ominaisuuksia kuin vikoja. :D

    Comment


    • #3
      Nyt tuntuu siltä että bensamittari toimii. Kun käynnistää niin nousee ihan normaalisti ja kun sammuttaa niin laskee nollaan. Eli voisi päätellä että sai taas elämästä kiinni! Hetkeksi ainakin.
      Lämpötilamittari senkun vaan rallattaa. Täytyy kokeilla auttaako anturin vaihto.

      Vikoja tai ominaisuuksia, silti ärsyttäviä :)

      Comment


      • #4
        Eipä ollut vaikutusta läpötila anturin vaihdolla. Ei se vanhakaan rikki ollut. Jäähdytysnestettä piti lisätä melkein kaksi litraa kun oli johonkin hävinnyt. Termari tuntuis toimivan ja flekti lähtee pyörimään ihan hyvin. Lämmintä ilmaa puhataa myös tosi hyvin. Täytynee seurata kuinka paljon se kuluttaa sitä nestettä.
        Mielestäni ei mistään järjestelmästä vuoda. Olisko kansipahvi kuitenkin menoillaan...?!
        Ja mitähän se lämpötilamittarin kanssa kannattaa tehdä? Jotenkin vaikuttaa nyt siltä että vika on mittarin takana.
        Onhan tuossa monta ihme sähköjuttua mitkä nyt ei kuitenkaan menoa haittaa...
        Esim kun auto on sammuksissa ja virrat ja valot päällä ja kun vetää pitkien viikseä ja pitää sitä pohjassa hetken niin rupee tuuletin puhaltamaan :)
        Auto myöskin rupeaa nykimään kun moottori lämpenee. Kylmällä koneella toimii hienosti. Onko ideoita kenelläkään...?

        Comment


        • #5
          onkohan täällä kenelläkään tietoa miten 6n2 polosta saa service oil valon sammutettua? e-skannerilla se ei ainakaan onnistu

          Comment


          • #6
            Auttakaa jos tietoa on...

            Mittariviat sun muut häröt on unohdettu mutta jäähdytysnestettä pitää lisäillä noin 2vkon välein. Auto on viikottain avovaimolla jokapäiväisessä ajossa.
            Yhtään en ole aikaani autolle uhrannut vielä mutta tänään tuli soitto että nyt kyrvähti tuuletin ja omituinen haju kuulemma tuli hetkesi. Auto toimi (en ole ite ajanu moneen päivään) kuitenki ihan niinkun ennenkin. Voiko olla vaan sulake tai johto menny? Huomenna olis tarkotus vähän tutkailla. Olisko neuvoja mistä alottaa? Polon sielunmaailma on ihan vieras alue minulle...
            Jäähdytysnesteen häviämisestä vielä sen verran että kaadoin pari viikkoa sitten sinne sekaan sellasen aineen minkä pitäis tukkia pienet vuodot mutta näemmä se vuotaa jostain vieläkin. Auton alla ei ole mitään näkyvää läikkää/lätäkköä. Mistä kannattaa aloittaa vian etsiminen...?
            Polo on sen hintatason homeenheimo että sitä en ihan heti vie korjaamolle :)

            Edit: On vähän yhteenpötkööntekstiä! Ikävä vähän lukea. Sori!

            Comment

            Working...
            X