Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 ja airbag-valo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 ja airbag-valo

    Syttyi AirBag valo eilen ryyppyreissulle Tampereelle ajaessa. Syttyy aina vaan uudestaan. En ole autoa kerennyt tutkia vielä yhtikäs. Mikä tuommosissa turvatyyny-ongelmissa on yleisin syypää? Pääseekö sitä lukemaan jollain jostain portista? Auto signatuurin vanha A8. Kiitos!

  • #2
    Vika voi olla monessa paikassa.Vikakoodit vaan lukuun.OBD liittimen kautta(löytyy tuhkiksen alta).

    Comment


    • #3
      Ilmeisesti luetaan tuolla VagCommilla? Ehdotuksia mihin kenellä näytän autoa Porin alueella? Joo, kylllä KäyttöAuto varmaan sen tekee suurta rahaa vastaan, mutta näin ens alkuun edullisempaa vaihtoehtoa.

      Comment


        #4
        Airbagin valo sammuu vasta kun vikakoodit on poistettu. Samalla sitten näkee mistä bägistä koodia tulee.
        Jos joku arvaus pitäs laittaa niin occupied sensor apukuskin tai kuskin penkistä.
        Eiköhän melkein millä tahansa korjaamolla, joka nykyaikaisia autoja haluaa korjata, ole mahdollisuus OBD2:n kautta lukea vikakoodit.

        Comment


        • #5
          Jep, kävin töitten jälkeen Järvisellä ja SnapOnin vehkeellä luettiin että oli joku... Hitto mikä se olikaan..? Driver side fireing trgger resistance too high tai jotain. No joka tapauksessa vastus liian korkea eli viittaisi että joku liitos jostain ollut huonosti. Nollattiin vika ja valo samui. Ei se ainakaan nyt syttynyt kotimatkalla uudestaan. Seurataan tilannetta. Pääasia ettei se nyt ainakaan kuulostanut kovin kalliilta.

          Sitä helvetin vilkkuvaa LM2 valoa se laite ei osannut sammuttaa vaikka valikoista löytyi "reset service interval" kohta. Herjasi vaan vithettä.

          Comment


          • #6
            Valo taas palanut reilun viikon. Tarviipa joskus asiaan perehtyä kun kiinnostaa...

            Comment


            • #7
              Normi settiä, mullakin palaa kun en jaksa nollata joka viikko. Mulla herjaa kuljettajan puolen istuuko-joku-siinä-sensorista yleensä välittömästi kun liikuttaa penkkiä. Eli varmaan joku liitinjuttu. Mulla on vehkeet valon sammutukseen jos alkaa kyrsiä tai katsastus tms.

              Comment


                #8
                Toi occupied sensor meni porukoidenkin kasista apukuskin penkistä.
                Sen vaihtaminen vaatii penkin purkamista osiin, eikä ollut ihan tosta noin vaan juttu ilmeisesti.

                Comment


                • #9
                  Missä se on kuskin penkissä se occupied sensor? =)

                  Tosipuheessa: noita ei kyllä tarttisi olla. Jos vedät auton sillai, että bagit lähtee niin se tarkoittaa joko sitä, että keula tai kylki on läjässä (kone/runko mutkalla) tai sitten auto lunastuksessa turvalaitteiden takia.

                  Comment


                  • #10
                    No ei ainakaan kuskin jakkarassa.

                    Comment


                      #11
                      Pitäs yrittää muistaa tsekata, että miten se occupied sensor siellä penkissä on, mutta samassa paikassa kuin apukuskin penkissä se on :)
                      Eli siis istuinosassa.

                      Comment


                        #12
                        Voisi kuvitella ettei moista sensoria ole kuskin penkissä. Itse ainakin uskaltaisin tehdä oletuksen että autossa on kuljettaja jos se johonkin törmää.

                        Comment


                        • #13
                          Porkkis: Juuri tästä syystä tuossa mun edellisessäkin viestissä oli hymiö perässä =)

                          Comment


                            #14
                            No jos sen noin ajattelee niin turha sitä kuskin penkkiin tosiaan on istuttaa.
                            Tuntemattomat tosin on insinöörien tiet :)

                            Comment


                            • #15
                              Monestihan kuljettaja istuu siinä oikeanpuoleisella etuistuimella tai takapenkillä. Mutta kyllä silloinkin siinä ratin takana joku operaattori on...

                              Comment


                              • #16
                                Olikojan toi Moukka'Bloukan korjaus airbag valoon ollut merkkivalon poistaminen. Tuo samainen vikakoodi kun edelleen autossa ja sen lisäksi kojelaudan merkkivalon katkoksesta vikakoodi. Ylensä kierrukan tai airbagin vika ohitetaan vastuksella ennen kierukkaa ilman vikakoodeja.

                                Odottaa tuossa pöydällä toisesta autosta otettu ehjä kierrukka ja airbag asentamista.

                                Comment


                                • #17
                                  Se vaan lopetti palamisen joskus aikoinaan. Varmaan polttimo antautui.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tulipas toikin vika viimein korjattua kun katsastukses pomppas merkkilampun toimattomuus. Yli vuoden oli 2 eri kierukkaa ja airbagia pöydällä odottamas. Kierukassa satunnainen katkos ja se lamppu palanut. Samall tuli vaihdettua vakkarillinen viiksi kun muuten jo olikin vakkari asennettu.

                                    Tuntuu olevan katsastukses kova paine saada hylkyjä kun en ole noin rajua nivelten repimistä nähnyt vuosikymmeneen. Edessä olevat alemmat takimmaiset tukivarsien sisemmät kumitpuslat sai kanssa hylkyyn vaikka olivat täysin ehjät.

                                    Comment


                                      #19
                                      Airbagin vikakoodeista sen verran että hieman hymyilytti insinöörin ajatuksenjuoksu kun entisestä Cabriosta joskus ihmettelin toimimatonta Airbagin valoa. Se oli varmaan joskus jollain edellisellä omistajalla syttynyt ja kun ei oltu osattu korjata niin oli otettu kylmästi polttimo pois.

                                      No siinä vaiheessa kun auto minulle tuli ja aloin vikaa selvittämään niin airbagin ohjainlaitteen ainut vikakoodi oli palaneesta mittariston airbagin merkkivalon polttimosta. Laitoin polttimon paikalleen ja sinnehän se jäi palamaan vian merkiksi. Taas lukemaan vikakoodit ja se perhanan vikakoodi palaneesta polttimosta oli siellä muistissa kun en ollut sitä nollannut.

                                      Vähän tuli taas sellainen puolustusvoimien mainoslause mieleen, mitä virkaa sen ohjainlaitteen on kertoa polttimolla viasta jos ohjainlaite kerran tietää polttimon olevan pimeä. Ja jos tällainen vika on ollut ja jossain vaiheessa piiri on taas uudella polttimolla diagnostiikan mielestä ehjä niin pitääkö siitä jo poistuneesta viasta nyt vielä kertoa?

                                      Comment

                                      Working...
                                      X