Syttyi AirBag valo eilen ryyppyreissulle Tampereelle ajaessa. Syttyy aina vaan uudestaan. En ole autoa kerennyt tutkia vielä yhtikäs. Mikä tuommosissa turvatyyny-ongelmissa on yleisin syypää? Pääseekö sitä lukemaan jollain jostain portista? Auto signatuurin vanha A8. Kiitos!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A8 ja airbag-valo
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
Ilmeisesti luetaan tuolla VagCommilla? Ehdotuksia mihin kenellä näytän autoa Porin alueella? Joo, kylllä KäyttöAuto varmaan sen tekee suurta rahaa vastaan, mutta näin ens alkuun edullisempaa vaihtoehtoa.
Comment
-
Airbagin valo sammuu vasta kun vikakoodit on poistettu. Samalla sitten näkee mistä bägistä koodia tulee.
Jos joku arvaus pitäs laittaa niin occupied sensor apukuskin tai kuskin penkistä.
Eiköhän melkein millä tahansa korjaamolla, joka nykyaikaisia autoja haluaa korjata, ole mahdollisuus OBD2:n kautta lukea vikakoodit.
Comment
-
Jep, kävin töitten jälkeen Järvisellä ja SnapOnin vehkeellä luettiin että oli joku... Hitto mikä se olikaan..? Driver side fireing trgger resistance too high tai jotain. No joka tapauksessa vastus liian korkea eli viittaisi että joku liitos jostain ollut huonosti. Nollattiin vika ja valo samui. Ei se ainakaan nyt syttynyt kotimatkalla uudestaan. Seurataan tilannetta. Pääasia ettei se nyt ainakaan kuulostanut kovin kalliilta.
Sitä helvetin vilkkuvaa LM2 valoa se laite ei osannut sammuttaa vaikka valikoista löytyi "reset service interval" kohta. Herjasi vaan vithettä.
Comment
-
-
Normi settiä, mullakin palaa kun en jaksa nollata joka viikko. Mulla herjaa kuljettajan puolen istuuko-joku-siinä-sensorista yleensä välittömästi kun liikuttaa penkkiä. Eli varmaan joku liitinjuttu. Mulla on vehkeet valon sammutukseen jos alkaa kyrsiä tai katsastus tms.
Comment
-
-
Olikojan toi Moukka'Bloukan korjaus airbag valoon ollut merkkivalon poistaminen. Tuo samainen vikakoodi kun edelleen autossa ja sen lisäksi kojelaudan merkkivalon katkoksesta vikakoodi. Ylensä kierrukan tai airbagin vika ohitetaan vastuksella ennen kierukkaa ilman vikakoodeja.
Odottaa tuossa pöydällä toisesta autosta otettu ehjä kierrukka ja airbag asentamista.
Comment
-
-
Tulipas toikin vika viimein korjattua kun katsastukses pomppas merkkilampun toimattomuus. Yli vuoden oli 2 eri kierukkaa ja airbagia pöydällä odottamas. Kierukassa satunnainen katkos ja se lamppu palanut. Samall tuli vaihdettua vakkarillinen viiksi kun muuten jo olikin vakkari asennettu.
Tuntuu olevan katsastukses kova paine saada hylkyjä kun en ole noin rajua nivelten repimistä nähnyt vuosikymmeneen. Edessä olevat alemmat takimmaiset tukivarsien sisemmät kumitpuslat sai kanssa hylkyyn vaikka olivat täysin ehjät.
Comment
-
Airbagin vikakoodeista sen verran että hieman hymyilytti insinöörin ajatuksenjuoksu kun entisestä Cabriosta joskus ihmettelin toimimatonta Airbagin valoa. Se oli varmaan joskus jollain edellisellä omistajalla syttynyt ja kun ei oltu osattu korjata niin oli otettu kylmästi polttimo pois.
No siinä vaiheessa kun auto minulle tuli ja aloin vikaa selvittämään niin airbagin ohjainlaitteen ainut vikakoodi oli palaneesta mittariston airbagin merkkivalon polttimosta. Laitoin polttimon paikalleen ja sinnehän se jäi palamaan vian merkiksi. Taas lukemaan vikakoodit ja se perhanan vikakoodi palaneesta polttimosta oli siellä muistissa kun en ollut sitä nollannut.
Vähän tuli taas sellainen puolustusvoimien mainoslause mieleen, mitä virkaa sen ohjainlaitteen on kertoa polttimolla viasta jos ohjainlaite kerran tietää polttimon olevan pimeä. Ja jos tällainen vika on ollut ja jossain vaiheessa piiri on taas uudella polttimolla diagnostiikan mielestä ehjä niin pitääkö siitä jo poistuneesta viasta nyt vielä kertoa?
Comment
Comment