Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

APUA! Audi 100 c4 Mitkä valot pitää syttyä mittaristoon virrat kytkiessä?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• APUA! Audi 100 c4 Mitkä valot pitää syttyä mittaristoon virrat kytkiessä?

Auto on Audi 100 c4 -91 2,8l.

Minkä kaikkien valojen pitää syttyä virrat kytkiessä?

Airbag, Abs, akkuvalo, öljyvalo vai kuinka?

Nyt syttyy vain abs & akkuvalo... Ja isolle näytölle jarrujen check.

Ohjekirjan mukaan virrat kytkiessä pitäisi syttyä öljyvalo, abs, airbag, akkuvalo, checkvalo ja jarrujen varoitusvalon vilkkua??? Ja isolle näytölle jarrujencheck joka kuitataan jarrupoljinta painamalla.
    Viimeksi muokannut lowe low; 10.11.2010, 22:26.

Sieltä on varmaan polttimoita pimeenä, jos ei esim Airbag valo pala.
    Tai sitten joku näppärä on ottanut sen pois, koska Airbageissä on jotain häikkää.
    Ensin tsekkaat lamput mittaristosta ja vaihdat rikkoutuneet.
    Jos esim Airbagissä on häikkää niin sehän jää sit palamaan.

Vilkkujen varotusvaloa en ymmärrä, mutta mulla ei olekkaan omassa autocehckiä tai tomaattilootaa. Ja se käy tupajumilla (ei oikeesti).

Comment

Täytyy irroittaa mittaristo ja tarkistaa...

Vilkkujenvaroitusvalo, taisit tarkoittaa jarrujen? Ja en muistanut mainita, että kyseinen autoni on manuaali lootalla.

ps. lämpömittari näyttö on ihan pimeä... Onko kaikissa näissä ollut se?

Comment

Ulkolämpömittaria ilmeisesti tarkoitat? Kaikista sitä ei löydy, mutta niistä palaa se pieni hehkulamppu piirilevyltä. Jos kolvi pysyy kädessä, pystyy sen vaihtamaan. Tai sitten hommaa vain uuden ulkolämpötila yksikön mittaristoon.

Noista mittariston polttimoista lisää tuolla

Comment

Mulla tossa -92 2.8 palaa akku , abs ja jarru. Öljyn paineen merkkivaloa siinä ei olekkaan, mitä kyllä ihmettelen, ilmeisesti se syttyy sitten siihen isoon näyttöön.

Comment

Juu ulkolämpömittaria kyllä. :D Hyvä tietää täytyypä se tsekata samalla kun avaa mittariston...

"Mulla tossa -92 2.8 palaa akku , abs ja jarru. Öljyn paineen merkkivaloa siinä ei olekkaan, mitä kyllä ihmettelen, ilmeisesti se syttyy sitten siihen isoon näyttöön. "

Tarkoitatko, että sulla toisinsanoen palaa samat kuin mulla? Onko sulla airbag?

Comment

Mulla ei ole airbaggiä tossa, ja öljyn paineet näkee mittarista.

Comment

Ok... Jos jollain sattuis olemaan samanlainen olis aika jepa!

Comment

Airbag, abs, engine check, akku, käsijarru (jos päällä).

Autocheck taaseen huutaa jarrupaloja, kun on tarvikepalat ilman tunnistimia ja "bremslicht" tekstiä, kunnes polkaisee jarrua ekan kerran. Näin siis omassa urssissa.

Engine checkin lamppu oli palanut tai sitten "vahingossa irroitettu", auton minulle tullessa. Helppo homma vaihtaa vaikka kaikki lamput uusiin mittaristosta. Ei tartte montaa ruuvia irroittaa :)

Öljynpaineet näkyy tosiaan mittarista ja jos niissä jotain hälyyttävää tulee niin näyttää sen autocheckissä, kai sille valo on autocheckittömässä mittaristossa?

Comment

Mulla öljynpaineet tietysti ei näy mittarista kun ei ole s4 mittaristo...

"engine check"? Mulla on vain teksti check keltaisella pohjalla mittaristossa mikä ei tosissaan tällä hetkellä syty kun laittaa virrat. Taitaa siis toi check ja airbag olla pois pelistä...
                    Sitten se ulkolämpötilanäyttö tietysti. Mun kiisseli samanlaisessa kaikki merkkivalot toimii, mutta ulkolämpömittari taas näyttää kolmea viivaa - - - ? Ei näy lukemaa, toimi aiemmin, mutta nyt pois pelistä. Mikäköhän sitä vaivaa, onko se anturi mistä se ottaa lämpötilan missä jos johto irti yms?

Comment

Lämpötila anturi ilmeisesti sökö, tai piuhoissa vikaa. Mahdollinen tarkistuspaikka

Nyt en mene varmaksi sanomaan lukeeko siinä engine check vai olikohan moottorin kuva ja check? Keltaisella pohjalla, eiköhän ole sama valo kuiteskin :)

Comment

autoon vaihdettiin moniurahihna, sen jälkeen ei ole toiminut lämpömittari kiisselissä vaan näyttää kolmea viivaa. Voisikohan anturi olla jossain siinä lähettyvillä jos on vahingossa sen huitassu irti yms...

Comment

Se anturi on puskurin takana, edestä katsoen rekisterikiven oikealla puolella ritilöiden tasolla puskuriin kiinnitettynä. Johdotuksen pitäisi kulkea siitä anturilta suoraan kuskin puolen runko-aisaan.

Veikkaisin että johto menny poikki!

Comment

Joo täytyy tsekata, kiitos! Palaan kun olen saanut mittariston bensasta irti.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja retulainen
                              Se anturi on puskurin takana, edestä katsoen rekisterikiven oikealla puolella ritilöiden tasolla puskuriin kiinnitettynä. Johdotuksen pitäisi kulkea siitä anturilta suoraan kuskin puolen runko-aisaan.

Veikkaisin että johto menny poikki!
                              Kiitos neuvosta, auttoi paljon vian selvittämisessä neuvosi! Ulkolämpömittarin johdon liitin oli irronnut. Huomasin heti kun muistin sun sanoneen johdon menevän kuskinpuolen runkoaisan kohdalla, että on johtojen liittimet erillään. Kiitos vielä!

Kun saan bensavehkeen takaisin huollosta niin irroitan mittariston siitä ja jatkan sen selvittämistä sitten.

Comment

Working...
                              X