Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ongelmia takavilkun ja jarruvalon kanssa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ongelmia takavilkun ja jarruvalon kanssa

    Moi,

    Selailin aiempia postauksia vilkkuongelmista, mutta ihan vastaavaa casea ei sattunut silmään joten laitan nyt uuden viestiketjun. Ongelma on siis seuraava.

    Kun käynnistän pirssin, niin samantien ajotietokoneen näytölle tulee piippauksen saattelemana herja vasemman takavilkun toimimattomuudesta (keltainen ympyrä jossa henkselit päällä). Kun laitan vilkun päälle, niin vilkku vilkuttaa muutaman kerran hyvin nopeasti ja sen jälkeen toiminta saattaa palata normaaliksi ja valo hävitä näytöltä. Sitten kun vähän aikaa on ajanut, valo palaa näytölle ja ei häviä enää ja vilkku ei toimi oikein. Pari kertaa olen antanut nyrkkiä hätävilkkujen katkaisijalle ja ongelma on voinut hävitä hetkeksi.

    Tällaista on jatkunut varmaan kuukauden verran ja viime aikoina tähän on tullut lisänä se että ajotietokone on alkanut myös herjata vasemman takajarruvalon toimintahäiriöstä. Nyt sitten ajaessa nuo molemmat häiriövalot vilkkuu näytöllä vuorotellen ja vilkku reistailee samoin kun jarruvalo.

    Mistähän tätä kannattaisi lähteä purkamaan? Ongelma tuskin on vilkkuviiksessä tai (hätä)vilkun releessä, sillä jos releen ottaa irti, niin sillä ei ole mitään vaikutusta tuohon vilkun häröilyyn ja tuskin vilkkuviiksen pitäisi mitenkään vaikuttaa jarruvalojen toimintaan. Olen ottanut lampun umpion kertaalleen irti ja tsekannut ettei lampuissa itsessään ole mitään vikaa.

    Tämä pitäisi saada pikaisesti kuntoon kun auto pitäisi viedä katsastukseen parin viikon sisällä..

    #2
    Takavalojen maadotusta lähtisin tarkistamaan.

    Comment


      #3
      Vähän päivitystä..

      Tänään avasin uudelleen tuon umpion ja nyt kun tarkasti katsoin, niin jostain umpion välistä on päässyt vettä umpion sisään ja sen seurauksena vilkun kanta oli hieman hapettunut/ruostunut. Yritin pikkuviilalla hioa pahimmat karstat veke ja sen jälkeen kun testasin vilkkua niin hyvin toimi, mutta sitten kun sain paketin takaisin kasaan ja umpion kiinni ja pistin auton tulille, niin samantien alkoi valo taas palaa, prkl..

      Saakohan tätä takalampun muovilevyä ostettua erikseen vai pitääkö ostaa koko umpio? Veikkaan että tuo on ongelman aiheuttaja. Samalla ajattelin tiivistää umpion yläreunaa kun siellä on pieni rako..

      Comment


        #4
        Ei ainakaan alkuperäisenä. Tuo on sen verran yksinkertaista ja paksua rautajohdinta, että luulisi olevan korjattavissa. Onko tuohon osaan tulevan liittimet pinnit ja johtimet kunnossa? Katso vielä tuosta liittimestä lähtevä ruskean johtimen kunto - menee johonkin auton takaosaan runkoon (maadoitus).

        Comment


        • #5
          Lainaan threadia. A6 4F oli huollossa ja yhtenä "sivuhuoltokohteena" ruksittiin että mahdollisesti palaneet polttimot vaihdetaan vaikkei niitä oman katsastukseni perusteella ollutkaan, eikä niitä myöskään huollossa vaihdettu.

          Huollon jälkeen kun auto on pidempään sammutettuna esim. yön yli (letkussa) tai työpäivän (ei letkussa), tulee piippaus ja tuollainen oranssi ilmoitus palaneesta leftside/daylight polttimosta. Kaikki polttimot kumminkin toimivat, ja jos auton sammuttaa hetkeksi ja käynnistää uudelleen, ei herjaa tule.

          Tarkistushuolto on jo Laakkoselle sovittu, mutta vähän pelottaa jos lukevat vaan koodit ja kertovat ettei mitään vikaa missään ole, kun eivät voi sitä toistaa, vaikka 99% todennäköisyydellä tuo vika johtui jostain mitä huollossa tehtiin.

          Kellään vastaavia kokemuksia haamuilmoituksista ja niiden korjauksista?

          Comment


            #6
            "Hihnalta pudonnut" polttimo voi aiheuttaa ilmoituksia. Normaalistikin sytyttää nimittäin vikavalon jo vähän ennen polttimon varsinaista pimenemistä.

            Comment


            • #7
              Normaalistikin sytyttää nimittäin vikavalon jo vähän ennen polttimon varsinaista pimenemistä.
              Onko tämä ns. varmaa tietoa? Jos on, niin pyydän että vaihtavat ainakin tuon polttimon tarkistuksen yhteydessä.

              Comment


                #8
                No tais vihdoin ratketa tämäkin case. Kiitos Jarkolle siitä maadoitusvinkistä. Irroitin valojen liittimen ja maadoituksen uros että naaras liitäntä olivat ihan kosteita ja ruosteessa, kuten ao. kuvista näkyy. Putsasin molemmat ruosteesta ja näytin niille vielä hieman rautaviilaa, joten toivotaan että tämä setup toimii ainakin vähän aikaa.



                Comment


                  #9
                  No ei tää huoltotoimenpide kovin kauaa kestänyt. Taas pari päivää sitten syttyi palaneen takajarruvalon varoitusvalo, joten soitin Audicenterin varaosiin ja tilasin uuden muovikannan. Hyvä juttu on, että varaosista löytyy myös uusi liitin johtoineen. Taidan ottaa senkin samantien mukaan.

                  Asennukseen liittyen.. Sattuisko jollain olemaan räjäytyskuvaa mihin takalampun johtosarja menee sivupellistä ja miten uusi johtosarja kannattaisi kytkeä vanhan johtosarjan perään? Kolvi kyllä löytyy, mutta ei tilaa jossa sais kolvin johtoineen auton viereen :(

                  Comment


                    #10
                    Ei tarttee neuvoja enää.. korjasin setin eilen ja hyvin toimii. Otin pelkän muoviliittimen ja siirsin vanhat liittimet putsauksen jälkeen siihen. Nyt taas toimii..

                    Comment


                      #11
                      Suojasitko ne jollain lailla, vai pelkää sähkösprayta??

                      Comment


                        #12
                        Ihan vaan CRC:tä pistin. Muuten tuossa uudessa muovikannassa on paljon paksumpi tiiviste ympärillä, joten toivottavasti kosteutta ei enää pääse sisään. Se vanha on ihan rimpula, joten ei ihmekkään jos vesi vuoti sisään..

                        Comment

                        Working...
                        X