Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

varashälytin sekaisin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    varashälytin sekaisin

    Onko kellään vastaavanlaisesta kokemuksia?
    Autossa on audin alkuperäinen hälytin.
    Autosta laukeaa varashälytin päälle itsekseen ilman mitään järkevää syytä. Joskus hälytin laukeaa auton seistua muutaman minuutin, joskus tuntien päästä. Kerran vilkut alkoivat vilkkua, mutta töötti ääntä ei kuulunut. Sumuvalojen ledi vilkkuu vaan muutaman kerran, jonka jälkeen jää palamaan yhtäjaksoisesti n.7 sekunnin ajaksi ja alkaa sitten sykkimään normaalisti. Tuo sumuvalojen ledin jääminen palamaan askarruttaa , ilmoittako se jostain viasta? Normaalistihan se vilkkuu jonkun aikaa ja alkaa sitten sykkimään tasaisin väliajoin.

    Perjantaina mennään korjausmiehelle näytille, saa nähdä mitä löytyy.....

    #2
    Onkohan tämä nyt ihan hölmö kommentti.. mutta korjatkaa fiksummat sitten jos on :)

    Eihän kyse vain ole siitä että sisätilatutka on päällä - ja jätät autosta vaikka ikkunan auki?
    Tai talvella sisätilalämppärin huutamaan..
    Omassa nelkussa (-95) on myös Audin alkup. hälytinsysteemi sisätilatutkalla ja viime talvella, ennenkuin asian hokasin, pari kertaa jäi auto huutamaan parkkipaikalle aina vähän väliä kun sisälämppäri laukaisi sen. Sittemmin huomasin myös että vähänkin avonainen ikkuna saattaa sen laukaista kun tuulenvire käy...

    Comment


      #3
      Jep, kyse ei ole siitä että ikkuna olisi auki ja tutka päällä.
      Auton hälyt on toiminut moitteettomasti aikaisemmin, tämä hälytin ongelma on ollut nyt muutaman viikon. Kerran auto alkoi hälyttää tutkan ollessa pois päältä. Siitähän vois vissiinkin ajatella että hälytys aiheutui konepellistä,takaluukusta tai ovista? Eikös sielläkin ole jonkinlaiset sensorit?
      Mitään järkevää syytä turhille tööttäyksille ei ole. Muutama päivä sitten sisätila tutkan ollessa päällä heiluttelin kättä liiketunnistimen edessä ja hälyttimet ei lauennut. Ois pitänyt, koska odottelin noin minuutin siitä kun lukkoon olin laittanut.
      Sekaisin se on...........

      Comment


      • #4
        OT, Ei mitenkään pahalla, mutta katsoessani eri aiheita olen tyytyväinen tavalliseen "karvalakkimalliini" Ts. mitä enemmän hienouksia sitä enemmän vaivoja. Pirullisia asioita ilmenee välillä:)

        Comment


        • #5
          Kerran auto alkoi hälyttää tutkan ollessa pois päältä. Siitähän vois vissiinkin ajatella että hälytys aiheutui konepellistä,takaluukusta tai ovista? Eikös sielläkin ole jonkinlaiset sensorit?
          Kaikissa noissa on mekaaniset kytkimet hälytykselle. Avantissa on lisäksi takasivulasien särkymistunnistimet, mutta en muista/tiedä oliko sitten muita antureita.

          Muutama päivä sitten sisätila tutkan ollessa päällä heiluttelin kättä liiketunnistimen edessä ja hälyttimet ei lauennut. Ois pitänyt, koska odottelin noin minuutin siitä kun lukkoon olin laittanut.
          Sekaisin se on...........
          Kovin tarkasti en oman hälyttimen toimintaa ole selvittänyt, mutta sekin on pari kertaa ollut sellaisessa tilassa, että kaikki ärsykkeet (mm. sisätilan tunnistin, nokkapellin tunnistin) eivät ole tuottaneet hälytystä. Vikakoodien nollaus mielestäni auttoi, mutta tarkistukset ja sen syvällisemmät koodien tulkinnat jäi tekemättä.

          Sumuvalojen ledi vilkkuu vaan muutaman kerran, jonka jälkeen jää palamaan yhtäjaksoisesti n.7 sekunnin ajaksi ja alkaa sitten sykkimään normaalisti. Tuo sumuvalojen ledin jääminen palamaan askarruttaa , ilmoittako se jostain viasta?
          Tuo on näemmä itsetestauksen tapa ilmoittaa isommasta viasta, mutta ihan tuollaiselle sekvenssille en löytänyt selitystä. Mutta huollossa vikakoodien luku, tulkinta ja nollaus. Ja sitten jatkotoimenpiteiden pohtiminen.

          Comment


            #6
            crc:tä kaikkiin mahdollisiin liittimiin!

            Comment


            • #7
              Lohkolämppäri/hälytin ongelmia A4:ssa?

              Autooni asennettiin eilen lohkolämmitin ja sisätilanpistoke (defa). Tänään aamulla kuului autokatoksesta aika voimakasta piipitystä pian sen jälkeen, kun lohkolämmitin ja sisätilanlämmitin lähtivät päälle. Ääni kuului n. 3 minuutin ajan. Tämä toistui 15 minuutin päästä uudestaan, ja kun menin katsomaan, niin autoni vilkut oli myös päällä. Ääni ja vilkut sammuivat kun avasin auton ovet. Mistäköhän tämä vois johtua? Autossa ei ole jälkiasennettuna varashälytintä tms. Onko noissa vakiona sitten joku hälytin, joka vois niinkin herkästi laueta siitä kun on sisätilanlämppäri päällä?

              Comment


                #8
                Taisteli juuri eilen illalla lähes vastaavan vian kanssa, ovet lukittuani alkoi vaimea "piippaus" joka muuttui sireenin ulinaksi 30s päästä. Vika löytyi: lukkopellissä oli kytkin josta johto irti. Jälkiasennus hälytin.

                Comment


                  #9
                  Minultakin naapuri kyseli pari vuotta sitten että olenko huomannut että auto huutaa kerrostalon pihassa (jossa tietenkin kaikkien 88 asunnon ikkunat on p-paikalle päin) aina aamuviideltä. Tiesin kyllä että autossani on hälytin, mutten ollut testannut riittävästi lämppärin vaikutusta siihen. Käyttöohjekirjasta sitten löysin ohjeen (nappi B-pilarin alaosassa kuljettajan puolella) jolla sisätilatutkat saa pois käytöstä ja sen jälkeen on ollut vain omasta muistamisesta kiinni että auto on ollut hiljaa.

                  On siis tulkittava että Sinulla Juha on kuin onkin varashälytin autossa ja siinä sisätilantutkat tai mikroaaltotunnistimet (en koskaan muista kummat on herkkiä sisätilanlämppärin ilmavirtauksille). Käyttöohjekirjasta varmaan löytyy maininta kuinka ne saa pois päältä.

                  Edit: ajatuskatkoksia oiottu

                  Comment


                  • #10
                    Kiitos tiedoista! Auto on ollut mulla vasta reilun viikon, joten eipä ole kaikkea tullut vielä siitä huomattua. Kumma vaan, kun autoliikkeessä ei mainittu hälyttimestä mitään... No, täytyy tosiaan nyt ensin lukea käyttöohjekirjaa vähän tarkemmin läpi.

                    Comment


                      #11
                      Hei, "valaiskaa" nyt hiukan, kun en ole varma. Kun B-pilarissa olevaa nappia painaa (ilman että auto on käynnissä ja avainta virtalukossa), syttyy vähäksi aikaa punainen merkkivalo keskikonsolissa. Onko tämä sisätilan tutkan aktivoitumisen merkki? Eli siis mistä tietää koska aktivoituu päälle / pois?

                      Comment


                        #12
                        Käyttöohjetta tosiaan kannattaa lukea - sikäli kun sen teksti on ymmärrettävää. Mulla tuossa toisessa konsernituotteessa elikkäs VW Polossa sisätilatutkan saa pois pilarin napin ohella myös painamalla kaukosäätimen lukitusnappia kaksi kertaa peräkkäin. Käyttöohje tosin on niin epäselvä, että kaikki on kokeiltava käytännössä.

                        Comment


                          #13
                          Mulla ainakin omassa biilissä sen napin painaminen poistaa tutkat pois käytöstä ja sen merkkinä on nimenomaan punaisen valon syttyminen (muistaakseni) takasumuvalon kytkimeen. Sitä seuraavan kerran kun taas laittaa autoa lukkoon, on tutkat aktiiviset eli tuolla keinolla ei saa tutkia kokonaan pois pelistä vaan vain seuraavan lukituksen (jä hälyn aktivoitumisen) ajaksi.

                          Vanhassa infra-ohjatussa ei onnistu kaksi kertaa napin painallus, silloin jää ovet auki. :)

                          Comment


                            #14
                            Okei, eli napin painallus aktivoisi pois käytöstä seuraavan lukituksen ajaksi. Olisi kyllä toisaalta aika looginen ratkaisu. Punainen valo nimenomaan syttyy takasumuvalon kytkimeen muutamiksi sekunneiksi.

                            Comment


                              #15
                              Muistelen jossain VAG-COM -keskustelussa jonkun (olisko ollut J. Peltopuro) maininneen säätäneensä mainitulla värkillä sisätutkan herkkyyttä juuri tuosta syystä. Itse en tunne asiaa, tai VAG-COM:ia, sen paremmin.

                              Comment


                              • #16
                                Kävin nyt lukemassa ohjekirjaa ja tutkailemassa autoani vähän tarkemmin. Autosta tosiaan löytyy tehdasasenteinen varashälytin sisätilantutkalla! Siitäpä tuo siis varmaan johtui. Napit joilla sisätilantutkan saa pois päältä löytyy kuljettajan ovesta siitä tavarakotelon sivusta. Eipä noi napit olleet osuneet ennemmin silmään, ovat sen verran piilossa, niinkuin tietysti pitääkin.

                                Comment


                                  #17
                                  Mulla ei omassa -95 A4:ssä edes ole mitään nappeja :|

                                  Alkuperäinen sisätilatutka - joka rupeaa hälyttämään sisätilan lämppäristä - kytketään pois peittämällä n. 15 sekunniksi kummassa tahansa B-pilarissa oleva tutkan anturi-reikä.
                                  Tämä pitää tehdä silloin kun jompi kumpi etuovista on auki, ja tuohon takasumuvalon nappiin syttyy palamaan hetkeksi punainen valo.
                                  Tämän jälkeen kun ovet suljetaan ja auto lukitaan välkkyy tuo samainen valo vikkelään, mutta alkaa välkkyä HITAAMMIN vasta n. 30 sekunnin TAUON jälkeen (vrt. tutkat päällä hitaampi välkkyminen alkaa saman tien, kun tuo "nopea välkkyminen" on päättynyt)!

                                  Tämä näin vinkiksi, jos joku Audisti ei sitä nappulaa sieltä b-pilarista löydä :)

                                  ps. myös ohjekirjani kertoo tuon sisätilan tutkan poiskytkemisen kertomallani tavalla, joten on ihan alkup. suunnitelma. Ei ihme että myöhemmin(?) on tullut tuo nappula sinne ...

                                  Comment


                                    #18
                                    Minulla ei ole ollut ongelmia sisälämmityksen(webasto) ja sisätutkien yhteensopivuuden kanssa.

                                    Välillä kyllä kaupan parkkipaikalla hätääntyneet mummut kertovat hälyni soineen. Tämä tosin johtuu omasta erinomaisesta muististani jättäessäni koiran autoon ja unohtaen kytkeä sisätutkat pois. ;)

                                    Comment


                                      #19
                                      Löytyikö tähän mitään ratkaisua? Itsellä sama ongelma. Laakkonen ei osannut tehdä muuta kuin lukea vikamuistit. Oli muuten aika outoja hälytyksiä, mm. takasivulasi hajalla yms.

                                      Tällä viikolla käytin ihan hälytinliikkeessä ja ne tarkisti kaikki johdot, että on kunnossa, mutta eivät löytäneet mitään selvää vikaa. Ehdotti, että uus häly kehiin. Ilmeisesti auton orkishälyä on aika vaikea korjata. Nyt on pelkkä keskuslukko päällä. Yks vaihtoehto olis hommata jostain uus keskusyksikkö hälyyn. Onko tietoa kuin montaa erilaista noita on valmistettu? Onko mahdollista löytää jostan purkaamolta. Auto on A4 avant B5 -01

                                      Comment


                                        #20
                                        varaosanumeron mukaanhan sitä voi vertailla mikä purkki sinne käy. Minulla saattaisi tuollainen olla ylimääräisenä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Yksi vaihtoehto on farmarimallisessa autossa disabloida lasinrikkotunnistus ohjelmoimalla ohjausyksikkö luulemaan olevansa sedanmallisessa autossa kiinni. Tämä onnistuu vag-comilla. Tai sitten tehdä sen ohjainlaitteen piuhasarjaan hyppylankakytkentä lasinrikkotunnistimen luuppiin.

                                          Comment


                                            #22
                                            Joo, nyt siinä kokeiltiin sitä, että otetaan sisätutkat pois käytöstä(liitin irti), mutta ei auttanut. Toi on varmaan ihan kokeilemisen arvoinen homma. Tiiä sitten paljon laakkonen veloittaa tuommoisesta vaikka ei iso homma olekaan. Hälytyksiä oli tosiaan tullut vähän kaikista antureista, että en tiiä auttaako tohon enää mikään.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kannattaa tsekata esimerkiksi peräluukun ja konepellin kytkimien syväys, ja itselläni aikanaan aiheutti harmaita hiuksia peräluukun kytkimelle menevän kaapelin hajonnut eriste. Sitä vikaa tuli aikanaan sedan mallin 80-Audista haettua kissojen ja koirien kanssa.

                                              Comment


                                                #24
                                                Lahden Auto-alarmissa kyllä mittasi kaikki johdot ja kunnossa on. Heidän johtopäästös oli, että boksi on sekaisin --> uus häly tilalle.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Varashälytin, hälytinongelma

                                                  Osaisiko joku valistaa mihin kaikkeen Audi A8 -95 (alkuperäinen hälytin) varashälytinsensorit ovat suunniteltu reagoimaan? Ongelmia on ollut nyt talven aikana hälyn kanssa. Soi millon ja miten sattuu, eikä akun jännitteestä pitäisi olla kysymys.
                                                  Luin palstalta että mahdollisesti myös radion nykimiseen reagoi, mihinköhän muualle antureita on piiloteltu + mitkä ja miten kaikki voi/kannattaa/pitää tsekata jos vian haluaa paikallistaa. Apu olis tarpeen.

                                                  Kolme sekuntia kättä kun pitää kuljettajanpuolen B-pilarin sensorin edessä ennen kuin laittaa oven kiinni, hälärit saa deaktivoitua, eli ovien mennessä kiinni ei kuulu tuota säälittävää töötin ulahdusta. Tällä sentään naapurisovun saa aikaiseksi.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ei liity mahdollisesti mitenkään sisätilanlämmittimeen? Onko sulla sellaista käytössä?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Itselläni myös vm95 a8 ja pari kertaa vuodessa, talvisin on on oma hälytin kans ruvennu sekoilee. Eli saattaa ruveta piippailee vaikka seisoo keskellä tyhjää parkkista. Ei oo ollut edes lämppärin johtoa kiinni. Ovet ja takakontin löin uudestaan kiinni, mutta ei auttanut niiden varmistus. Kun ovet lukitsee kaukkarilla kyseisen vian ollessa päällä, normaalin tööt merkkiäänen lisäksi syttyy hetkeksi myös kuskinpuoleiset vilkut (ainakin jommankumman puoleiset).
                                                      Vikakoodeja ei kerry. Ja vika hävii samana päivänä itsestään.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Joo, ei oo lämmitintä. Tossa kadulla se ulisee kylmyyttä. Mulla oli akkukin menny joulureissun jälkeen tyhjäksi. Epäilen juurikin tuota hälytinongelmaa. Voiko liittyä siihen ettei kattovalo oven avauksesta edessä pala vasta kuin ulkoilman kosteusprosentin ollessä 100%, takavalot, lattiavalo ja ovivalo kyllä syttyy oven avautuessa? Takaluukun valo syttyy 10sekunnin viiveellä.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Eiköhän tuossa ole ovikytkimissä jotain hämärää.
                                                          Olikohan niin, että vag-comilla kun lukaisee vikakoodit, niin näkee mistä se häly on tullu?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ei näy hälykoodit noin vanhassa, kun ei löydy koko "central locking" yksikköä VAGcomilla. Uudemmissa näkyy kyllä.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X