Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ 44 satku. Pakille laitto polttaa sulakkeen nro: 4.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Typ 44 satku. Pakille laitto polttaa sulakkeen nro: 4.

    Iltaa. Sattuipa somasti että diudi toimi lähes kuukauden ilman mittään ongelmaa. :D Toissapäivänä ilmeni sitten seuraavaa. Kun laittaa pakin päälle virrat päällä, niin vähintään joka toinen kerta palaa sulake nro. 4 eli (stereot, kello, sisävalo jne.). Toisinaan myös ajossa ku esim. vaihtaa kakkoselle tai neloselle, niin musiikki pätkäsee. Ajattelin, että saattaisi johtua stereoista, kun aika vasta tuli asennettua uusi mp3-soitin. Tosin se meni suoraan vanhan soittimen johtoihin kiinni, niin aika outoa.

    Itsellä, kun ei ole mitään korjaamokirjallisuutta tai muuta, niin kysynkin, että onko kellään ikänä ollu vastaavaa ja tietäisi suoraan korjauksen tähän vai täytyykö alkaa purkamaan sähköjä ja toivoa että osaa kasata ne takasin. :D Myöskin semmonen on, että jos laittaa sen pakin valmiiksi päälle sillai, että virrat on pois päältä, niin sitten sulake ei pala.

    Toistaiseksi kokeiltua:

    -Pakki päälle stereot kiinni - paloi
    -Stereoille uusi maa - palaa silti
    -Peruutusvalojen sulake irti - paloi
    -Takakontin saranan kohdalta katkennu johto yhteen - paloi

    Seuraavaks kokeilen ottaa peruutusvalojen sulakkeen irti ja kokeilla sitten. Jos se ei auta, niin laitan stereoille virrat suoraan akulta ja koitan sitä. Muitaki ideoita otetaan vastaan! Hivenen hankalaa sammuttaa aina auto jos haluaa laittaa pakin päälle. Ikävää esim. taskuun peruutettaessa. :D
    Viimeksi muokannut Vuohi100; 2.11.2010, 16:56.

    #2
    Takaluukun johdotus rikki saranan kohdilta.

    Comment


    • #3
      Totta, sieltä oli yks johto poikki. Yhdistin sen, niin en tiiä kyl mitä se auttoi, mut varmaan jotain. Sulake paloi silti. :(

      Huomasin että ongelma liittyy vaihdekepin asentoon, sillä yhden kerran räpsähti, kun vaihdoin neloselle. Otin sitten suojapussin pois vaihdekepiltä ja siellä alla oleva loota (kertokaa se hienompi termi :D) liikkuu aivan simona joka suuntaan, kun vaihtelee vaihteita!!! Varmaan kiinnityspultit poikki tai jotain jos ne on pohjan kautta kiinnitettävät ja kestäny 20 vuotta sääoloja. Tein sille väliaikaisen redneck -korjauksen eli ympäröin sen niin suurella määrällä pahvia, ettei se mahdu liikkumaan. Sulakkeen palaminen loppui siihen ja vaihdekeppi lakkasi olemasta soppakauha. :))) Luonnollisestikaan tuota ei voi jättää noin, mutta ennen ku pääsee joskus nosturille, niin olkoon.

      Comment


        #4
        Menikös vaihteet kuitenkin koko ajan hyvin päälle? Meikäläisen ymmärryksellä tuo heiluminen lienee aiheuttanut jotain maadoitusongelmaa. "Soppakauhan" mainitseminen jo aloitusviestissä olisi voinut tuottaa ahaa-elämyksiä ;-D Hyvä kun homma selvisi!

        Comment


        • #5
          Vaihteiden vaihto on kyllä toisinaan ollu vähä takkuilevaa. Etenkin pakki, mut nyt seki menee päälle ku uutena konsanaan! Tää kiesi on ollu mulla yli vuoden reippaasti ja aina tuo keppi on ollu soppakauha, mut vasta viime päivinä tuli sit toi maadotusongelma. Parasta lienee viedä jonnekki nosturille niin saavat kiinnittää ton kepin oikealla tavalla pohjasta.

          Comment


          • #6
            Totta, sieltä oli yks johto poikki. Yhdistin sen, niin en tiiä kyl mitä se auttoi, mut varmaan jotain. Sulake paloi silti. :(
            Saattaa olla sama piuha joka minulla oli lötkössä aikanaan poikki eli jos on sedan niin tavaratilan valon kytkimen johto. Itsellä oli yksi piuha saranan kieppeiltä poikki ja akku tyhjeni pidempään seistessä, koska katkennut piuha sai aikaan sen, että tavaratilan valo toimi "väärinpäin" eli kun avasi takaluukun niin valo sammui ja kun laittoi luukun kiinni, niin valo syttyi ja paloi vaikkei ollut avaimet virtalukossa.

            Oli muuten aika työ löytää vika.

            Comment


            • #7
              iltaa.. vika on palannut ja nyt ei taho auttaa enää mikään. yks päivä poltti sulakkeen aina, ku laittoi uuden sulakerasiaan. tuli mieleen sitte irrottaa mittaristo, kun kello on vissii ainoa mikä siinä menee heti päälle, kun sulakkeen laittaa paikalleen. sillä kertaa ei sitten kärventyny edes siinä vaiheessa, kun kytki mittariston takaisin... tänään ku lainasin kaverille autoa, niin taas se oli jossain välissä kärähtäny. mitenkäs meneekö tossa vaihdekepin alla/vieressä missä päin johtoja, joista saattais vika löytyä?

              ainoat laitteet tuon sulakkeen takana ovat stereot, kattovalo, takakontin valo (johdon irrotin jo..), kello, eikä ymmärtääkseni muuta.

              -ville

              Comment


              • #8
                Kannattaa melkein purkaa ne soittimet ja keskikonsoli pois että näkee kunnolla. Siellä voi olla soittimen laiton aikaan joku piuha nirhaantunu runkoon kiinni.
                Keskikonsolin alta saa sen vaihdevivun irti niin voi samalla vilkaista sinnekin.

                Comment


                • #9
                  ahhahhaa... Nyt tais viimein selvitä. Jouduin käyttämään tupakansytytintä (taaimmaista ku etummaisessa ei toimi), niin sulake kyrvähti. -> Ei muuta ku johto irti siitä ja nyt on pelittäny oikein hyvin kaikki. :D Enpä älynnykkää et stendarit oli saman sulakkeen takana.

                  Comment


                    #10
                    Niin kannattaisiko etsiä myöskin se vika, miksi sulake palaa? :)

                    Comment


                    • #11
                      En nytten omastani ole tarkistanut mutta Haynesin vihkonen sanoo että

                      sulake 4. - sisävalot, mukavuus valot, takakontin valo, etu tupakansytytin, tai ajotietokone, radio

                      sulake 16. - takaikkunan lämmitin, ajotietokoneen valot, kello

                      sulake 21. - taka tupakansytytin

                      Comment

                      Working...
                      X