Eilen teki ensimmäisen kerran että flektit jäi pyörimään todella pitkäksi aikaa ajon jälkeen about 15min ja tänään sama homma. Eilen meinasin jo rueta sulaketta etsimään kun luulin että eivät sammu ollenkaan. Ennen en ole edes huomannu että jäisivät normaali ajon jälkeen edes pyörimään. Onko muilla kokemuksia?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8 2008 flekti jää pyörimään
Collapse
X
-
B8 2.0 TDi flekti jää päälle.
Niin että semmosta vaan, kun tuo flekti jää huutamaan pariksi minuutiksi aina kun auton sammuttaa... onko nyt kyseessä jokin orastava vika vaiko ihan ominaisuus? Ei minun mielestäni ole ihan normaalia, että 10km ajon jälkeen (lämmöt 90c) pörrää noinkin kauan..
Ampukaa alas jos on huomauttamista :D
Comment
-
Veikkaisin että tuo johtuu hiukkassuodattimen puhdistuspoltosta joka on juuri loppunut tai jää kesken kun sammutat auton. Tällaisessa tilanteessa on normaalia että flekti jää pyörimään ja jäähdyttämään moottoritilaa.
Meillä on samanlainen auto ja sekin tekee samaa silloin tällöin kun kesken polton sen menee sammuttamaan.
Comment
-
Täällä huomattu myös samaa. 3.0tdi B8n flekti jää satunnaisesti pyörimään aika tasan 5 min ajaksi sammutuksen jälkeen näin talviaikaankin, vaikka ajo on ollut lyhyttä ja nättiä.
Voiko tämä olla edellä mainittu hiukkassuodatinkeissi vai jotain muuta? Mitään koodeja flektin pyörittelystä ei ole löydetty.
Comment
-
Joku on siis lukenut autonsa ohjekirjan? :D
Oma on tehnyt tuota muutaman pidemmän maantiepätkän jälkeen ja samalla on selkeästi haissut sille, että poltto on ollut hiljattain päällä. Polttoa ei tuossa kyllä muuten huomaa mitenkään.
Comment
-
Silloin kun tuo oma 2.0tdi multitronic tekee polttoprosessin kaupunki pyörityksessä. Niin kyllä sen huomaa käyntiäänestä ja myös kierrokset pysyvät korkeammalla ajossa sekä tyhjäkäynnillä. Normisti kun tuo laatikko jyryyttää siellä 1000/rpm pinnassa. Kuulostaa vaan erikoiselta että porukalla huutaa flektit vähän väliä. Itsellä flekti jäänyt yhden kerran päälle ajon jälkeen ja silloinkin poltto oli jäänyt kesken.
Comment
-
Omassa A6 (2009) 3.0 tdi:ssä pyörii flekti koko ajan täysillä. Se käynnistyy melkein heti, kun auton käynnistää ja sammuu muutaman minuutin päästä, kun auton on sammuttanut. Auto on menossa viikon päästä merkkiliikkkeeseen ihmeteltäväksi. Oli jonkin vikakoodin antanut, mutta eivät pystyneet sanomaan varmaksi onko vika johdoissa, flektissä vai anturissa... Hinta-arvio oli 500-1000 eur. Mukavia ylläreitä...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Samjokin1 Näytä viestiToinen flekti oli rikki ja se vaihdettiin. Hintaa tuli sitten tuon arvion mukaisesti eli n. 800 eur. Kylläpä taas maistui ;)
Comment
-
Vähän vanha case, mutta aiheuttaako tuo DPF polttelu myös sen, että kone lämpeää selkeästi nopeammin kuin normaalisti?
Eilen flekti huusi kun sammutin pihaan ja tänään aamulla lähtiessä nousi lämmöt tosi nopeesti 90 asteeseen. Yli ei mennyt ja muutenkin vaikutti ajon aikana mittarin mukaan lämmöt heijaavan ihan normaaleissa haarukoissa.
Comment
-
Mulla kans nyt ensimmäistä kertaa jäi flekti huutamaan lyhyen ajon jälkeen ja tyhjäkäynnillä katkusi putkestaki valkosta.. Multitronikki loovalla ja kierrokset jäi omasta mielestä risteyksiin tultaessa normaalia korkeammalle. Lämmötki tuntu nousevan normaalia nopeammin mutta jäi kyllä normaaliin 90 asteeseen. Onko tämä sitte normaalia?
Comment
-
Vastataanpa tähän kun monella samaa hommaa. Selvittelin asiaa ja tämä on aivan normaalia, eli dpf poltto jää päälle. Flekti jää päälle jotta kone ei lämpenis turhaan. Jos konehuoneeseen kurkkaa niin koneen takaosasta pitäisi tuntua lämpöiseltä. Ja tulee selkeät katkut, kuin jarrut tai kytkin haisisi. Ajossakin huomaa etenkin multitronicilla, kierrokset ei laske etenkään pienessä vauhdissa alle 1500rpm. Ja liikkeelle lähdön jälkeen koneen lämmöt nousee paljon nopeammin 90 pintaan ennen kuin poltto alkaa.
Comment
-
No siellähän se lukee parikin eri syytä tuon linkin takana:
...for models with towing facility...for vehicle use in warm climates
Comment
Comment