Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 2008 flekti jää pyörimään

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 B8 2008 flekti jää pyörimään

    Eilen teki ensimmäisen kerran että flektit jäi pyörimään todella pitkäksi aikaa ajon jälkeen about 15min ja tänään sama homma. Eilen meinasin jo rueta sulaketta etsimään kun luulin että eivät sammu ollenkaan. Ennen en ole edes huomannu että jäisivät normaali ajon jälkeen edes pyörimään. Onko muilla kokemuksia?
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 1.11.2010, 22:21. Perustelu: Otsikkoa hieman tarkennettu.

  • #2
    on tehnyt saman itsellä lyhyen kauppareissun jälkeen, mutta vikaa en ruvennut kummemmin etsimään. Ihmetytti itseäkin..

    Comment


    • #3
      Pari kertaa on sattunut omalle kohdalle. Voisiko kyseessä olla kesken jäänyt DPF tyhjennys? Auto ainakin haisee pahalle kun puhallin pyörii.

      Comment


      • #4
        Mitä toi DPf tyhjennys tarkoittaa?!?

        Comment


          #5
          Samanlainen ilmiö pääsi tapahtumaan tässä pakkasten tiputtua kertaalleen n.~15min ajomatkan jälkeen. Sammui alle minuutissa

          Comment


          • #6
            samaa tehnyt minullakin ja haisee pahalle. Haistellut jarruja ja kytkintä mutta eipä ne haissut yhtään pahalle että en sen kummemmin jäänyt autoa tutkimaan ja aika nopeasti sammui. Juuri pikaisilla kauppareissuilla jäi pyörimään.

            Comment


            • #7
              B8 2.0 TDi flekti jää päälle.

              Niin että semmosta vaan, kun tuo flekti jää huutamaan pariksi minuutiksi aina kun auton sammuttaa... onko nyt kyseessä jokin orastava vika vaiko ihan ominaisuus? Ei minun mielestäni ole ihan normaalia, että 10km ajon jälkeen (lämmöt 90c) pörrää noinkin kauan..

              Ampukaa alas jos on huomauttamista :D

              Comment


                #8
                Veikkaisin että tuo johtuu hiukkassuodattimen puhdistuspoltosta joka on juuri loppunut tai jää kesken kun sammutat auton. Tällaisessa tilanteessa on normaalia että flekti jää pyörimään ja jäähdyttämään moottoritilaa.

                Meillä on samanlainen auto ja sekin tekee samaa silloin tällöin kun kesken polton sen menee sammuttamaan.

                Comment


                • #9
                  Ooolrait! Kävin jo miettimään että onko termostaatti vaihtokunnossa tai kenties nesteet... no, mennään näillä ja kuulostellaan tilannetta. Kiitokset tästä.

                  Comment


                  • #10
                    Myös bensa B8 tekee samaa, ainakin minun yksilö.. Tosin ei ihan joka kerta

                    Comment


                    • #11
                      Silloin tällöin havaittavissa myös tällä suunnalla, mutta ei todellakaan joka kerta.

                      Comment


                        #12
                        Täällä huomattu myös samaa. 3.0tdi B8n flekti jää satunnaisesti pyörimään aika tasan 5 min ajaksi sammutuksen jälkeen näin talviaikaankin, vaikka ajo on ollut lyhyttä ja nättiä.
                        Voiko tämä olla edellä mainittu hiukkassuodatinkeissi vai jotain muuta? Mitään koodeja flektin pyörittelystä ei ole löydetty.

                        Comment


                        • #13
                          Normaalia. Mullakin tekee samaa vaikka kanssa lyhyttä ajoa.. Polttaa tavaraa putkesta ja haisee kumille.

                          Comment


                            #14
                            Mulla tekee vain silloin jos on lämmin ilma ja polettanut normaalia enemmän.
                            Talvi aikaan ehkä 2 kertaa tehnyt.

                            Tuskin tuon kuuluu vähän väliä huutaa.

                            Comment


                            • #15
                              Hämärästi muistan, että tämän funktio oli ohjekirjassa selitetty kohdassa missä suositeltiin pitkän ajon jälkeen myös lyhyttä tyhjäkäyntiä että jäähtyy. Normaalia siis. Tekee samaa toisinaan 3.0TDI koneella.

                              Comment


                              • #16
                                Joku on siis lukenut autonsa ohjekirjan? :D

                                Oma on tehnyt tuota muutaman pidemmän maantiepätkän jälkeen ja samalla on selkeästi haissut sille, että poltto on ollut hiljattain päällä. Polttoa ei tuossa kyllä muuten huomaa mitenkään.

                                Comment


                                • #17
                                  Silloin kun tuo oma 2.0tdi multitronic tekee polttoprosessin kaupunki pyörityksessä. Niin kyllä sen huomaa käyntiäänestä ja myös kierrokset pysyvät korkeammalla ajossa sekä tyhjäkäynnillä. Normisti kun tuo laatikko jyryyttää siellä 1000/rpm pinnassa. Kuulostaa vaan erikoiselta että porukalla huutaa flektit vähän väliä. Itsellä flekti jäänyt yhden kerran päälle ajon jälkeen ja silloinkin poltto oli jäänyt kesken.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Itselläkin jäänyt tänä talvena monta kertaa pyörimään ja ihmetellyt sitä paljonkin.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Omassa A6 (2009) 3.0 tdi:ssä pyörii flekti koko ajan täysillä. Se käynnistyy melkein heti, kun auton käynnistää ja sammuu muutaman minuutin päästä, kun auton on sammuttanut. Auto on menossa viikon päästä merkkiliikkkeeseen ihmeteltäväksi. Oli jonkin vikakoodin antanut, mutta eivät pystyneet sanomaan varmaksi onko vika johdoissa, flektissä vai anturissa... Hinta-arvio oli 500-1000 eur. Mukavia ylläreitä...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Toinen flekti oli rikki ja se vaihdettiin. Hintaa tuli sitten tuon arvion mukaisesti eli n. 800 eur. Kylläpä taas maistui ;)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja Samjokin1 Näytä viesti
                                          Toinen flekti oli rikki ja se vaihdettiin. Hintaa tuli sitten tuon arvion mukaisesti eli n. 800 eur. Kylläpä taas maistui ;)
                                          Tämä tuntuu olevan tyyppivikana näissä. Itse olen joutunut jo kolmeen 2,7 tdi:hin näitä vaihdattamaan.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Joko tähän on syy löytynyt, eli pitäisikö jotain fiksata? Itse huomasin tänään saman ilmiön kahden lyhyen matkan ajon jälkeen. Kolmannella taas eivät jääneet pyörimään. Ulkona lämmintä 0.

                                            Comment


                                              #23
                                              Ei tartte fixata. Se on dpf:n ominaisuus, että polttelee noita pienhiukkasia. Itellä kumma homma aina kun kotipihaa lähestytään alkaa poltot ja jää melkein aina kesken. Pitäs taas käydä joku pitempi lenkki ajamassa.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Vähän vanha case, mutta aiheuttaako tuo DPF polttelu myös sen, että kone lämpeää selkeästi nopeammin kuin normaalisti?
                                                Eilen flekti huusi kun sammutin pihaan ja tänään aamulla lähtiessä nousi lämmöt tosi nopeesti 90 asteeseen. Yli ei mennyt ja muutenkin vaikutti ajon aikana mittarin mukaan lämmöt heijaavan ihan normaaleissa haarukoissa.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Mulla kans nyt ensimmäistä kertaa jäi flekti huutamaan lyhyen ajon jälkeen ja tyhjäkäynnillä katkusi putkestaki valkosta.. Multitronikki loovalla ja kierrokset jäi omasta mielestä risteyksiin tultaessa normaalia korkeammalle. Lämmötki tuntu nousevan normaalia nopeammin mutta jäi kyllä normaaliin 90 asteeseen. Onko tämä sitte normaalia?
                                                  Viimeksi muokannut Killeri; 27.10.2017, 23:29. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Vastataanpa tähän kun monella samaa hommaa. Selvittelin asiaa ja tämä on aivan normaalia, eli dpf poltto jää päälle. Flekti jää päälle jotta kone ei lämpenis turhaan. Jos konehuoneeseen kurkkaa niin koneen takaosasta pitäisi tuntua lämpöiseltä. Ja tulee selkeät katkut, kuin jarrut tai kytkin haisisi. Ajossakin huomaa etenkin multitronicilla, kierrokset ei laske etenkään pienessä vauhdissa alle 1500rpm. Ja liikkeelle lähdön jälkeen koneen lämmöt nousee paljon nopeammin 90 pintaan ennen kuin poltto alkaa.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      B8 -09 2.0tdi Flektit

                                                      Oiskos täällä tietoa kun pihassa on kaksi B8 2.0tdi caga koneilla, niin miksi toisessa on yksi flekti ja toisessa kaksi? Tutuilta mitä kyselly ni kaikilla on kaksi.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Ilmeiseti on sekä että tämän mukaan.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Onkohan tuolla jotain käytännön merkitystä,miksi on tehty eri variaatioita?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            No siellähän se lukee parikin eri syytä tuon linkin takana:

                                                            ...for models with towing facility
                                                            ...for vehicle use in warm climates
                                                            Kumpikaan sinun autoistasi tuskin on lämpimän alueen varustuksella (tälle löytyy oma PR-koodinsa), mutta olisiko niin, että toisessa on tehdasasenteinen vetokoukku ja toisessa ei?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X