Kuulostaa loogiselta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Sivupeilin lämmitys
Collapse
X
-
Eipä ole minulla tuossa Avantissa (facelift) peileissä lämmitystä, vaikka sähkösäätö toki onkin. Lisäksi lämmityksen johdot tulevat peilikoteloihin, mutta sulakepaikka nro 9 on tyhjä.
Pitäisi tutkia vähän kaavioita ja teurastaa tuo yksi ylimääräinen johtosarja mikä tuossa pyörii tallissa että saisi peilit lämpiämään.
Hyvin yleistä on, että vastukset ovat tiensä päässä laseissa ellei ole koskaan vaihdettu.
Comment
-
Ei ole sulakekantaa, 9 sulakkeen kohta on täysin tyhjä. Peilikotelosta johdot lähtee oven sisään, en ole ehtinyt katsoa tuleeko oven sisältä johtoja sisälle asti.
Kummaa touhuahan tuo vähän on, kun penkin lämmittimet löytyy ja oven lukkosylinteri lämpiää (vaikka on tehdaskauko ja häly). Saksassa uutena myyty auto.
Comment
-
Välttämättä peilien lämmitystä ei ole vaikka sähkösäätö olisikin. Säästöä se on tehtaalle jokainen johtopätkä!
Omassa C4:ssa ainakin tilanne oli se, että peilin laseissa vastukset kyllä oli vakiona, ja niistä lähtee jopa piuhat siihen peilin juuressa olevaan liitokseen asti. Mutta oven johtosarjasta sekä katkaisijoiden sarjasta ne piuhat puuttui.
Takalasin lämmityksen katkaisijassa tosiaan on oma pinni peilien syötölle, ja itellä sattui vielä olemaan varastossa sopivia johtosarjoja, joista sai nyysittyä sopivia liittimiä noille puuttuneille piuhoille. Mitään sulakkeisiin liittyvää tuossa hommassa ei tarvinnu murehtia. Yksi parhaista projekteista mitä on tullu tehtyä!
Comment
-
Mulla B6:ssa puolestaan johdot oli peileille asti ja niille tuli jopa virrat, mutta peilien laseissa ei ollut vastuksia. Peilit sai lämpeämään vaihtamalla lasit Saksasta tilattuihin vastuksellisiin. Taisivat uudet lasit maksaa n. 40EUR Saksasta.
Comment
-
Takalasi A8:ssa voi lämmitä "kahdessa osassa" kuten minulla. Lämmityslangat on lähes näkymättömät. Pitää katsoa tarkkaan. Noin puolet lasista lämpiää aika nopeasti ja toinen osuus selvästi hitaammin ainakin minulla. Pelien lämmitys käynnistyy samalla ja koko järjestelmä sammuu itsestään noin 10-15 min päästä.
Peileissä on lämpövastukset jotka särkyy aika helposti ajan myötä. Itselläni ei nyt toimi kun apukuskin peilin lämmitys. Peili-osan lämpöelementillä voi vaihtaa helposti itse (haulla lisää, peili yläasentoon ja "liuttaa irti") eikä maksa esim. motonetissä paljon mitään.
Värisävyistä en tiedä eli onko peili sävytetty (vihreä/ruskea/kirkas) ja onko kuskilla kuolleen kulman loivennus kuten alkuperäisissä. Kerro jos käyt hakemassa.
AUDI A8 94->02 Peilinlasi Audi-Asarja vas tai oik/säh
Peilin lasiosa vasen/oikea sähkösäätö+lämpö 29,-/kpl
Tiesithän, että sinulla on myös lämmitetyt oven lukot?
Comment
-
Pitää tuota vielä tonkia kun saa auton duuniin.
Onko toi faktaa että on noi lämmitettävätlukot jos on peilien ja takalasin lämmitys, mistäs sen varmistaa purkamatta kokoovea ei ne ainakaan toimi kun eikös ne lähteny lämpiämään kahvaa nostaessa kokeilin viime talvena eikä mitään.
Oispa vielä lämmitettävä ratti niin aijai ku vielä toimis.
Comment
-
Lämmitettävä ratti on lähtökohtaisesti aina rikki. Sanovat tyyppiviaksi jenkeissä. Ei voi korjata kuin rattia vaihtamalla. Mielestäni ratin pitää olla silloin nelipuolainen ja oli saatavilla vasta myöhemmissä malleissa kuin sulla/mulla.
Olen siinä käsityksessä että lämmitettävät lukot on vakiovaruste mutta mihin tarvitset sitä? Eikö sinulla ole kauko-ohjattava lukitus? Voi olla tosin hinnat alkaen Puolan vientimalli -laitteista ne puuttuu. Ohjekirjan mukaan olisi A8:a joskus saanut mm. manuaali-ilmanvaihdolla ilman ilmastointia (ja 2,8 koneella...) joissain versioissa.
Comment
-
Joo kiitoksia paljon vastauksista.
Ei oo mun mallissa tota kaukoa eikä ainakaan vagcomin mukaan koko ohjain laatikkoa eli joku comfort electronics boxi, mistähän ton pystyis tarkistaa ihan fyysisesti onko tota kaukoohjattavaa keskuslukitusta ohjaavaa boxia?
Niin joo toisaalta ei oo nappi avaimiakaan joten kai se siitä sitten snif!
Noi olis kyllä ihan tarpeen noi lämmitettävät lukot eikös niitten ohjain laatikko ole oven sisällä, niin olin kattovinani ainakin vagcatista.
Samaan hengen vetoon olis kiva saada ohjelmoitua että ikkunat menis yhdellä painalluksella ylös ja alas nyt muistaakseni pitää painaa kokoajan nappia toiseen suuntaan, tosin jos ei tuota mukavuus elektroniikka boxia ole niin ei varmaan voi ohjelmoida ikkunoitakaan.
Comment
-
Se on helppo kokeilla, avaa ikkuna ja pidä nappia painettuna muutaman sekunnin sen jälkeen ku ikkuna on pysähtyny ala-asentoon. Sit sama ylöspäin. Jos mukavuustoiminto on, ni tuon jälkeen pitäs pelata.
Ovipahvi irti ja sen jälkeen kyllä näkee et onko siinä ulkokahvan vieres sisäpuolella sellanen pieni mikrokytkin joka naksahtaa ku ulkokahvaa liikuttaa.
Comment
-
Tuota nk. mukavuustoimintoa voi käyttää myös avaimella. Kun suljet ovet niin pidä avainta "toisessa laidassa" eli samassa suunnassa kun avain lukitsee ovet. Avonaiset ikkunat ja kattoluukku menee kiinni.
Onko sinulla sellaista "silmää" eli 1x2cm tummaa kohoumaa B-pilarissa eli ovien välissä? jos on niin sinulla on 99% varmuudella autossa Infrapunakeskuslukitus. Joku on hukannut avaimet. Minulla on ylimääräisiä infra-avaimia (uudet maksaa 189,-/kpl) niin voi tyypätä. Laita privaa nin voidaan silloin kokeilla. Kauko-ohjausta ei ohjaa mikään erillinen boxi vaan se sama keskuslukituksen pumppu. Siihen ei pääse vag-com:lla kiinni vuosimallissa 95. Sama ohjannee myös hälytintä ja sisävalaistusta ja sen viiveitä. Näin ainakin saman aikakauden A4:ssä ja C4-korin 100/A6:ssa (vm. 91-97).
Jos silmää ei ole niin radiokauko-ohjaus on helppo asentaa. Näilläkin sivuilla on ollut firmojen mainoksia alle 100,- ratkaisuista A8:n asennusohjeilla.
Comment
-
Syksyn aikana ei c4 koppasessa ole toiminut takalasinlämmitin. Peilienlämmittimet on kyllä toimineet. Sisävalojen katkaisija kuskin oven karmissa on myös ollut poikki ja eilen vaihdoin katkaisijan uuteen. Tänään sitten liikkelle lähtiessä takalasinlämmitin päälle jotta peilit sulaisi ja kas kummaa, myös takalasi alkoi lämpenemään.
Onko tuolla sisävalon katkaisijalla vaikutusta takalasin lämmitykseen vai oliko pelkkä sattuma, että jossain on huono kosketus ja nyt vain sattui toimimaan? Voisi jotenkin ajatella, että kun katkaisija oli poikki, niin auto kuvitteli että etuovi oli auki ja silloin ei tarvita takalasin sulattamista. Toisaalta samalla logiikalla olisi luullut sitten peilien lämmityksenkin oleva mykkänä.
Comment
-
S2 coupe -93 polttaa takalasinlämppärin sulakkeen pari sekunttia sen jälkeen kun painaa napista. Sulake on 30A mallinen joten johonkin menee isosti virtaa. Onko nuissa jotain vakio paikkoja mistä vetää oikoseen vai summassa arpomaan?
Aluksi sulakkeen palaminen oli satunnaista nyt jokakertaista.
Comment
-
pelkkä sattuma, että jossain on huono kosketus ja nyt vain sattui toimimaan?
Comment
-
Nimenomaan sisävalot paloi koko ajan vaikka ovi oli kiinni. Piti katon kytkimestä laittaa off-asentoo. Oli siitä karmin kytkimestä se tappi poikki ja silloin oven sulkeutuessa tapin tynkä ei painunut tarpeeksi syvään ja sammuttanut valoja.
Jep, sattuma oli. Kävi koira perässä ja eipä lämpiä lasi enää. Eli varmaan johto murtunut siitä takaluukun saranan vierestä.
Comment
-
Mistähän mahtaa johtua, että välillä A4 B6:n takalasin/peilien lämmitys ei kytkeydy päälle? Valo syttyy kyllä nappiin jos sen painaa pohjaan, mutta sammuu heti kun päästää irti. Yllättävän usein näyttää auttavan kun auton sammuttaa ja starttaa uudelleen, jolloin alkaa toimia normaalisti. Onko toiminnolle olemassa relettä jossain vai mistä kannattaisi lähteä liikkeelle? Vikakoodeja ei antanut ainakaan viimeksi luettaessa, koska oletettavasti oli toimintakunnossa sillä hetkellä.Viimeksi muokannut Tko1; 30.11.2020, 17:35.
Comment
-
Comment